3.3
از10 نظر

آبشار کنگ طرقبه

    6154
    نمایش

    آبشار کنگ طرقبه، تنها یکی از چندین جاذبه گردشگری طبیعی و آبشارهای دیدنی موجود در استان خراسان رضوی است که در روستاي تماشایی کنگ قرار گرفته و در مسير رسیدن به آن، شاهد چندین چشمه و آبشار کوچک خواهید بود. آبشار کنگ در فاصله 5 کيلومتري جنوب غربي روستاي کنگ و در ميان دره اي سر سبز واقع شده و هر ساله گردشگران زيادي از آن بازديد مي کنند.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات آبشار کنگ طرقبه

    کنگ به دلیل وجود کوه‌های مرتفع درختان فراوان و نوزیدن بادهای خشک ازآب و هوای معتدل برخورداراست. نحوه استقرارخانه‌ها با توجه به اقلیم و جهت باد و جهت تابش خورشید در راستای شمال شرقی - جنوب غربی تعیین شده که بیشترین بهره‌ گیری از انرژی و صرفه‌جویی در مصرف آن را در پی خواهد داشت.

    سیمای عمومی آبشار کنگ طرقبه

    کوه‌ها، ارتفاعات و چشم‌اندازهای زیبا روستای کنگ، یکی از جاذبه‌های طبیعی و دیدنی حومه مشهد به شمار می رود که می تواند برای فعالیت‌ های تفریحی و ورزشی بسیار مناسب باشد.

    تاریخچه آبشار کنگ طرقبه

    کنگ درلغت دو معنادارد :1- پرنده‌ای قوی پنجه که در مناطق کوهستانی زندگی می‌کند 2- معنای دیگرآن به عنوان دژی مستحکم تعبیر شده است. ویژگی برجسته و گردشگرپسند روستای کهنسال کنگ ، معماری بسیار زیبا و پراندیشه ی روستاست که گرچه در ظاهر کمی بمانند «ماسوله» و «اورامان» به دیده می آید اما بررسی ویژگی های اقلیمی و زوایای چیدمان خانه های روستا و شکلگیری محله ها و کوی و کوچه ها نمایانگر اندیشه های ژرف و برجسته در پشت ساختمان پلکانی روستا بوده که «کنگ» را بسیار برتر و برجسته تر از روستاهای مشهور «ماسوله» ، «اورامان» ، «ابیانه» و... نشان می دهد.

    ویژگی‌ها آبشار کنگ طرقبه

    روستای کنگ در28 کیلومتری غرب مشهد(21کیلومتر از پل وکیل آباد) و درقسمت جنوبي رشته كوه هاي بينالود و درفاصله 22 كيلومتري جنوب طرقبه واقع گرديده و دریکی ازدامنه‌های شمال شرقی ارتفاعات بینالود و درجوار رودخانه کنگ احداث شده و در محور دره این رودخانه قرار دارد. همچنین، این روستای ضمن برخورداري از مناظر بديع داراي چشمه سارها و باغات گوناگون و آبشارهای فراوان است.

    روستای کنگ از سکونت گاه‌هایی است که با الهام گرفتن ازطبیعت و با تسلیم و ستیز با آن در طی قرن‌ها و برای نیاز مردمان این سکونت گاه رشد و هر گام بازی های زیبایی‌ را درتعامل با فضا و مقتضیات زیستی و جغرافیایی خود ارائه کرده است.

    زمان مناسب بازدید آبشار کنگ طرقبه

    با توجه به وضعیت آب و هوایی استان خراسان رضوی، فصل های بهار، تابستان و اوایل پاییز، زمان مناسبی برای بازدید از این جاذبه هستند.

    چه جوری برم ؟

    افزودن راهنمایی مسیر :

    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    محل کمپ
    مناسب برای کهنسالان
    مناسب برای کودکان
    آنتن‌دهی تلفن همراه
    تفریحات
    عکاسی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    متوسط (صعود ساده از معابر سنگی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.