3.7
از8 نظر

آبشار اسفجیر فاروج

    2874
    نمایش

     آبشار اسفجير فاروج، تنها یکی از چندین جاذبه طبیعی و آبشارهای دیدنی در استان خراسان رضوي و مرز خراسان شمالي است که چشم انداز خیره کننده ای را خلق کرده است. روستاي اسفجير در 25 کيلومتري شمال غربي شهرستان فاروج و در بخش خبوشان واقع شده و تنگه ورودي، دشت و تپه هاي منتهي به روستا، در ابتداي ورودي روستا ديده مي شود.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات آبشار اسفجیر فاروج

    آبشار زيباي اسفجير در انتهاي يک دره باريک و صخره اي با فضايي بسيار هيجان انگيز و متفاوت در انتظار مشتاقان طبيعت است. براي دسترسي به اين آبشار از ابتداي جاده فاروج به شيروان و از دوراهي نجف آباد يک مسير فرعي 25 کيلومتري پس از گذشتن از روستاهاي نجف آباد، حصار اندف و ترقي به اسفجي منتهي مي شود. تسفجير روستايي است که به واسطه داشتن آب فراوان، از باغات و مزارع پرباري برخوردار است.

    پس از گذشتن از روستا و با حدود يک ساعت پياده روي آرام در کنار رودخانه به ميان دره اي با ديواره هاي بسيار بلند وارد مي شوديد که با ادامه اين مسير به محوطه زيباي آبشار اسفجير خواهيد رسيد. ديواره هايي به ارتفاع بالاي دويست متر که از زير آنها آبي زلال به بيرون مي گذرد.

    ویژگی‌ها آبشار اسفجیر فاروج

    به گفته اهالي در ادامه مسير نيز آبشارهاي کوچک و بزرگ و طبيعتي منحصربفرد از انواع گياهان و حيوانات هر بيننده اي را به حيرت فرو مي برد. صخره هاي سنگي که آب از ميان آنها به صورت لوله مانند فوران مي کند و وجود افعي هاي بزرگ و بي دم، از تعاريف اهالي از طبيعت پشت آبشار بود.

    در يک کلام باید بگوییم که طبيعت بکر اين منطقه، منحصر به فرد و تماشایی است.

    سیمای عمومی آبشار اسفجیر فاروج

    طبيعت بکر و آب و هوايي با طراوت و چشمه سارهاي متعدد، فضايي دلنشين را براي گردشگران اين منطقه فراهم کرده است. دره معروف به جنگل گردو، جنگل بادام داغيان، چشمه مرد کانلو و سد چري(زيستگاه پرندگان مهاجر) بخشي از جاذبه هاي طبيعي شهرستان فاروج است.

    وسایل مورد نیاز آبشار اسفجیر فاروج

    گذشتن از آبشار اسفجير بدون داشتن امکانات حرفه اي کوهنوردي امکان پذیر نیست.

    سایر اطلاعات آبشار اسفجیر فاروج

    روستا بر روی دوتپه بنا شده که یک رودخانه از وسط آن میگذرد. همچنین، اسفجیر دارای تپه ای پر آب و سرسبز است که به دربند معروف بوده و در شمال روستا واقع شده و همه ساله گردشگران بیشماری از آن دیدن می کنند.

    چشمه های انتهای آب دربند از لحاظ آب معدنی بسیار مفیدند و همچنین در مسجد این روستا درخت چناری وجود دارد که به گفته های روستا بیش از 500 سال قدمت و تنه آن 7 متر قطر دارد.

    زمان مناسب بازدید آبشار اسفجیر فاروج

    فصل های بهار و تابستان، زمان مناسب تری برای بازدید از این جاذبه هستند.

    چه جوری برم ؟

    افزودن راهنمایی مسیر :

    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    تفریحات
    عکاسی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    متوسط (صعود ساده از معابر سنگی)
    سخت ( صعود با استفاده از طناب )
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.