0
از0 نظر

آبشار بل اورامان

    1263
    نمایش

    آبشار بل اورامان، تنها يكي از چندين جاذبه طبيعي و ديدني استان کردستان است كه در دو كيلومتري هجيج و فاصله كمي از رودخانه سيروان قرار گرفته و آب زلال آن پس از خروج از دل كوه، تشكيل آبشاري پر خروش داده و به رودخانه ميريزد. محل خروج آب اين چشمه از دل كوه، شباهت بسياري به دهانه يك غار كه به علت ريزش مسدود شده باشد، دارد. اين منطقه می تواند انتخاب مناسبي براي گذران اوقات فراغت و سوژه خوبي جهت عكاسي باشد.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات آبشار بل اورامان

    آبشار بل اورامان در نزدیکی در یکی از روستاهای منطقه اورامان و در مرز استان کرمانشاه، روستایی به نام بل واقع است. در کنار این روستا، در جاده ای که به کوسه هجیج منتهی می‌شود، آبشاری زیبا وجود دارد که به عقیده کارشناسان دارای آب عالی برای شرب است.

    این آب با فشار زیاد و حجم بسیار از شکاف کوهی بیرون می ریزد و عظمت و شکوه طبیعت را نشان می‌دهد. این آب در مسیر خود به رودخانه سیروان میریزد و سپس وارد خاک عراق می‌شود.

    تاریخچه آبشار بل اورامان

    در گذشته استفاده از آب اين چشمه علي‌رغم گوارايي و پر آبي آن (در بهار سالهاي پر آب تا ۴۰۰۰ ليتر در ثانيه)، به علت فاصله كم آن با رودخانه سيروان مقدور نبوده و تنها به ساخت آسيابي بر آن خلاصه مي‌شد.

    ویژگی‌ها آبشار بل اورامان

    این آبشار، آب خود را از جشمه‌ای به نام بل در بالادست خود تامین می‌کند. چشمه كه در محل و زبان كردي به نام كاني بل معروف است و احتمالا نام خود را از خداي آب بابليان باستان كه بل نام داشت گرفته است.

    شرایط استفاده آبشار بل اورامان

    براي رفتن به آبشار بل دو راه وجود دارد: يكي آن كه وارد سنندج شويد و سپس به سمت مريوان برويد و از سه‌راه حزب‌الله و از مسير دزلي به اين منطقه برسيد و ديگر آن كه از پاوه به روستاي هجيج برويد و در راه هم از ديدن جنگل‌هاي طبيعي بلوط لذت ببريد.

    سایر اطلاعات آبشار بل اورامان

    چشمه آب معدنی بل با آبدهی بیش از 1100 لیتر در ثانیه یکی از پر آب‌ترین چشمه‌های غرب کشور است. آب چشمه مذکور که از لحاظ کیفی جزء بهترین آب های معدنی دنیا بوده و املاح آن از جمله نیترات، کلراید، فلوراید و سختی در حد استاندارد است و به دلیل قرار گرفتن در موقعیتی خاص و در میان بافتی سنگی و در ارتفاع حدود هشت متری، در هنگام خروج از دهانه چشمه، مناظر جذاب و بسیار دیدنی را خلق می ­نماید.

    وسایل مورد نیاز آبشار بل اورامان

    هنگام بازدید از این منطقه، کفش مخصوص طبیعت گردی بپوشید و لباس اضافه، عینک ضدآفتاب، کرم ضدآفتاب، کلاه، آب آشامیدنی، خوراکی‌های لازم، کمک‌های اولیه و کیسه زباله همراه داشته باشید.

    زمان مناسب بازدید آبشار بل اورامان

    با توجه به وضعیت آب و هوایی استان کردستان، فصل بهار و تابستان زمان مناسبی برای بازدید از این جاذبه است.

    چه جوری برم ؟

    ماشین شخصی

    براي رفتن به آبشار بل دو راه وجود دارد؛ يكي آن كه وارد سنندج شويد و سپس به سمت مريوان برويد و از سه‌راه حزب‌الله و از مسير دزلي به اين منطقه برسيد و ديگر آن كه از پاوه به روستاي هجيج برويد و در راه هم از ديدن جنگل‌هاي طبيعي بلوط لذت ببريد.
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    پارکینگ/ جای پارک
    مناسب برای کهنسالان
    مناسب برای کودکان
    آنتن‌دهی تلفن همراه
    تفریحات
    عکاسی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    متوسط (صعود ساده از معابر سنگی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.