4
از3 نظر

آبشار چناقچی زرندیه

    4552
    نمایش

     آبشار چناقچي در انتهاي روستايي به همين نام قرار دارد که كه منظره‌اي بديع و كم نظير را به وجود آورده است و هر ساله به ويژه در فصل بهار گردشگران بسياري را به اين منطقه جذب مي‌كند.آبشار در ارتفاع ۲۴۰۰ متری از سطح دریا واقع شده است. آبشار از ارتفاع تقریبی ۳۰متری ریزش دارد و از فراز بستر صخره ای دره در منتهی الیه شمالی آبادی و از میان سبزه زاران و جلبک ها به پایین سرازیر می شود و راهی طولانی را برای ریزش می پیماید. 

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات آبشار چناقچی زرندیه

    آبشار در ارتفاع 2400 متری از سطح دریا واقع شده است.

    سیمای عمومی آبشار چناقچی زرندیه

    آبشار از ارتفاع تقریبی 30متری ریزش دارد و از فراز بستر صخره ای دره در منتهی الیه شمالی آبادی و از میان سبزه زاران و جلبک ها به پایین سرازیر می شود و راهی طولانی را برای ریزش می پیماید. زیر این آبشار هم مکانی مسطح با درختانی سرسبز وجود دارد که مکانی دلنشین را برای اقامت و نظاره کردن این زیبایی فراهم آورده است. فصول سرد سال جذابیت دیگری را برای آبشار چناقچی ایجاد می کند و آن هم وجود یخ ها، قندیل ها و آویزه های یخی است که به جذابیت این آبشار بیش از هر زمان دیگری می افزاید.

    ویژگی‌ها آبشار چناقچی زرندیه

    از مهمترين و زيبا‌ترين مناظر طبيعي این روستا به درختان گردوی دامنه كوه اطراف روستا می‌توان اشاره کرد که خصوصاً در فصل بهار و تابستان جلوه خاصی دارند.

    عمده ترين جاذبه هاي روستا را طبيعت کوهستاني، تفرجگاه هاي کوهپايه اي و مناطق برخوردار از قابليت هاي ورزش هاي کوهستاني تشکيل مي دهد. منظره صليب سبز از زيباترين جاذبه هاي طبيعي روستا است.

    اين منظره بديع را درختان گردو در دامنه کوه پديد آورده اند. مراسم باران يا کوسه گلين در مواقع خشکسالي در روستاي چناقچي عليا بر پا مي شود. در اجراي اين مراسم فردي پوست گوسفند بر تن کرده و با گروهي از اهالي روستا به در خانه مردم روستا مي روند. اين گروه را نوازندگاني نيز همراهي مي کنند.

    مراسم انگورچيني در شهريور ماه هر سال در ميان ارامنه ساکن روستا برگزار مي شود انجام اين مراسم همراه با اجراي موسيقي و خواندن دعاي دسته جمعي است. نان فطيري، کوله و نان دستي از مشهورترين نان هاي محلي اين روستا است . نان هاي محلي اين روستا ترکيبي از چاشني هاي محلي همراه با آرد آسياب شده، تخم مرغ وروغن محلي است.

    سایر اطلاعات آبشار چناقچی زرندیه

    غذاهاي محلي چناقچي عليا عبارتند از: خورشت اسفناج، خورشت کنگر و خورشت کرفس. آش هاي محلي اين روستا نيز معروف است. از آن جمله مي توان به آش انار، آش ترش، آش رشته و آش بي بي سه شنبه اشاره کرد.

    صنايع دستي اين روستا شامل انواع جوراب هاي دستباف پشمي رنگارنگ و قالي و قاليچه با طرح هاي محلي اراک است. مهم ترين سوغات اين روستا شامل انواع خشکبار، نان فطير و صنايع دستي روستاست.

    ارتفاع این روستا از سطح دریا 2400 متر و آب و هوای آن گرم و خشك است. روستای چناقچی علیا قدمت تاریخی طولانی دارد و ساکنان آن را ارمنی‌ها، ترک‌ها و فارس‌ها تشکیل می‌دهند. گفته می‌شود که قدمت این روستا به دوره صفوی می‌رسد.

    مردم روستای چناقچی علیا به زبان ترکی، فارسی و ارمنی سخن می‌گویند. اکثریت مردم روستا دین اسلام و مذهب شیعه دارند. اقلیتی نیز مسیحی ارتودکس هستند.

    زمان مناسب بازدید آبشار چناقچی زرندیه

    بهترین زمان برای بازدید از این جاذبه فصل بهار و تابستان است.

    وسایل مورد نیاز آبشار چناقچی زرندیه

    مواردی همچون کفش مناسب طبیعت گردی، یک دست لباس اضافه، عینک آفتابی، کرم ضد آفتاب، کلاه و پاوربانک به همراه داشته باشید.

    چه جوری برم ؟
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    محل کمپ
    مناسب برای کهنسالان
    مناسب برای کودکان
    تفریحات
    عکاسی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    متوسط (صعود ساده از معابر سنگی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.