0
از0 نظر

ساختمان روزنامه اطلاعات

    2202
    نمایش

    ساختمان قجري روزنامه اطلاعات از جمله آثار تاريخي قلب تهران و ساختمان هاي ثبت شده در فهرست آثار ملي است که در نزديکي ميدان توپخانه و سردر قورخانه قرار گرفته است.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات ساختمان روزنامه اطلاعات

    ساختمان قاجاری روزنامه اطلاعات به شماره 13388، 25 مرداد سال 94 در زمره آثار ملی قرار گرفته است و درست در هنگام بیرون آمدن از مترو توپخانه، قابل مشاهده است.

    تاریخچه ساختمان روزنامه اطلاعات

    عباس مسعودی، 19 تیر 1305، روزنامه اطلاعات را راه اندازی کرد. این مؤسسه خیلی زود، گسترش یافت و تبدیل به مهمترین مؤسسه انتشاراتی خاورمیانه شد. این روزنامه چندین ساختمان طی این‌ها داشته است. یکی از آن‌ها، ساختمانی در خیابان علاءالدوله (فردوسی امروز) بود که اثری از آن نیست. بعدها این روزنامه به ساختمان توپخانه منتقل شد. ساختمانی که خاطرات بسیاری دارد و در برابر آسیب‌های متعدد انسانی و طبیعی مقاومت کرده است. محمود دعایی می‌گوید: «به خاطر دارم که در زمان جنگ تحمیلی، این ساختمان در محدوده‌ای بود که به‌خاطر نزدیکی به تشکیلات حکومتی و اداری کشور، در گرای موشک‌باران صدام قرار داشت. بنابراین این احتمال بود که موشکی به ساختمان اصابت کند. با مهندس سازنده آن وارد صحبت شدیم و او گفت که مطمئن است اسکلت بنا هیچ آسیبی نخواهد دید و فقط کافی است طبقه بالای ساختمان تخلیه شود و افراد فعال در محل کار از پنجره‌ها به شعاع دو متر فاصله بگیرند. اتفاقاً در ٥٠ متری ساختمان یک موشک اصابت کرد که ساختمان آن نقطه کاملا ویران شد و ترکشی به بزرگی سپر یک اتومبیل از آن موشک به ساختمان ما هم برخورد کرد اما هیچ آسیبی به ساختمان وارد نشد.»

    ویژگی‌ها ساختمان روزنامه اطلاعات

    نباید از یاد برد که ساختمان قاجاری روزنامه اطلاعات که در شمال عمارت ۱۴ طبقه درحال ساخت قرار دارد و به شماره ۱۳۳۸۸ بیست و پنجم مرداد سال 94 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است، قرار بود با کاربری سایت موزه روزنامه اطلاعات به عنوان نخستین نشریه روزانه و کهن‌ترین روزنامه ایران که امروزه نیز چاپ آن ادامه دارد، استفاده شود.
    چه جوری برم ؟

    مترو

    اگر می خواهید با مترو به دیدار از ساختمان روزنامه اطلاعات بروید باید از ایستگاه امام خمینی واقع در تقاطع خط یک و دو مترو پیاده شوید. در ایستگاه خروجی خیابان خیام را بیرون بروید و بعد از گذر از سردر قورخانه، ساختمان روزنامه اطلاعات درست در مقابل شما قابل مشاهده است.
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.