4
از7 نظر

تالاب شیرین سو همدان

    5258
    نمایش

    تالاب شيرين سو، تنها یکی از چندین جاذبه طبیعی و ارزشمند استان همدان است که تالابي انسان ساخت و دائمي بوده و در کنار شهر شيرين سو قرار گرفته و خودنمایی می کند. همچنین، این تالاب در فاصله 40 کيلومتري شهرستان کبودراهنگ واقع شده و چشم انداز تماشایی و بکر اطراف آن می تواند به عنوان محل مناسبی برای استراحت و گذران اوقات فراغت تمامی سنین انتخاب شود.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات تالاب شیرین سو همدان

    وسعت محدوده تالاب شیرین سو، درحدود 300 هکتار و وسعت دریاچه آن 43 هکتاراست و با ارتفاعی برابر 1806 متر از سطح آزاد دریا واقع شده است. از منابع آبی تالاب می توان به چشمه آبی کهر آباد که در نزدیکی تالاب و محور کبودراهنگ – قیدار قرار دارد و همچنین رودخانه حسین آباد واقع در 5 کیلومتری شمال شرقی سد، اشاره کرد.

    نکات مثبت تالاب شیرین سو همدان

    منطقه تالاب شیرین سو همدان براساس آگهی رسمی شماره 19339 در تاریخ 4/5/90 از تاریخ 15/12/89 به مدت پنج سال از سوی شورای عالی حفاظت محیط زیست به عنوان منطقه شکار ممنوع معرفی شد.

    ویژگی‌ها تالاب شیرین سو همدان

    این تالاب همه ساله در فصل مهاجرت، پذیرای تعداد زیادی پرندگان آبزی وکنار آبزی می باشد که می توان به گونه های : پرستوی دریایی نوک کلفت ، تنجه، لک لک سفید، اردک سرسبز ،آنقوت، فیلوش، كشيم كوچك، باكلان بزرگ، كشيم بزرگ، اگرت بزرگ، باكلان كوچك، بوتيمار كوچك، پرستو دریایی ، خوتكا، آبچليك پا سرخ، چوب پا ، چنگر نوك سرخ، كاكايي سرسياه، پرستودريايي نوک‌کاکايي، فلامینگو ، کاکایی نقره ای، دم جنبانک ابلق و.. اشاره کرد. گونه های درمنه و گون و خانواده های نعنائیان، چتریان، شب بو، گاوزبان، گندمیان و بقولات پوشش گیاهی غالب منطقه هستند.

    زمان مناسب بازدید تالاب شیرین سو همدان

    با توجه به وضعیت آب و هوایی استان همدان، فصل های بهار و تابستان، زمان مناسبی برای بازدید از این جاذبه هستند.

    سایر اطلاعات تالاب شیرین سو همدان

    رودخانه فصلی شیرین سو از جریان های فصلی است که در خروجی حوزه به دشت کبودراهنگ تخلیه می شود و از طرف دیگر رودخانه فصلی حسین آباد پس از عبور از روستاهای حسین آباد و باباخنجر به همان دشت تخلیه می شوند.

    شرایط استفاده تالاب شیرین سو همدان

    دسترسی به تالاب شیرین سو از طریق راه آسفالته کبودراهنگ به شیرین سو- قیدار امکان پذیر است. شهر شیرین سو در حد فاصل دو غار بزرگ و دیدنی دنیا (غار علیصدر و غار کتله خور) و هم چنین در مسیر اتوبان زنجان -همدان قرار گرفته است که این سبب رونق گردشگری در این منطقه شده است.
    چه جوری برم ؟

    ماشین شخصی

    دسترسی به تالاب شیرین سو از طریق راه آسفالته کبودراهنگ به شیرین سو- قیدار امکان پذیر است. شهر شیرین سو در حد فاصل دو غار بزرگ و دیدنی دنیا (غار علیصدر و غار کتله خور) و هم چنین در مسیر اتوبان زنجان -همدان قرار گرفته است که این سبب رونق گردشگری در این منطقه شده است.
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    محل کمپ
    مناسب برای کهنسالان
    مناسب برای کودکان
    تفریحات
    عکاسی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    آسان (راهپیمایی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.