0
از0 نظر

مسجد حاج رجبعلی تهران

    130
    نمایش

     مسجد حاج «رجبعلی» یکی از مساجد تاریخی و قاجاری شهر تهران است که در محله‌ی درخونگاه بازار تهران قرار گرفته است. بر اساس کتیبه‌های نصب شده در مسجد حاج رجبعلی، این مسجد سال 1215 قمری ساخته شد، و تا سال 1355 در آن نماز برگزار می‌شد، اما پس از مدتی با هدف مرمت و ساماندهی مسجد، داربست های چوبی در برخی از بخش‌های مسجد نصب شد که هنوز پابرجا هستند

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات مسجد حاج رجبعلی تهران

    یکی از مهمترین شاخصه‌های این مسجد می‌توان به وجود نخستین سقف بیضی شکل در ایران و نخستین گنبد بیضی شکل در تهران در این بنای تاریخی اشاره کرد. همچنین وجود چاه قرآن در این مسجد تاریخی یکی دیگر از شاخصه‌های این مسجد است که در معدود مسجد تاریخی می‌توان آن را یافت.

    ویژگی‌ها مسجد حاج رجبعلی تهران

    اداره کل میراث فرهنگی استان تهران در اوایل دهه ی 80 با نصب داربست‌های فلزی در قسمت گنبدخانه‌ی مسجد حجم سنگین‌تری را به این بنای تاریخی وارد کرد، اما هنوز اقدام مناسبی برای مرمت و ساماندهی این بنای تاریخی که قبل از انقلاب اسلامی نیز مکانی برای جذب گردشگران در تهران محسوب می‌شد، انجام نداده است.
    چه جوری برم ؟

    افزودن راهنمایی مسیر :

    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.