2.1
از11 نظر

بازار رسولی زاهدان

    4534
    نمایش

    چهارراه رسولي زاهدان، تنها یکی از چندین مرکز تجاری موجود در استان سیستان و بلوچستان است که به عنوان مرکزي بزرگ براي خرید و فروش انواع لباس و کفش‌هاي کارکرده و دست‌دوم شناخته می شود. همچنین، اجناس تاناکورا باعث شده شهرت چهارراه رسولي زاهدان در ايران فراگير شود و مورد توجه بسیاری از علاقه مندان قرار گیرد.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات بازار رسولی زاهدان

    در چهارراه رسولی حدود یک‌هزار مغازه به فروش این اجناس مشغولند و این مغازه‌ها هم در خیابان اصلی و در پاساژها دیده می‌شوند و هم در کوچه پس‌کوچه‌های منتهی به خیابان اصلی، در این کوچه‌ها بسیاری از خانه‌هایی که پیش از این مسکونی بوده با تغییراتی به محلی برای فروش اجناس تاناکورا تبدیل شده است.

    همه کالاهایی که در چهارراه رسولی عرضه می‌شود از بازارهای پاکستان و به صورت مشخص شهر کراچی تامین می‌شود. در پاره‌ای مواقع خود فروشندگان و در مواردی دیگر دلال‌هایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، این اجناس را از کراچی خریداری کرده و به ایران منتقل می‌کنند تا در بازار رسولی شهر زاهدان به فروش برسد.

    ویژگی‌ها بازار رسولی زاهدان

    فعالان این بازار از مرز ایرانشهر یا سراوان به پاکستان می‌روند و از آنجا با طی مسیری در حدود 12ساعت به شهر کراچی می‌رسند. پس از رسیدن به بازار و انتخاب جنس، کالای مورد نظر خود را در بسته‌بندی به افرادی می‌دهند که تخصصشان انتقال کالا از کراچی به داخل خاک ایران است. قسمتی از این اجناس از طریق مرزهای قانونی وارد کشور می‌شود و قسمتی نیز به شیوه قاچاق وارد می‌شود.

    همه اجناس در بازار رسولی در بسته‌بندی با گونی و سیم‌پیچی شده از کراچی به زاهدان منتقل می‌شود، خریداران ایرانی در بازار کراچی در پاره‌ای مواقع جنس موردنیاز خود را به صورت کیسه‌ای خریداری می‌کنند و سپس با انتقال آن به زاهدان با بازکردن کیسه‌ها اجناس را بر اساس کیفیت و مارک و جنس جداسازی و قیمت‌گذاری می‌کنند.

    در این بازار اجناس کارکرده و تاناکورا پایین‌ترین قیمت را دارند و بعد از آن به لحاظ قیمت اجناس استوک قرار دارند، گران‌ترین کالاها در بازار رسولی هم اجناسی هستند که به سمپل معروفند. به گفته فروشندگان این بازار سمپل‌ها اجناسی هستند که توسط شرکت‌های تولید‌کننده برای معرفی محصولات جدید خود به بازار عرضه می‌شود و برای فروش نیست.

    در بخش بازار لباس چهارراه رسولی همه مدل لباس پیدا می‌شود، از لباس زیر مردانه و زنانه، تا انواع تی‌شرت‌ها، تاپ و پیراهن، لباس‌های مجلسی و شلوار و همچنین پوشاک زمستانی شامل کاپشن، پالتو و پلیور و... در قسمتی که به فروش کفش اختصاص دارد نیز برای مشتری‌های مشتاق همه مدل پاپوشی وجود دارد، از انواع صندل و دمپایی تا کفش‌های چرم و کتان و همچنین همه مدل پوتین و کفش‌های کوهنوردی. به همه اینها باید کفش‌های اسکیت را نیز اضافه کرد.

    نکات مثبت بازار رسولی زاهدان

    بهتر است بدانید که به گفته برخی فروشندگان، چهارراه رسولی بیشترین فروش و سود در این بازار به اجناس زمستانی اختصاص دارد. در فصل زمستان خریدارانی از گوشه‌وکنار کشور برای خرید به زاهدان می‌آیند.

    از دیگر نکات مثبت مربوط به این جاذبه می توان به این مورد اشاره کرد که کفش‌ها و لباس‌های تولیدشده توسط مارک‌های معتبر دنیا با قیمت‌هایی به‌مراتب پایین‌تر از قیمت این اجناس در آن به فروش می رسد. تنها نکته اینکه مشتری باید برای یافتن جنس موردنیاز خود در این بازار مغازه را زیر و رو کند تا مورد مناسب و بدون عیب و ایراد را پیدا کند.

    زمان مناسب بازدید بازار رسولی زاهدان

    با توجه به وضعیت آب و هوایی سیستان و بلوچستان، فصل بهار، اواخر تابستان و اوایل پاییز زمان مناسب تری برای بازدید از جاذبه های این استان هستند.

    چه جوری برم ؟

    افزودن راهنمایی مسیر :

    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    کارتخوان
    مناسب برای کهنسالان
    محل استراحت
    مناسب برای کودکان
    آنتن‌دهی تلفن همراه
    تفریحات
    عکاسی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    آسان (راهپیمایی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.