0
از0 نظر

بلوار طاق بستان کرمانشاه

    998
    نمایش

    بلوار طاق‌بستان خیابانی در شهر كرمانشاه و طولانی‌ترین بلوار جنگلی در ایران است که از مدان طاق بستان در شمال این شهر آغاز شده و تا پل لب آب امتداد می‌یابد. ساخت این خیابان در فاصلهٔ سال‌های ۱۳۴۸ تا ۱۳۵۱ خورشیدی انجام شد. بلوار طاق‌بستان مسیر اصلی حمل و نقل در بخش شمال غربی شهر کرمانشاه به شمار می‌آید و یکی از پرترددترین خیابان‌ها و اصلی‌ترین مسیرهای حمل و نقل شهر کرمانشاه است. طول این بلوار ۳۶۰۰ متر است.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات بلوار طاق بستان کرمانشاه

    بولوار تاق بستان یا بلوار طاق‌بستان یا بلوار شهید شیرودی خیابانی در شهر کرمانشاه است که از میدان طاق‌بستان در شمال این شهر آغاز شده و تا پل لب آب امتداد می‌یابد. ساخت این خیابان در فاصلهٔ سال‌های ۱۳۴۸ تا ۱۳۵۱ خورشیدی انجام شد. بلوار طاق‌بستان مسیر اصلی حمل و نقل در بخش شمال غربی شهر کرمانشاه به شمار می‌آید و یکی از پرترددترین خیابان‌ها و اصلی‌ترین مسیرهای حمل و نقل شهر کرمانشاه است. طول این بلوار ۳۶۰۰ متر است.

    تاریخچه بلوار طاق بستان کرمانشاه

    نام این خیابان در ابتدا بلوار تاق‌بستان بود، چرا که مسیری بود که از بافت قدیمی شهر کرمانشاه به آثار تاریخی طاق‌بستان منتهی می‌شد. اما در سال‌های جنگ ایران و عراق تابلوی آن به نام بلوار شهید شیرودی تغییر کرد. با این حال همچنان در میان مردم و نیز بسیاری از مقامات حکومت با همان نام بلوار طاق‌بستان شناخته می‌شود.

    ساخت بلوار طاق‌بستان به عنوان جاده‌ای برای دسترسی به آثار تاریخی طاق‌بستان و تفریحگاه‌های آن ناحیه ابتدا در دههٔ ۱۳۳۰ آغاز شد. با این حال تا سال ۱۳۴۸ این مسیر جاده‌ای باریک بود که از میان زمین‌های کشاورزی روستاهای مرادحاصل و چقاکبود (به کردی: چیاکه‌و) می‌گذشت و تا روستای طاق‌بستان امتداد می‌یافت. درختکاری و آغاز جدی ساخت آن از سال ۱۳۴۸ با انتصاب جواد شهرستانی به عنوان استاندار کرمانشاه و نیز طرح بازپیرایی مجموعهٔ تاریخی طاق‌بستان آغاز شد و تا سال ۱۳۵۲ به درازا انجامید.

    با ساخت این بلوار برنامه‌های شهرک‌سازی و شهرسازی دیگری نیز در ناحیه شمالی و شمال شرقی شهر کرمانشاه به اجرا گذاشته‌شد.

    زمان مناسب بازدید بلوار طاق بستان کرمانشاه

    بهترين زمان براي بازديد از اين جاذبه اواخر بهار و تابستان است.

    سایر اطلاعات بلوار طاق بستان کرمانشاه

    بلوار طاق‌بستان مسیر ارتباطی اصلی شهرک‌های پرجمعیت ناحیه شمال کرمانشاه است. این بلوار در مسیر خود از میدان طاق‌بستان، میدان دانشگاه (سه‌راه مسکن)، پل صیاد شیرازی، دوراهی اول و دوم کارمندان، دوراهی فرهنگیان، دوراهی چهل‌متری تعاون و پل ولایت (لب آب) نیز می‌گذرد. کمربندی شمال کرمانشاه (بلوار صیاد شیرازی) از طریق پل صیاد شیرازی به این بلوار متصل می‌شود.

    نکات منفی بلوار طاق بستان کرمانشاه

    در طرح قطار شهری کرمانشاه که قرار است به صورت قطار سبک شهری و از روی زمین ساخته‌شود، ستون‌های سازهٔ قطار از بلوار طاق‌بستان خواهد گذشت. این مسئله انتقادات زیادی را برانگیخته‌است، چرا که علاوه بر از بین بردن منظر طبیعی بلوار طاق‌بستان به حریم منظری شکارگاه خسروپرویز نیز آسیب جبران‌ناپذیری وارد می‌کند
    چه جوری برم ؟
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    مناسب برای کهنسالان
    محل استراحت
    مناسب برای کودکان
    آنتن‌دهی تلفن همراه
    تفریحات
    عکاسی
    شب‌گردی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    آسان (راهپیمایی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.