0
از0 نظر

تاج سد دریاچه شهدای خلیج فارس (گذر موج)

    6529
    نمایش

    تاج سد دریاچه چیتگر که از آن با عنوان گذر موج دریاچه شهدای خلیج فارس هم نام برده می شود، یکی از فضاهای دیدنی عرصه 250 هکتاری دریاچه چیتگر است که می توانید در آن پیاده روی و دوچرخه سواری کنید و از تماشای غروب و نورپردازی زیبایش، لذت ببرید.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات تاج سد دریاچه شهدای خلیج فارس (گذر موج)

    محوطه‌سازي‌ و ابنيه فلزي تاج سد درياچه شهداي خليج‌فارس ( گذر موج) يكي از مهم‌ترين بخش های فاز دوم دریاچه چیتگر تهران است. در وسط این سازه سکو و فضای مناسبی برای استراحت خانواده ها در نظر گرفته شده است تا چشم انداز خوبی نسبت به کوه های شمال تهران و آبشار تهران از فراز دریاچه چیتگر داشته باشند. همچنین در پشت این سازه، جنگل های چیتگر قابل مشاهده است.

    ویژگی‌ها تاج سد دریاچه شهدای خلیج فارس (گذر موج)

    بخش اصلي پروژه شامل سازه‌اي قوسي‌شكل به ارتفاع حدود 15متر است و ساير بخش‌هاي سازه تاج سد را قوس‌هاي كوچك‌تر در طرفين سازه اصلي تشكيل مي‌دهند؛ به‌طوري كه 3سازه قوسي در غرب و 4سازه قوسي در شرق سازه اصلي قرار مي‌گيرند‌.

    سیمای عمومی تاج سد دریاچه شهدای خلیج فارس (گذر موج)

    در قسمت میانی تاج سد دریاچه چیتگر (گذر موج) ابنیه ای با کاربری ایجاد منظرگاه مناسب وجود دارد که می توانید از سایه بان های آن استفاده کنید و در فضایی زیبا، دریاچه چیتگر را تماشا کنید. همچنین به منظور امتداد بصری در طول پروژه، فضاهای بین رواق اصلی به وسیله رواق هایی با طرح چوپ پوشانده شده است که زیبایی گذر موج دریاچه چیتگر را دو چندان کرده است.

    سایر اطلاعات تاج سد دریاچه شهدای خلیج فارس (گذر موج)

    در طراحی سیستم نورپردازی پروژه گذر موج به گونه‌ای عمل شده که فضا و احجام ابنیه تاج سد دریاچه شهدای خلیج فارس، نما و حس متفاوتی را در طول شب به بازدیدکنندگان القا کند. ، ایجاد نورهای خطی روی سقف و شکاف‌های سازه‌های قوسی شکل تاج سد، گذر موج را از فواصل دور و از نقاطی از قبیل بزرگراه شهید خرازی، بوستان جنگلی چیتگر و مجتمع‌های مسکونی اطراف دریاچه قابل رویت ساخته است.
    چه جوری برم ؟

    مترو

    با استفاده از خط 5 مترو تهران می توانید از طریق دو ایستگاه ایران خودرو و چیتگر به پارک چیتگر و دریاچه شهدای خلیج فارس (دریاچه چیتگر) دسترسی داشته باشید.
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.