اقامتگاه بوم گردی یوغان یوردو مرند

    ( از 0 نقد و بررسی )
    0

    درباره اقامتگاه بوم گردی یوغان یوردو مرند

    «موغان یوردو» یک کلمه ترکی و به معنی خلوتگاه انسان های اندیشمند، سوته دل و عارف مسلک می باشد.این اقامتگاه بوم گردی یک باب کلبه ۱۶ متری و ۴ عدد سرویس خواب دارد و تا ۶ نفر ظرفیت دارد. در کنار این کلبه ۳ آلاچیق وجود دارد ، هر کدام ۳ نفر ظرفیت دارد و مخصوص گردشگرانی است که مجهز به کیسه خواب هستند. همچنین سیستم های گرمایشی این کلبه بخاری هیزمی می باشد.

    • تعداد بازدید

      49

    • موقعیت

      مرند

    • تعداد طبقه

    • تعداد اتاق

    • تحویل اتاق

    • تخلیه اتاق

    • پیشنهاد کاربران

      %100 از 4 رای

    میانگین نظر بقیه نسبت به اقامتگاه بوم گردی یوغان یوردو مرند

    مشخصات

    در اقامتگاه بوم گردی موغان یوردو انواع غذاهای آتشی مانند اشکنه، آبگوشت، املت هیزمی و کوفته خانگی ترکی با مواد تازه و ارگانیک برای گردشگران تهیه می شود.

    گردشگران خود می توانند برای پخت غذا از تنور استفاده کنند و تجربه زندگی روستای در طبیعتی زیبا و آرام به دور از هیاهوی شهر و زندگی روزمره ماشینی در کلبه ای کاهگلی داشته باشند.

    ویژگیها

    این اقامتگاه چشم انداز زیبایی رو به دشت ها و رشته کوه های سرسبز اطراف دارد و آرامش وصف نشدنی را برای گردشگران به ارمغان می آورد. با سفر به این منطقه زیبا و بکر می توانید در تفریحاتی پیاده روی در طبیعت، گوش دادن به نوای نی و دف و فعالیت هایی حرفه ای چون سنگ نوردی و پاراگلایدر را با هماهنگی قبلی تجربه کنید. همچنین می توانید اسکی و موتورسواری شرکت کنید و از مناظر زیبای اطراف لذت ببرید.

    زمان مناسب بازدید

    بهترين زمان براي بازدید در فصل بهار و تابستان است

    امکانات ویژه

    اقامت برای کودکان کمتر از 5سال رایگان می باشد.

    شرایط استفاده

    توریست هایی که به این منطقه سفر می کنند، به همراه راهنمای گردشگری این منطقه می توانند از جاذبه های گردشگری و طبیعی اطراف این اقامتگاه دیدن نمایند.

    سایر اطلاعات

    لطفا قبل از سفر شرایط و قوانین را کاملا بخوانید :

    ۱-در صورت مشاهده مشروبات الکلی اجازه ورود داده نخواهد شد و طبق قانون برخورد خواهد شد،موغان یوردو مجموعه ای کاملا خانوادگی است که میزبان طبیعت دوستان و افراد سالم میباشد.۲-به علت پیچ در پیچ جاده روستای گلجار لطفا در جاده روستا با سرعت مطمئنه برانید چرا که چوپانان هنگام صبح و عصر گوسفندان را از راه جاده به خانه هایشان می اورند و در پیچ ها ممکن است با گله های گوسفندان برخورد کنید ۳-هنگامی که وارد روستا میشوید مراقب کودکان روستایی باشید و با احتیاط و آرام برانید. ۴-اگر به موسیقی گوش میدهید لطفا در داخل روستا صدای رادیو ضبطتان را کم کنید. ۵-در روستا و محدوده روستا حق تقدم با حیوانات است،اگر در مسیر با گله گوسفندان و یا گاو ها برخوردید لطفا خودروی خود را توقف کرده و اجازه دهید آنها رد شوند. ۶-از ورود به باغها و مزارع بدون اجازه مالک خودداری کنید. ۷-لطفا تحت هیچ شرایطی از مسیر خارج نشوید و ماشین هایتان را به زمین های زراعی نیندازید و به بیراهه ها نروید چرا که پوشش گیاهی منطقه از بین میرود. ۸-لطفا از ریختن آشغال و ته سیگار به طبیعت خودداری فرمایید. ۹-اقامتگاه بومگردی موغان یوردو محیطی سالم و کاملا خانوادگی میباشد . جهت اقامت در اقامتگاه بومگردی از زوج ها شناسنامه گرفته میشود. ۱۰-در اقامتگاه بومگردی چیزی به نام سرویس دهی معنایی ندارد در واقع پخت و پز و شست و شوی ظروف و … با کمک گردشگر انجام میپذیرد یا مثلا برای رفع تشنگی،گردشگر باید از نزدیکترین چشمه آب مورد نیاز خود را تامین کند اما هنوز بومگردی معنی واقعی خود را پیدا نکرده تعریف خلاصه بومگردی یعنی اینکه گردشگر برای مدتی خود را به یک روستایی تغییر دهد و در شرایطی که بومیان زندگی میکنند گردشگر هم به همان گونه اوقات خود را سپری کند،متاسفانه بعضی گردشگران با معنی و مفهوم بومگردی آشنا نیستند و فقط لباس هایشان مخصوص طبیعت هست اما دلشان و روحشان با طبیعت سازگار نیست و وقتی پا در طبیعت میگذارند هم طبیعت را نابود میکنند و در طبیعت بیشتر اذیت میشوند تا لذت بردن . ۱۱.بیرون از اتاق ها حجاب اسلامی رعایت گردد. ۱۲.اتاق ها ساعت دوازده ظهر تحویل داده خواهد شد و ساعت ۱۰ صبح تحویل گرفته خواهد شد. ۱۳.مسیر بعد از روستا به فاصله ۳ کیلومتر خاکی و کوهستانی میباشد هر چقدر تردد با خودرو کمتر باشد به نفع محیط زیست و پوشش گیاهی خواهد بود به همین خاطر لزومی ندارد مسیر ترمیم شود.دوستان علاقه مند به طبیعت میتوانند مسیر را یا پیاده و یا با آفرودهای مستقر در روستا بپیمایند. ۱۴.صرفه جویی در انرژی اعم از برق،هیزم،آب از مواردی میباشد که حتما باید رعایت گردد. ۱۵.خاموشی ساعت دوازده شب میباشد. مهمانپذیری در موغان یوردو فقط با رزرو قبلی و سفارش غذا صورت میگیرد به علت احترام به حقوق مسافرین حاضر در مجموعه به کسانی که بدون هماهنگی قبلی تشریف بیاورند اجازه ورود داده نخواهد شد پس لطفا جهت رزرو یک هفته قبل اقدام فرمایید. از پذیرش عزیزانی که قادر به رعایت قوانین اقامتگاه بومگردی موغان یوردو نیستند معذوریم. اقامت برای کودکان کمتر از ۵ سال رایگان می باشد.

    نکات مثبت

    تنوع غذا، طبیعت بکر

    نکات منفی

    سرویس بهداشتی خارج از کلبه ها است.

    اقامتگاه فاقد حمام یخچال است.

    سیمای عمومی

    فاصله های حدودی این اقامتگاه تا جاذبه های گردشگری و مکان های مهم : فاصله تا فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز : ۱۶.۵ کیلومتر ( ۵۱ دقیقه ) فاصله تا ایستگاه راه آهن تبریز : ۶۵.۱ کیلومتر ( ۵۷ دقیقه ) فاصله تا ایستگاه راه آهن مرند : ۱۷.۱ کیلومتر ( ۲۵ دقیقه ) فاصله تا پایانه مسافربری مرکزی تبریز : ۷۳.۳ کیلومتر ( ۵۹ دقیقه ) فاصله تا پایانه مسافربری مرند : ۶۶.۷ کیلومتر ( ۵۷ دقیقه ) فاصله تا شهرستان مرند : ۱۶.۵ کیلومتر ( ۲۵ دقیقه ) فاصله تا شهر جلفا : ۸۰.۴ کیلومتر ( ۱ ساعت و ۹ دقیقه ) فاصله تا شهر تبریز : ۶۵.۱ کیلومتر ( ۵۴ دقیقه ) فاصله تا مسجد پیر بالا ( مزار همسر حضرت نوح ) : ۱۶.۵ کیلومتر ( ۲۵ دقیقه ) فاصله تا آبشار پیر بالا : ۳۲.۶ کیلومتر ( ۳۹ دقیقه ) فاصله تا مسجد بازار مرند : ۱۵.۵ کیلومتر ( ۲۵ دقیقه ) فاصله تا کاروانسرای پیام : ۲۷ کیلومتر ( ۲۶ دقیقه ) فاصله تا آبشار عیش آباد : ۳۱.۷ کیلومتر ( ۳۹ دقیقه ) فاصله تا پیست اسکی پیام : ۱۴.۴ کیلومتر ( ۲۴ دقیقه ) فاصله تا کاروانسرای مرند : ۲۷ کیلومتر ( ۲۶ دقیقه ) فاصله تا موزه قاجار : ۶۹ کیلومتر ( ۱ ساعت و ۳ دقیقه ) فاصله تا موزه استاد شهریار : ۷۰ کیلومتر ( ۱ ساعت و ۷ دقیقه ) فاصله تا مسجد کبود تبریز : ۶۹.۲ کیلومتر ( ۱ ساعت و ۴ دقیقه ) فاصله تا باغ گلستان تبریز : ۶۸ کیلومتر ( ۱ ساعت و ۲ دقیقه ) فاصله تا پارک ولیعصر (پارک موزیکال تبریز) : ۷۵.۲ کیلومتر ( ۱ ساعت و ۵ دقیقه ) فاصله تا تفرجگاه عون بن علی : ۷۴.۲ کیلومتر ( ۱ ساعت و ۳ دقیقه ) فاصله تا موزه و تفرجگاه ائل گلی : ۸۳.۱ کیلومتر ( ۱ ساعت و ۹ دقیقه ) فاصله تا پارک مینیاتور تبریز : ۷۴.۵ کیلومتر ( ۱ ساعت و ۵ دقیقه ) فاصله تا مجموعه باغلارباغی : ۷۵.۶ کیلومتر ( ۱ ساعت و ۷ دقیقه )

    چه جوری برم ؟
    ماشین شخصی

    مقصد آذربایجان شرقی،شهرستان مرند،از تبریز تا موغان یوردو حدود 70 کیلومتر راه را باید پیمود باگذر از تبریز و ادامه ی مسیر به سمت منطقه آزاد صنعتی و تجاری ارس و با عبور از شهر صوفیان ب موغان یوردو نزدیک شده اید، پس از گذر از پلیس راه مرند _تبریز در ادامه ی مسیر با دیدن پمپ بنزین در سمت چپ جاده باید از اولین زیرگذر موجود مسیر خود را تغییر دهید ،که با دیدن تابلوی روستای گلجار برای یافتن موغان یوردو راهنمایی خواهید شد. با ورود به روستا به یک دو راهی می رسید(مسیرهای داخل روستا فعلا آسفالت نشده است) مسیر سمت راست را که 50 متر ادامه دهید قبل از ورود به مسیر کنار رودخانه باید به چپ بپیچید با گذر از باغات و با گردش به راست می توانید خودرا بر بلندای روستا وبالای تپه ای در زیر آسمان برسانید.

    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟
    این نزدیکی کجا بگردیم ؟

    امکانات اقامتگاه بوم گردی یوغان یوردو مرند

    تیم گردآوری
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگر فکر می کنی که یه مورد واسه کجا‌بمونیم سراغ داری و ما معرفیش نکردیم . تو می تونی دس بکار شی و به همه دوستان معرفیش کنی. دمتم گرم

    معرفی یه کجا‌بمونیم جدید