0
از0 نظر

موزه بزرگ زاهدان

    1218
    نمایش

    موزه بزرگ زاهدان، تنها یکی از چندین جاذبه گردشگری و موزه های ارزشمند استان سيستان و بلوچستان به شمار مي رود که از آن با عنوان موزه منطقه اي جنوب شرق ايران هم ياد مي شود و در صدد آن است تا با معرفي منطقه جنوب شرق ايران در بخش هاي باستان شناسي، مردم شناسي و زيست محيطي تعريف جامع و کاملي از منطقه به بازدیدکنندگان داخلی و خارجی ارائه دهد.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات موزه بزرگ زاهدان

    در موزه بزرگ زاهدان آثار باستانی استان ، پوشش محلی استان ، غذاهای محلی استان و گونه های جانوران استان به نمایش گذاشته شده است. ايجاد موزه بزرگ زاهدان در مقیاس منطقه ای با توجه به تاریخ و قدمت کهن استان جهت معرفی و نمایش آثار و بقایای تاریخی این سرزمین باستانی یک ضرورت به حساب مي آيد. اين موزه اولین موزه منطقه ای جنوب شرق ایران است که مساحت آن حدود 13000 متر مربع است.

    ویژگی‌ها موزه بزرگ زاهدان

    موزه بزرگ زاهدان دارای سه طبقه در سه بخش اصلي باستان شناسی، مردم شناسی و زیست بوم شناسی است که به معرفی آثار فرهنگی و اطالعات حاصل ازکاوشهای باستان شناسی در شهرسوخته سیستان، اسپیدژ بلوچستان، شهداد کرمان و صحنه هایی از زندگی روزمره ساکنان منطقه و فرهنگ و معرفی نمونه های جانوری بومی سه حوزه سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی وکرمان با توجه به تاریخ، قدمت، اقلیم، موقعیت جغرافیایی،آب و هوا، فرهنگ و هنر این مناطق می پردازد.

    امکانات ویژه موزه بزرگ زاهدان

    بخش هاي جانبي موزه بزرگ زاهدان: رمپ، آكواريوم، كتابخانه، واحد اسناد و مدارك، سالن نمايش، تاالر محققين جهت فعاليت هاي پژوهشي و تحقيقاتي، تاالر رایانه، كارگاههاي آموزشي ، فني ، اتاق ساخت موالژ ،اتاق مرمت اشيا ، مخزن، عكاسخانه، سالن اجتماعات، كالسهاي آموزشي، فضاهاي اداري و سن رو باز با ظرفيت150 نفر

    زمان مناسب بازدید موزه بزرگ زاهدان

    با توجه به وضعیت آب و هوایی سیستان و بلوچستان، فصل بهار، اواخر تابستان و اوایل پاییز زمان مناسب تری برای بازدید از جاذبه های این استان هستند.

    چه جوری برم ؟

    تاکسی

    تاکسی های شهری می توانند شما را برای بازدید از این موزه راهنمایی کنند.
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    کارتخوان
    تلفن عمومی
    پارکینگ/ جای پارک
    مناسب برای کهنسالان
    سرویس بهداشتی
    سرپوشیده
    محل استراحت
    مناسب برای کودکان
    آنتن‌دهی تلفن همراه
    تفریحات
    عکاسی
    سختی مسیر
    آسان (راهپیمایی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.