4.4
از3 نظر

پارک کوهسنگی مشهد

    1469
    نمایش

    پارک کوهسنگي، بی شک يکي از معروف ترين پارک هاي استان خراسان رضوی و جاذبه های گردشگری تفريحي اصلي شهر مشهد است که همه روزه زائران و گردشگران زيادي از آن بازدید می کنند. بهتر است بدانید که کوه‌سنگي نام کوهي مشهور در مشهد است و پارک کوهسنگي نیز دومين پارک بزرگ اين شهر بعد از پارک جنگلي ملت به شمار مي رود و امکانات رفاهي و تفريحي بي شماري دارد.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات پارک کوهسنگی مشهد

    پارک کوهسنگی مشهد یکی از زیباترین پارک‌ های ساخته‌شده در ایران است؛ این مجموعه تلفیقی از آب، سنگ و سرسبزی و نور است. طرح های توسعه در نظر گرفته شده پارک کوه‌سنگی را تبدیل به مجموعه ای تفریحی و گردشگری در شهر مشهد کرده است.

    تاریخچه پارک کوهسنگی مشهد

    کوهسنگی مشهد تا سال ۱۳۱۰ هجری شمسی با همان ساختار طبیعی به عنوان منطقه ییلاقی با جاذبه‌های طبیعی ازقبیل کوه‌های سهل‌الصعود و باغ‌های سرسبز و چشم اندازهای طبیعی و رودخانه‌ها و آب و هوای معتدل، اقامتگاه سیاحتی بود. در این زمان با ایجاد بعضی از امکانات سیاحتی مانند استخر و جاری شدن قنات، وسعت و اهمیت یافت و در سال ۱۳۱۸ شمسی با احداث ساختمانی دو طبقه توسط آلمانها، و جدول کشی خیابان‌ها ونرده کشی و گل‌کاری به صورت پارک طبیعی درآمد. همچنین، شهردار وقت شهر میلان، تعدادی مجسمه به شهردار مشهد هدیه کرد که دو عدد شیر سنگی در درب ورودی نصب شده و دو مجسمۀ انسانی را کنار استخر بزرگ کوه‌سنگی و روبروی رستوران و تالارش نصب کردند (مجسمه‌های انسانی مذکور بعد از انقلاب، بخاطر اینکه مصداق صور قبیحه بود، به‌همراه تاج نصب‌شده بر فراز کوه‌سنگی، برچیده شد).

    در سال ۱۳۴۰ شمسی با گسترش شهر مشهد، کوه‌سنگی ازطریق خیابانی وسیع و عریض و مشجر، موسوم به خیابان کوه‌سنگی، به بدنه اصلی شهر مشهد متصل شد. اولین نورافشانی‌ های شهر مشهد در کوه‌سنگی انجام می‌ شده است.

    زمان مناسب بازدید پارک کوهسنگی مشهد

    با توجه به تابستان‌های گرم و زمستان‌های سرد این منطقه، فصل بهار و اوایل پاییز زمان مناسبی برای سفر به خراسان رضوی و بازدید از جاذبه های این استان خواهد بود.

    امکانات ویژه پارک کوهسنگی مشهد

    مجموعه‌هایی از جمله باغ پذیرایی، باغ فرهنگی، باغ سنگی، باغ طبیعی، باغ آرامگاه، باغ ورزشی وباغ تفریحی از جمله امکانات پارک کوهسنگی است.

    سایر اطلاعات پارک کوهسنگی مشهد

    این طرح که در وسعت 100 هکتار پیش بینی و مطالعات آن توسط مشاور انجام شده است، با اجرای بخش وسیعی از طرح های دامنه شمالی کوه ها، چشم به آینده ای منحصر بفرد در منطقه با اجرای بخش های دیگر دارد. در آینده ایجاد دریاچۀ مصنوعی و جزیرۀ پرندگان در میان آن، احداث باغ موزه طبیعی، ایجاد رستوران‌های مختلف بر فراز کوه و کنار دریاچه، ساخت دو مجموعۀ شهر بازی تابستانی و سرپوشیده و ایجاد مسیر منوریل تفریحی در رینگ اطراف کوه‌ها از جمله طرح های توسعه کوهسنگی است.

    سیمای عمومی پارک کوهسنگی مشهد

    با ورود به این پارک، شاهد فضایی وسیع، محیطی سرسبز و گل کاری شده، نیمکت و سایر امکانات لازم برای تفریح و گذران اوقات فراغت چند ساعته خواهید بود.

    چه جوری برم ؟

    افزودن راهنمایی مسیر :

    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    کارتخوان
    نمازخانه
    محل کمپ
    تلفن عمومی
    پارکینگ/ جای پارک
    بوفه
    مناسب برای کهنسالان
    سرویس بهداشتی
    محل استراحت
    مناسب برای کودکان
    آنتن‌دهی تلفن همراه
    تفریحات
    عکاسی
    شب‌گردی
    پیاده‌روی
    شکم‌گردی
    سختی مسیر
    آسان (راهپیمایی)
    متوسط (صعود ساده از معابر سنگی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.