0
از0 نظر

تنگ موردان کهنوج

    2689
    نمایش

    تنگ موردان کهنوج حدود 20 کیلومتر طول دارد و دره های فرعی مختلفی در آن به چشم می خورد که هر کدام جذابیت خاص خود را دارند. در میانه تنگ موردان کهنوج، روستای موردان و در انتهای آن روستای آب باد واقع شده است. مورد، جزو گیاهان این منطقه است و علت نامگذاری تنگه هم به همین گیاه برمی گردد. باغ ها و نخلستان های زهمکان از جاذبه های دیگری هستند که گردشگردان را سمت خودشان می کشانند.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات تنگ موردان کهنوج

    در 30 کیلومتری شمال فاریاب تنگه زیبای موردان با دیواره های بلند و سنگی و جریان آب رودخانه کف آن، وجود انبوه درختان خرما و مرکبات و نیز جنگل های تمشک، صفای خاصی به این تنگه بخشیده است.

    تاریخچه تنگ موردان کهنوج

    تنگ دل دل که عظمت و بلندی دیواره های این تنگه را به نمایش می گذارد، با شکوه و به یاد ماندنی است. به این قسمت از تنگه به آن جهت تنگ دل دل می گویند که بنا به روایات افراد محلی، روزگاری دشمنان در همین مکان از کوه راه را بر علی (ع) می بندند و ایشان با اسبش که دل دل نام داشته از دیواره کوه بالا می روند. از تنگ دل دل تا موردان در حدود 10 کیلومتر فاصله است.

    ویژگی‌ها تنگ موردان کهنوج

    تنگه ی زیبا و شگفت انگیز موردان کهنوج در نوع خود در شهرستان پهناور کهنوج بی نظیر است. مورد گیاهی بوده است که در این تنگ می روییده و نامگذاری موردان به همین علت بوده است و نیز ز دیگر جاذبه های این تنگ می توان به باغ ها و نخلستان های زهمکان اشاره کرد. این تنگ در حدود 20 کیلومتر درازا دارد که دره های فرعی مختلفی در آن به چشم میخورد که هر کدام جذابیت خاص خود را دارند. در انتهای این تنگ روستای آب باد واقع شده است. دسترسی به این تنگ از طریق جاده ارتباطی کهنوج به حاجی آباد، پس از شهرستان فاریاب، جاده خاکی روستای موردان در شمال جاده، امکان پذیر است.

    شرایط استفاده تنگ موردان کهنوج

    باتوجه به وضعیت آب و هوایی کرمان، بهترین زمان سفر برای بازدید از این جاذبه طبیعی، اوایل بهار و اوایل پاییز است.

    زمان مناسب بازدید تنگ موردان کهنوج

    بهتر است در روشنایی روز از این جاذبه طبیعی دیدن کنید.

    وسایل مورد نیاز تنگ موردان کهنوج

    هنگام بازدید از این منطقه، کفش مخصوص طبیعت گردی، عینک ضدآفتاب، کرم ضدآفتاب، کلاه، قمقمه آب، خوراکی های لازم، کمک های اولیه و کیسه زباله همراه داشته باشید.

    سیمای عمومی تنگ موردان کهنوج

    زیباترین قسمت تنگه موردان «تنگ دُل دُل» است. در این محل دیوارهای عمودی کوه های دو طرف رودخانه تا چشم کار می کند به آسمان قد کشیده اند. دیواره های کوه ها در اثر جریان سیل و فرسایش آبی و بادی صاف و صیقلی شده است. در قسمت هایی از دیواره کوه می شود سنگ نگاره های تاریخی را مشاهده کرد که حکایت از قدمت این تنگ دارند.

    سایر اطلاعات تنگ موردان کهنوج

    جمعیت این روستا طبق سرشماری سال 1390 به تعداد 287 خانوار با 1010 نفر است.
    چه جوری برم ؟

    ماشین شخصی

    با ماشین شخصی باید به جاده كهنوج به حاجی آباد، پس از شهرستان فاریاب، جاده خاكی روستای موردان بروید و از این جاذبه طبیعی بازدید کنید.
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    محل کمپ
    تفریحات
    عکاسی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    آسان (راهپیمایی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.

    برچسب ها
    دره موردان کهنوج کرمان دره موردان دره کهنوج دره کرمان موردان دره دره کهنوج موردان کرمان کهنوج دره کهنوج موردان کهنوج کرمان کرمان دره کرمان موردان کرمان کهنوج دره موردان کهنوج دره موردان کرمان دره کهنوج موردان دره کهنوج کرمان دره کرمان موردان دره کرمان کهنوج موردان دره کهنوج موردان دره کرمان موردان کهنوج کرمان موردان کهنوج دره موردان کرمان دره موردان کرمان کهنوج کهنوج دره موردان کهنوج دره کرمان کهنوج موردان دره کهنوج موردان کرمان کهنوج کرمان دره کهنوج کرمان موردان کرمان دره موردان کرمان دره کهنوج کرمان موردان دره کرمان موردان کهنوج کرمان کهنوج دره کرمان کهنوج موردان دره موردان کهنوج کرمان دره کهنوج کرمان موردان دره کرمان موردان کهنوج دره کهنوج موردان کرمان دره کهنوج کرمان موردان دره موردان کرمان کهنوج موردان دره کهنوج کرمان موردان دره کرمان کهنوج موردان کهنوج کرمان دره موردان کهنوج دره کرمان کهنوج دره موردان کرمان کهنوج موردان دره کرمان کهنوج کرمان دره موردان کهنوج کرمان موردان دره کرمان دره موردان کهنوج کرمان موردان دره کهنوج کرمان کهنوج دره موردان کرمان موردان کهنوج دره کرمان کهنوج موردان دره