آلبوم‌هایی که بازار موسیقی را شوکه کردند

به گزارش بزنیم بیرون ، در ماه‌های اخیر شرایط فروش در بازار موسیقی رضایت‌بخش نبوده، اما از آنجا که چند گروه و هنرمند مطرح موسیقی آلبوم‌های‌شان را همزمان منتشر کرده‌اند، بازار موسیقی تا حد زیادی شوکه شده!

یکی از فروشندگان قدیمی موسیقی درباره‌ی حال‌وهوای این روزهای بازار گفت: تقریبا همه به یک آرامشی رسیده‌ایم. روند تولید خوبی در زمینه‌ی موسیقی آغاز شده است که امیدوارم ادامه‌دار باشد. دل‌مان نمی‌خواهد نفس بازار مثل سال‌های قبل خفه شود و این حال خوب ادامه‌دار نباشد.

یکی دیگر از فروشندگان قدیمی در حوزه موسیقی نیز اظهار کرد: تا حدی شوکه شدیم. چند آلبوم خوب همزمان وارد بازار شدند و فضا را متحول کردند. دوباره خونی در رگ‌های بازار موسیقی جریان پیدا کرد و این موضوع باعث شده که مردم برای خریدن آلبوم به ما مراجعه کنند.

کدام آلبوم‌ها جان تازه‌ای به این روزهای موسیقی کشور داده‌اند؟

1- «جاده می‌رقصد» اثر جدید گروه «چارتار» است. این گروه پس از انتشار آلبوم «باران تویی» به شهرت رسید. سبک این گروه تلفیقی از موسیقی الکترونیک با آواز ایرانی است. اشعار، ترانه‌ها و همچنین لحن و صدای خواننده را باید برگرفته از ادبیات و موسیقی کلاسیک ایرانی و ملودی‌ها و تنظیم‌ها را وام‌دار موسیقی مدرن دانست. «جاده می‌رقصد» شامل 9 قطعه است که با هنرنمایی آرش فتحی (آهنگساز)، احسان حائری (ترانه‌سرا)، آیین احمدی‌فر (تنظیم‌کننده) و آرمان گرشاسبی (خواننده) همراه است. جشن امضای این آلبوم با حضور هواداران گروه «چارتار» حدود دو هفته پیش در مجموعه‌ی فرهنگی - تاریخی کاخ نیاوران برگزار شد. حالا این آلبوم جزو پرفروش‌های بازار است.

2- «در شب گیسوان تو» عنوان آلبوم جدید «پرواز همای» است. زمان زیادی از انتشار این آلبوم نمی‌گذرد، اما گویا اثر «همای» در مدت زمان کمی، میان پرفروش‌ها قرار گرفته است. پس از این‌که تلاش‌های او برای برگزاری کنسرت در تهران ناکام ماند، این هنرمند «در شب گیسوان تو» را روانه‌ی بازار کرد تا به گفته‌ی خودش، با شنیده شدن این اثر، فضای ایجادشده علیه‌اش آرام شود. آلبوم جدید «همای» اشعاری از خودش، اخوان ثالث‌، فاضل نظری و هوشنگ ابتهاج‌ را دربرمی‌گیرد و او فضایی عاشقانه و عارفانه را برای موسیقی‌اش انتخاب کرده‌ است.

3- «در دنیای تو ساعت چند است؟» علاوه بر این‌که عنوان یکی از فیلم‌های پرفروش سینمای ایران بود، نام آلبومی است که موسیقی‌های این فیلم را شامل می‌شود. کریستف رضاعی موسیقی‌هایی را که برای این فیلم سینمایی نوشته بود، در قالب یک آلبوم جمع‌آوری کرده و در اختیار مخاطبان قرار داده است. بردیا کیارس (ویلن و ویولا)، مجید اسماعیلی (ویولنسل)، هومن نامداری (کلارینت)، مهرداد پاکباز (گیتار کلاسیک)، احسان صدیق (گیتار الکتریک) و بابک مبشر (گیتار آکومپانیمان) در این اثر هنرنمایی کرده‌اند. این اثر هم جزو آلبوم‌هایی است که این روزها خوب فروخته است.

4- «ماه و ماهی» با صدای یک خواننده‌ی جوان نیشابوری یعنی حجت اشرف‌زاده توانسته در کنار رقبای قدرش، صدای خود را به گوش مخاطبان برساند. در این اثر از شعرهای علیرضا بدیع استفاده شده و آرش بیات در زمینه‌ی ساخت موسیقی این اثر فعالیت کرده است. این آلبوم شامل هشت قطعه «ماه و ماهی»، «مادر»، «کوچه‌باغ‌های نیشابور»، «پاییز»، «دلتنگ»، «عشق آمد»، «یاد یار» و یک قطعه‌ی بی‌کلام است. در این اثر، مهرداد عالمی نوازندگی ویلنسل و میثم مروستی نوازندگی ویولا را برعهده داشته‌اند.

5- «نوکوب» اثر جدید گروه «دارکوب» به‌تازگی رونمایی شده و جای خود را میان دوستداران موسیقی باز کرده است. مسعود همایونی، دارا دارایی، امید حاجیلی، آرش مقدم و آرین ملیکیان اعضای «دارکوب» هستند که برای ارائه‌ی یک موسیقی متفاوت به مخاطب تلاش می‌کنند. البته در «نوکوب» نوازندگان دیگری در کنار اعضای اصلی قرار گرفته و ساز زده‌اند. این آلبوم دارای هشت قطعه است و با کلامی از حافظ، بیژن ترقی، داود غلامی، ایرج زبردست و ابراهیم شهدوستی همراه می‌شود.

Waves Waves Waves

دوست داری یه مقاله بنویسی

اگه فکر می‌کنی حرفی برای گفتن داری، می‌تونی یه مقاله کاربردی یا جذاب برای سایت بنویسی.