«ساز ناکوک» گردشگری موزه‌ای در تهران

به گزارش بزنیم بیرون ، علیرضا عالم نژاد - پژوهشگر تهران و از راهنمایان گردشگری، درباره برخی چالش‌های گردشگری علی‌الخصوص در زمینه تهرانگردی اظهار داشت: متاسفانه لزوماً منابع گردشگری و جاذبه‌های گردشگری در تهران زیر نظر یک ارگان اداره نمی‌شود. یک سری زیر نظر سازمان میراث فرهنگی، یک سری شهرداری، یک سری هم بنیاد مستضعفان و یک سری هم زیر نظر ارگان‌های مختلف دولتی هستند مانند دانشگاه تهران و در نهایت بخش‌های خصوصی.

وی ادامه داد: ما چند سال است که داریم می‌گوییم به یک همفکری و اجماع کلی برسیم. به یک حرف و ادبیات مشترک برسیم. مثلاً فلان موزه می‌گوید من شنبه‌ها تعطیلم. فلان جا می‌گوید من دوشنبه‌ها تعطیلم. هر کس ساز خودش را می‌زند. حال من مخاطب و من مسافر چه تقصیری دارم. یعنی مشکل من چیست؟
 
این پژوهشگر تهران و از راهنمایان گردشگری تصریح کرد: یا اینکه یک عده به من می‌گویند یک کتاب بنویس راجع به همین سوراخ سنبه‌های تهران تا یک دفترچه راهنما شود که توریست خارجی دستش بگیرد و در تهران قدم بزند. خُب کار خیلی ارزنده ای است ولی من نگاه می‌کنم می‌خواهم بگویم فلان جا را برو و یا فلان جا ببین، بعد کتاب را دستش گرفته و راه افتاده رسیده آنجا، اما آنجا را نمی‌تواند ببیند! چرا؟ چون این ناهماهنگی‌ها وجود دارد.
 
این پژوهشگر تهران و از راهنمایان گردشگری خاطرنشان کرد: بنابراین مهمترین تقاضا و پیشنهاد این است که منابع گردشگری تبدیل شود به جاذبه گردشگری.
Waves Waves Waves

دوست داری یه مقاله بنویسی

اگه فکر می‌کنی حرفی برای گفتن داری، می‌تونی یه مقاله کاربردی یا جذاب برای سایت بنویسی.