0
از0 نظر

دریاچه کوه گل سی سخت

    1386
    نمایش

    دریاچه کوه گل در استان کهگیلویه و بویراحمد و در شمال شرقی شهر توریستی سی سخت قرار دارد.این دریاچه‌ها فصلی بوده و در اواخر زمستان تا اوایل بهار بر اثر بارش باران و ذوب شدن برف‌هایی که بر ارتفاعات دنا جای خوش کرده‌اند پر از آب می‌شوند و تا اواخر تابستان تقریبا خشک می‌شوند. این دریاچه با مساحتی حدود نیم هکتار و عمقی برابر ۱۵ متر، باعث پدید آمدن طبیعت و اکوسیستم جذابی در اطراف خود شده است.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات دریاچه کوه گل سی سخت

    این منطقه زیبا که در فاصله 8 کیلومتری شرق سی سخت و 44 کیلومتری مرکز استان قرار دارد و از سه مجموعه دریاچه زیبای کوه گل، دشت های لاله های واژگون و آبشار زیبای تنگ نمک با نمای بسیار طبیعی و آب و هوای مطبوع تشکیل شده است. در کنار این مجموعة زیبای گردشگری، منطقه حفاظت شده دنا قرار دارد که باز باعث افزوده شدن چشم انداز زیبا طبیعی این منطقه شده است.

    سیمای عمومی دریاچه کوه گل سی سخت

    تنگ کوه گل از نظر پوشش گیاهی و جانوری غنی‌ترین منطقه‌ دنای شرقی محسوب می‌شود. در طول تابستان می‌توان پرندگان مهاجری همچون مرغابی، اردک کله سبز، درنا، لک لک، حواصیل، چنگر، خروس کولی و پرندگانی بومی دیگر را در اطراف آن به تماشا نشست.

    با این وجود طبیعت رنگارنگ و منحصر به فرد اطراف دریاچه که شامل گیاهانی مانند قارچ کوهی، چویل، بابونه، نعناع کوهی، ریواس، جاشیر و پونه کوهی می‌شود، زیبایی و رنگ و بوی خاصی به این نقطه از منطقه‌ دنا بخشیده است.

    ویژگی‌ها دریاچه کوه گل سی سخت

    این منطقه گردشگری یکی از مهمترین مراکز توریستی در سطح کشور است. در محدوده ای به وسعت نیم هکتار و عمق 15 متر در فصل بهار و تابستان از زیبایی خاصی برخوردار است. وجود طبیعت بکر و مناطق حفاظت شده و رودخانه کوه گل از جاذبه های دیگر دراین مکان است که در سال های اخیر توسط میراث فرهنگی برای رعایت حال مسافران و گردشگران کار سکو سازی، زیرساخته ها و مراکز بهداشتی صورت پذیرفته است و هر ساله پذیرای خیل عظیم گردشگران داخلی و خارجی است.

    زمان مناسب بازدید دریاچه کوه گل سی سخت

    بهترین فصل بازدید گردشگران عزیز فصول بهار و تابستان بوده و زیبا ترین موقع آن در اردیبهشت است.

    امکانات ویژه دریاچه کوه گل سی سخت

    وجود طبیعت بکر و مناطق حفاظت شده و رودخانه کوه گل از جاذبه های دیگر دراین مکان می باشد که در سال های اخیر توسط میراث فرهنگی برای رعایت حال مسافران و گردشگران کار سکو سازی، زیرساخته ها و مراکز بهداشتی صورت پذیرفته است و هر ساله پذیرای خیل عظیم گردشگران داخلی و خارجی است.

    پیشنهاد ویژه دریاچه کوه گل سی سخت

    از دیگر جاذبه‌های تنگ کوه گل می‌توان به دشت لاله‌های واژگون (به هیچ وجه دیدنش را از دست ندهید)، آبشار تنگه نمک، چشمه سردو و منطقه‌ حفاظت شده‌ دنا اشاره کرد که همه‌ آن‌ها به همراه خود دریاچه و برف‌هایی که بر روی قله‌ها نشسته‌اند یکی از زیباترین نقاط ایران را پدید آورده‌اند.

    وسایل مورد نیاز دریاچه کوه گل سی سخت

    وسایل پیک نیک واسکان موقت(چادر و...)

    چه جوری برم ؟
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    محل کمپ
    مناسب برای کهنسالان
    مناسب برای کودکان
    تفریحات
    عکاسی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    آسان (راهپیمایی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.