0
از0 نظر

آبشار بابامنیر

    4157
    نمایش

    آبشار فصلي بابامنير، تنها يكي از چندين جاذبه بكر و آبشارهای تماشايي استان فارس به شمار می رود كه در جنوب روستايي به همين نام و بخش ماهور ميلاتي، از بخش هاي شهرستان ممسني قرار گرفته است. همه ساله بسياري از طبيعت گردان و گردشگران براي گذران اوقات فراغت از اين جاذبه بازديد مي كنند و همچنين چشم انداز خاص آبشار بابامنیر مي تواند به عنوان سوژه مناسبی براي عكاسي انتخاب شود.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات آبشار بابامنیر

    این آبشار تا روستای بابامنیر 1 کیلومتر فاصله دارد و در کوه بزان از فراز دیواره ای عمودی به پایین می‌ریزد.

    تاریخچه آبشار بابامنیر

    از لحاظ زمین شناسی در ناحیه ی چین خوردگی های زاگرس قرار گرفته و مربوط به دوران سوم زمین شناسی است.

    ویژگی‌ها آبشار بابامنیر

    مرتفع ترین قله این بخش درا به ارتفاع ۱۷۰۶ متر از سطح آب های آزاد است که حد فاصل مرز دو دهستان ماهور و میشان می باشد و پست ترین نقطه بخش با حدود ۱۶۰ متر ارتفاع از سطح آب های آزاد در شرق بخش ماهور و در مسیر ارتباطی به طرف بندر گناوه در خط مرزی دو استان فارس و بوشهر قرار دارد.

    متوسط درجه حرارت سالیانه ۲۵/۱۹ درجه سانتی گراد و حد اکثر مطلق درجه ی حرارت ۴۷ درجه سانتی گراد و حداقل آن ۵/۳- درجه سانتی گراد است. منطقه از نظر تقسیم بندی جغرافیایی در مرز محدوده آب و هوای گرم و خشک و محدوده آب و هوای مدیترانه ای قرار گرفته است.

    سیمای عمومی آبشار بابامنیر

    در بخش ماهور ممسنی، با ورود به شهر بابامنیر از سمت نورآباد، پس از خروج از شهر، سمت چپ جاده اصلی، آبشار ماهور ممسنی جاده ای فرعی خاکی وجود دارد که با طی ۵ دقیقه مسیر به طبیعت زیبا و بکری وارد می‌شوید.

    پیشنهاد می کنیم از همان بدو ورود به جاده خاکی اگر چشمان تیزبینی داشته باشید چرا که تماشای آبشار زیبایی در دل کوه شما را حیرت زده خواهد کرد. آبشاری که در نتیجه بارش های آسمانی همراه با درختان بسیار زیبا و سرسبز اطراف خود شکوه و عظمت غیر قابل توصیفی را نمایان می سازد.

    زمان مناسب بازدید آبشار بابامنیر

    از آنجایی که این آبشار فصلی است و بعد از بارندگی ها خصوصا در فصل زمستان و اوایل بهار سرازیر می شود، بهترین زمان برای تماشای آبشار، حداکثر ۳ روز پس از هر بارندگی خواهد بود.

    سایر اطلاعات آبشار بابامنیر

    در پایین آبشار یک حوضچه طبیعی ایجاد شده که در نتیجه آب های جاری شده از کوه، تا چندین روز آب را به سمت دره های پایین تر جاری می سازد. بخش ماهور میلاتی را با توجه به وسعت منطقه و توزیع جمعیت و شرایط توپوگرافی می توان به چند ناحیه اصلی تقسیم کرد که شامل 1. بابامنیر 2. برم سیاه 3. بید خل 4.کلاتون 5 . بید خل می شود.

    رودهایی که در بخش ماهور جریان دارند و اغلب از ارتفاعات آن سرچشمه می گیرند عبارتند از رودخانه شور، رود سلبیز، روخانه سیاه، رود بابامنیر و آب های سطحی پیر سرخ، قوچ قوس، هفت قنات و کوه سیاه.

    نکات مثبت آبشار بابامنیر

    از نکات مثبت مربوط به این جاذبه می توان به مشاهده پرواز کبوتران و پرندگان بر بالای آبشار اشاره کرد که اوج لذت را به همراه دارد.

    منبع آبشار بابامنیر

    منبع آبشار بابامنیر

    چه جوری برم ؟

    افزودن راهنمایی مسیر :

    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    مناسب برای کهنسالان
    مناسب برای کودکان
    آنتن‌دهی تلفن همراه
    تفریحات
    عکاسی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    آسان (راهپیمایی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.