0
از0 نظر

تالاب جوکندان

    990
    نمایش

    این تالاب در شمال ساحل دهستان جوکندان  قسمت‌هایی از روستاه‌های قنبرمحله، دیراکری، شاندرمن محله، بیسیم و پشته می‌باشد. تالاب جوکندان با طول ۶ کیلومتر و عرض ۲۰۰ متر با مساحت ۲۳۸ هکتار در ۷ کیلومتری شمال شهر تالش (هشتپر) واقع شده‌است.تالاب جوکندان قلعه بین لیسار این شهرستان در وسط منطقه حفاظت شده قرار دارد و با تنوع گونه‌های حیوانی، گیاهی و جانوری ارزشمند است.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات تالاب جوکندان

    این تالاب جز منطقه حفاظت شده لیسار و جوکندان در کنار دریای خزر، جزء تالاب‌های دریایی ساحلی و یکی از تالاب‌های نادر در استان گیلان محسوب می‌شود که از پیشروی آب دریای خزر در دهه ۷۰ بوجودآمداست و تقریباً به وسیلهٔ سه حوزه مستقل تغذیه می‌شود. در مواقع طوفانی، آب دریا هم به قسمتی از تالاب نفود می‌کند.

    ویژگی‌ها تالاب جوکندان

    عمق متوسط تالاب حدود ۰/۴ متر است. عمیق‌ترین قسمت حدود ۰/۸ و در کم عمق‌ترین نقاط حدود ۰/۳ متر است. آب این تالاب تنها به وسیلهٔ سه رودخانه کوچک محلی و آب حاصل مزارع تأمین می‌شود. توسکا گونهٔ غالب درختی جوکندان است که در سه دهه قبل یکسره قطع شدند و امروز آثار کنده‌ای در تالاب بچشم می‌خورد.

    سیمای عمومی تالاب جوکندان

    نصف این مناطق در حدود ۱۵ هزار و ۷۵۲ کیلومتر مربع جنگل است و لیسار علاوه بر دو رودخانه بزرگ، در مجاورت دریای خزر و در ارتفاع بالای سه هزار متر در حاشیه دریاچه نئور نیز تالاب دارد. این منطقه از سال ۱۳۵۶ حفاظت شده و سیمایی متشکل از ساحل، اراضی جلگه‌ای و کوهستانی و از کنار دریای خزر تا دریاچه نئور به طول ۴۰ کیلومتر امتداد دارد.

    سایر اطلاعات تالاب جوکندان

    با توجه به اینکه تالاب تالش از طریق سه رودخانه جوکندان، قلعه بین و سیدلر لیسار آبگیری می‌شود چندین سال است ورودی‌های منتهی به تالاب جوکندان در اثر انباشت رسوبات مسدود شده است.

    زمان مناسب بازدید تالاب جوکندان

    بهترين زمان براي بازديد از اين جذبه فصل بهار است.

    وسایل مورد نیاز تالاب جوکندان

    وسایل پیک نیک واسکان موقت(چادر و...)

    چه جوری برم ؟
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    محل کمپ
    مناسب برای کهنسالان
    مناسب برای کودکان
    تفریحات
    عکاسی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    آسان (راهپیمایی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.