0
از0 نظر

بورس لوازم خیاطی سرای مشیر خلوت بازار

    25859
    نمایش

    سرای مشیر خلوت بازار تهران به یکی از راسته های اصلی فروش لوازم خیاطی تبدیل شده است. با کمی گشت زدن در این بازار می‌توانید وسایل خیاطی برای دوخت و دوز بخرید؛ اگر حتی بلد نباشید یک کوک به لباس بزنید، شاید لازم شد دگمه‌ لباس همسرتان را بدوزید یا قد شلوارش را کوتاه کنید! بنابر این سرای مشیرخلوت را از دست ندهید.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات بورس لوازم خیاطی سرای مشیر خلوت بازار

    سرای مشیر خلوت در واقع پاساژ خیلی قدیمی‌ که حیاط بزرگی در وسط دارد و دور تا دورش مغازه است و سه طبقه دالان‌مانند دارد. شکل این بازار شبیه خانه‌های قدیمی است. طبقه اول بیشتر مغازه‌ها دگمه‌فروشی هستند. هر نوع دگمه‌ای که بخواهید در اینجا پیدا می‌شود اما بعضی مغازه‌ها فقط عمده‌فروشی هستند و اگر دنبال تعداد محدودی دگمه خاص هستید‌ باید کمی صبر و حوصله به خرج دهید و دنبال جنس مورد نظرتان در مغازه‌هایی بگردید که تک‌فروشی هم دارند. حواس‌تان باشد اغلب اهل بازار حوصله حرف و حدیث اضافه ندارند! به همین دلیل آنهایی که خرده‌فروشی ندارند‌ پشت شیشه مغازه‌شان نوشته‌اند‌ « تک فروشی نداریم» اگر دنبال دگمه‌های ساده و فانتزی برای لباس‌های اسپرت، مانتو، پیراهن مردانه و لباس بچگانه هستید قبل از ورود به مغازه می‌توانید با نگاه کردن به دگمه‌های مغازه و پشت ویترین کالای مورد نظرتان را پیدا کنید. یادتان باشد، مغازه‌هایی که دگمه اسپرت می‌فروشند، دگمه‌های سنگ و مخصوص لباس مجلسی ندارند.

    ویژگی‌ها بورس لوازم خیاطی سرای مشیر خلوت بازار

    خانه مهره‌های رنگی چوبی همین‌جاست. از این مهره‌های رنگی می‌توانید برای تزیین لباس، شال و روسری و حتی کیف استفاده کنید.نوعی سنگ‌های پلاستیکی هم در اینجا به‌صورت عمده به‌فروش می‌رسد که اگر حوصله درست کردن دستبند و گردنبند داشته ‌باشید‌ می‌توانید آنچه را که دوست دارید‌ همین‌جا پیدا کرده و دست‌تان را با هنر دست‌تان بیارایید. وقتی وارد طبقه دوم می‌شوید کمی از دنیای دگمه‌ها فاصله می‌گیرید. اینجا مکان مغازه‌هایی است که وسایل تزیینی دارند. اگر برای خرید زیپ به بازار آمده‌اید،‌ مستقیم به سمت طبقه دوم مشیر خلوت راه کج کنید.در اینجا یکی از مغازه‌ها فقط زیپ می‌فروشد و در این مغازه نه‌چندان کوچک‌ در دنیای زیپ‌های کوچک و بزرگ غرق می‌شوید. اینجا فقط قد زیپ‌ها نیست که متنوع است، بلکه می‌توانید انواع و اقسام زیپ‌ها، مناسب کیف و حتی چمدان را پیدا کنید. اگر کیف‌هایی دارید که خیلی وقت است به خاطر خراب شدن زیپ بازنشسته شده‌اند، حالا وقت زنده کردن دوباره آنهاست. مطمئن باشید زیپ مناسب کیف دوست‌داشتنی‌تان را پیدا خواهید کرد. اگر دوست دارید لباس‌تان را با منجوق تزیین کنید یا سفره عقد و هدیه‌ها را با ملیله زیبا کنید، همین جا بایستید؛ نشانی را درست آمده‌اید. در این قسمت از بازار می‌توانید انواع سنگ‌ها، منجوق، ملیله و پولک را یک جا ببینید. اغراق نیست اگر بگوییم تنوع این کالا آن قدر زیاد است که محال است آنچه در ذهن‌تان دارید‌‌ این جا به واقعیت تبدیل نشود و دست خالی به خانه برگردید. انواع سنگ‌ها که به صورت تسبیح‌ متری به نخ کشیده ‌شده‌اند، گل‌های تزیینی برای روی لباس، گل سینه و قلاب‌های تزیینی برای لباس‌های زنانه در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف در طبقه پایین مشیر خلوت موجود است.

    پیشنهاد ویژه بورس لوازم خیاطی سرای مشیر خلوت بازار

    این نکته خاص یادتان باشد که اگر دنبال دگمه‌های مخصوص مبل هم هستید، در میان این دگمه‌ها می‌توانید آن را پیدا کنید.البته دگمه‌های مبلی را تکی یا به تعداد محدود نمی‌فروشند و حداقل باید صد عدد بخریدتا قیمت آن به صرفه شود. اگر تا به حال دست به دوختن نزده‌اید اما دل‌تان می‌خواهد سفره عقد، لباس یا بخشی از منزل‌ نوی‌تان را تزیین کنید‌ نگران نباشید. اینجا در طبقه‌ دوم بازار مشیر خلوت‌ علاوه بر فروش لوازم، کتاب‌های آموزش خیاطی، بافتنی و قلاب‌بافی را هم می‌توانید پیدا کنید. چند مغازه در طبقه دوم ویژه فروش کتاب‌های آموزشی هستند.

    شرایط استفاده بورس لوازم خیاطی سرای مشیر خلوت بازار

    از دهانه اصلی بازار تهران که وارد شدید‌ به سمت مسجد امام‌خمینی مسیرتان را کج کنید. به مسجد امام‌خمینی رسیده و از پله‌ها پایین می‌رویم. بعد از آن مسیرتان را به سمت حیاط کوچک ادامه دهید و بعد از رد شدن از آن به حیاط بزرگ و حیاط اصلی مسجد می‌رسیم.بعد به سمت چپ حیاط می‌رویم. ازدالانی که حیاط را به بین‌الحرمین وصل می‌کند عبور می‌کنیم. به دوراهی رسیده‌ایم که یک راهش به بازار لوازم التحریر می‌رود و مسیر دیگرش به سمت «مشیر خلوت» ختم می‌شود یعنی همان جایی که مقصد ما برای خرید وسایل خیاطی و لوازم تزیین عروسی است.

    سایر اطلاعات بورس لوازم خیاطی سرای مشیر خلوت بازار

    مغازه جالب دیگری هم در این طبقه هست که جز انواع یراق، جنس دیگری ندارد.البته مغازه‌های دیگری هم در این پاساژ هستند که چند رقم یراق در کنار دیگر اقلام خود می‌فروشند اما اگر می‌خواهید وقت‌تان گرفته نشود و البته دنبال یراق خاصی برای لباس، پرده یا مبلمان هستید‌ حتما به این مغازه سری بزنید. کوبلن‌ بافی خیلی وقت است در میان خانم‌ها رنگ و بوی خودش را از دست داده. اما هنوز هم خیلی‌ها هستند که به این کار علاقه دارند و دوست دارند خاطره سال‌هایی را که بافتن کوبلن رونق داشت و همه برایش سر و دست می‌شکستند زنده کنند. نکته دیگر اینکه شاید دل‌تان بخواهد تکه‌ای از روتختی، کوسن و لباس را با کوبلن‌دوزی زیبا کنید. بنابراین همین‌جا توقف کنید؛ نوستالژی شما اینجاست چون یکی دیگر از مغازه‌های جالب طبقه دوم مغازه‌ای است که فقط کوبلن و نخ کوبلن می‌فروشد.
    چه جوری برم ؟

    پیاده روی

    از دهانه اصلی بازار تهران که وارد شدید‌ به سمت مسجد امام‌خمینی مسیرتان را کج کنید. به مسجد امام‌خمینی رسیده و از پله‌ها پایین می‌رویم. بعد از آن مسیرتان را به سمت حیاط کوچک ادامه دهید و بعد از رد شدن از آن به حیاط بزرگ و حیاط اصلی مسجد می‌رسیم.بعد به سمت چپ حیاط می‌رویم. ازدالانی که حیاط را به بین‌الحرمین وصل می‌کند عبور می‌کنیم. به دوراهی رسیده‌ایم که یک راهش به بازار لوازم التحریر می‌رود و مسیر دیگرش به سمت «مشیر خلوت» ختم می‌شود یعنی همان جایی که مقصد ما برای خرید وسایل خیاطی و لوازم تزیین عروسی است.
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.