از یاسوج چه می دانیم؟

به گزارش وب سایت گردشگری بزنیم بیرون ، در دهانه انبری صخره های زاگرس بزرگ و بر  دامنه دنای همیشه سفید پر برف ، در لابلای جنگلهای تنومند و سرسبز بلوط و بن و کیکم شهر یاسوج قرار گرفته. این شهر که نام محلی آن یاسیچ و مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد است .

یاسوج در سال 1344 احداث گردیده و قبل از ایجاد شهر یاسوج در حدود شش کیلومتری جنوب شرقی آن شهرک قدیمی تل خسرو ، قرار داشته که زمانی مرکز طوایف باستانی بازرنگان بوده است و سابقه تاریخی آن متجاوز از دو هزار سال می باشد.این شهرک قدیمی در سال 1309 دوباره بازسازی  و در سال 1323 مجداد متروکه گردید که به جز تپه ای خاک اثر دیگری از آن باقی نمانده است.

شهر نوپای یاسوج  در سال 1344 فقط دارای یک خیابان اصلی بود ، امروز از توسعه و گسترش زیادی برخوردار  است.
در فصل زمستان برف زیادی در این شهر می بارد  و اکثر نقاط و ارتفاعات اطراف آن برای مدت طولانی پوشیده از برف باقی می ماند .که این فرصت بسیار خوبی برای دوستداران ورزشهای کوهستانی بخصوص اسکی می باشد .شهر یاسوج تاکنون بالغ بر 18 کیلومتر وسعت یافته است، یکی از مهمترین دلایل این توسعه مرکزیت اداری و سیاسی این شهر می باشد که از سال 1342 مرکز فرمانداری کل کهگیلویه و بویراحمد بوده و سپس در سال 1355 به مرکزیت کل استان ارتقاء یافته است.
 
 
 
 
 
Waves Waves Waves

دوست داری یه مقاله بنویسی

اگه فکر می‌کنی حرفی برای گفتن داری، می‌تونی یه مقاله کاربردی یا جذاب برای سایت بنویسی.