0
از0 نظر

منطقه گردشگری ازناو خلخال

    877
    نمایش

    منطقه نمونه گردشگری ازناو، با وسعت ۲۵۰ هکتار دارای اقلیم سرد و معتدل است. بلندترین نقطه این منطقه قله ازناو است .در پای این کوه چشمه ای به همین نام، سبب ایجاد مناطق بکر و زیبا گردیده است.این سرچشمه زیبا که در کنار روستای خوجین بر قامت خلخال تکیه کرده‌است با چشمه‌های جوشان و فعال و دبی آب ۴۰۰ لیتر در ثانیه یکی از پر آب‌ترین چشمه‌های استان اردبیل است.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات منطقه گردشگری ازناو خلخال

    « منطقه گردشگری ازنو(ازناو) ، تفرجگاهی زیبا درفاصله ۷ کیلومتری ازجنوب غربی هروآباد مرکز شهرستان خلخال در مجاورت روستای خوجین از دهستان خانندبیل شرقی ازبخش مرکزی شهرستان است که مجموعه ای دیدنی از زیبایی های طبیعی متشکل از کوه وچشمه و غار و باغ و…. را در فاصله کمی ازهروآباد به نمایش می گذارد.

    ویژگی‌ها منطقه گردشگری ازناو خلخال

    به سبب وجود پنج غارطبیعی بزرگ و کوچک در سازه های آهکی کوه ازناو ، شرایط زیستگاهی بسیار مناسبی برای زندگی انواع حیوانات و پرندگان وحشی از جمله کل و بز وحشی و کبک و… بوجود آمده است.

    در وجه تسمیه این کوه و چشمه داستان های زیادی وجود دارد که این قلم درسنوات گذشته درمقاله جداگانه ای به شرح آن پرداخته است می گویندکه وجه تسمیه چشمه «ازناو» به ناودان برمی‌گردد زیرا به نظر می رسد که دو کوه به هم پیوسته ناودانی بوجودآورده اند و چشمه ای از دل آن جاری است .

    امکانات ویژه منطقه گردشگری ازناو خلخال

    اين جاذبه داراي امكاناتي همچون؛سرویس بهداشتی , پارکینگ , کافه , آنتن دهی موبایل , دسترسی به اینترنت , فضای سبز مي باشد.

    وسایل مورد نیاز منطقه گردشگری ازناو خلخال

    موبایل , وجه نقد , کارت بانکی , کفش کوهنوردی , زیرانداز , عینک و کلاه آفتابی , کوله پشتی , آب آشامیدنی , کرم ضد آفتاب , هیزم , آتش افروز , پاور بانک , وعده های غذایی , پلاستیک زباله , سوخت خودرو , تنظیم باد , لباس اضافه , لوازم سرگرمی

    سیمای عمومی منطقه گردشگری ازناو خلخال

    بلندترین نقطه این منطقه ، قله زیبای ازناو است که ارتفاعی حدود ۲۴۲۲ مترازسطح دریا دارد. جهت کوه،شمال غربی- جنوب شرقی بوده ودرفاصله ۴۸ درجه و ۳۵ دقیقه عرض شمالی و ۳۷ درجه و۳۳ دقیقه و۳۰ ثانیه طول شرقی قرارگرفته است. کوه ازناو به دلیل ترکیبات آهکی خودغارهای متعددی دارد.

    سایر اطلاعات منطقه گردشگری ازناو خلخال

    چشمه زیبا که درکنار روستای خوجین بر قامت خلخال تکیه کرده یکی از پر آب‌ترین چشمه‌های استان اردبیل است و آب آن ۵۰۰ هکتار از اراضی پایین دست خود را آبیاری کرده و باغات اطراف آن از اول بهار میزبان گردشگران بوده و رونق صنعت توریسم در شهرستان خلخال را رقم می‌زند .»

    نکات مثبت منطقه گردشگری ازناو خلخال

    ازدامنه ضلع غربی این قله واز ارتفاع حدود ۱۹۰۰ متری آن چشمه آب گوارا وخنکی به نام چشمه ازناو خارج می شود.

    این چشمه علاوه براینکه بخشی ازآب آشامیدنی اهالی منطقه را فراهم می کند رودخانه نسبتا پرآبی راتشکیل میدهد که تا خود هروآباد جاری است وباپیوستن به رودخانه بویوک چای ، باغ های بسیار زیبا و مفرحی را در امتداد خود بوجود می آورد.

    زمان مناسب بازدید منطقه گردشگری ازناو خلخال

    بهترين زمان براي بازديد از اين جاذبه فصل بهار و تابستان مي باشد.

    چه جوری برم ؟
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    محل کمپ
    مناسب برای کهنسالان
    مناسب برای کودکان
    آنتن‌دهی تلفن همراه
    تفریحات
    عکاسی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    آسان (راهپیمایی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.