0
از0 نظر

موزه و نمایشگاه دائمی نقشه تهران

    120
    نمایش

    اگر به تاریخ و نقشه و جغرافیا علاقه مندید، اینجا بهترین جا برای شما است. این نمایشگاه دائمی بیش از سه هزار نقشه قدیمی به ویژه نقشه های تهران رو از نقاط مختلف خریداری کرده و بانک اطلاعات خوبی از حال و گذشته این شهر و مرز و بوم رو در اختیارتون قرار می ده.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات موزه و نمایشگاه دائمی نقشه تهران

    موزه و نمایشگاه دائمی نقشه در زمینی با مساحت ۴۰۰ مترمربع به همت شهرداری تهران راه اندازی شده است. این موزه با خرید نقشه‌ های قدیمی، به ویژه نقشه‌ های مربوط به تهران و حوزه آن و تهیه مستندات تاریخی مربوط به این نقشه‌ ها، ضمن تبادل اطلاعات و تجارب علمی و فنی با مراکز فرهنگی داخلی و خارجی‌، سعی در تهیه و نگه‌ داری نقشه‌ ها با اصول علمی و فنی دارد. در این موزه ضمن تهیه‌، نگه‌ داری و نمایش کتاب‌ های قدیمی که حاوی نقشه‌ ها و تصاویر قدیمی‌اند، تابلوهای نقاشی مربوط به تهران قدیم نیز به نمایش گذاشته شده‌اند. در این موزه نقشه ایران ترسیم شده در دوره صفویه‌، گزارش‌های کنت دمونت فرت (رییس پلیس دوره ناصری‌) از اتفاقات روزانه دارالخلافه بر روی نقشه سال‌های ۱۳۲۰ و تصاویر جغرافیایی کره‌زمین در قرن ششم هجری موجود است‌.

    تاریخچه موزه و نمایشگاه دائمی نقشه تهران

    مستندسازی نقشه ها عمدتاً به سال ۷۹ باز می گردد. در این سال تیمی از اساتید صاحب نام و محققان گرد هم آمدند و سالها با روش های علمی نقشه های قابل استناد را تفکیک کردند. بعد از گذشت سالیان دراز، شیوه نگهداری اسناد و محل آن با نگرانی های محققان همراه شد. این شیوه ها از سال ۹۰ به صورت جدی در دست بررسی قرار گرفت. طی دو سال مرحوم پرفسور گنجی و همکارانشان کار تخصصی روی مستندات انجام داده و سره را از ناسره تفکیک کردند

    ویژگی‌ها موزه و نمایشگاه دائمی نقشه تهران

    هم اکنون سه هزار نقشه در این موزه مورد استناد است و اصالتشان مورد قرار گرفته است. همچنین مخزن استاندارد و ساختمان مناسبی برای این موزه ایجاد شده است.

    شرایط استفاده موزه و نمایشگاه دائمی نقشه تهران

    روزهای بازدید : همه روزه به جز ایام سوگواری ساعات بازدید : ۹:۳۰-۱۳ ، ۱۴-۲۱:۳۰

    سایر اطلاعات موزه و نمایشگاه دائمی نقشه تهران

    فعالیت‌ های این موزه به شرح زیر است: نمایش نقشه و مستندات از طریق نمایشگاه‌ های موقت و دائم در محل موزه‌. برپایی نمایشگاه‌ های موضوعی و فصلی در خارج از محل موزه. استفاده از مجموعه‌ های خصوصی یا سایر موزه‌ ها در نمایشگاه‌ های فصلی‌. تشکیل بانک اطلاعاتی مربوط به نقشه.
    چه جوری برم ؟

    افزودن راهنمایی مسیر :

    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.