استفاده درست از کوله پشتی سفر

هر کوهنورد، کدبانو (یا کدآقای! ) این خانه خود است و همانگونه که اگر به خانه‌ای وارد میشوید‌، از تمیز بودن و نظم و ترتیب آن لذت می‌برید و سلیقه و دقت صاحب یا خانم خانه را می ستائید، کوله پشتی شما هم معرف ذوق و سلیقه شماست. در این بخش قصد داریم به نکات مهمی که لازم است درمورد کوهنوردی بدانید، اشاره کنیم.

  1. تمام وسایلی که در کوله پشتی قرار می‌دهیم، باید در محل مناسب و مشخصی جا داده شود که حتی در تاریکی هم بدانیم هر چیز کجا هست و به آسانی بتوان آنها را بیرون آورده و مورد استفاده قرار داد.

  2. وسایل موجود در کوله پشتی باید بر حسب اهمیت و میزان نیاز ما به آن‌ها در بخش‌های مختلف قرار داده شوند. بنابراین، در نظر داشته باشید که این خانه کوچک شما باید مرتب و با سلیقه تنظیم شود. 

  3. در کوله پشتی شما باید یک رشته طناب ٧ میلیمتری که حدود ١٠ تا ١٥ متر درازا داشته باشد(که می‌تواند در موارد گوناگون مورد بهره برداری قرار بگیرد)، چراغ قوه، شمع، کمی کاغذ و کبریت نیز در جای ویژه خود گذاشته شود. 

  4. همیشه محلی برای یک داروخانه کوچک باقی بگذارید. در این داروخانه، لوازم کمک‌های اولیه را که نه تنها برای خود شما بلکه برای دیگران نیز می‌تواند مفید باشد، قرار بدهید. 

  5. چیزهای سنگین تر و زمخت را در کف کوله قرار داده و وسایل سبک و نرم‌تر را روی آن‌ها بگذارید.

  6. از داخل کوله پشتی بگونه‌ای استفاده کنید تا بخش پشت آن که روی کمر شما قرار می‌گیرد، نرم و صاف باشد و جیب‌های بیرون کوله مزاحم حرکت دست‌ها نشوند. در غیر اینصورت نابسامانی کوله، سبب زخم و ناهنجار شدن پشت بدن شده و حتی ممکن است نتوانید شب، راحت و بدون درد استراحت کنید.

  7. فرقی نمی‌کند که می‌خواهید ٣ساعت و چه ٣ روز بخواهید ، همیشه برای لااقل یک روز بیشتر از آنچه در برنامه دارید ، غذا همراه ببرید. 

  8. هنگامی که به کوله پشتی نیازی ندارید، آن‌ را خالی، تمیز و خشک کرده و اجازه دهید که خوب هوا بخورد.  

  9. هنگام استراحت، قسمت پشت کوله( و نیز پشت خودتان) را که از عرق مرطوب شده است در برابر آفتاب قرار بدهید تا خشک شوند. 

  10. توجه کنید که شما با زحمت زیاد، یک مسافت طولانی را با کوله طی کردید و آن را به مقصد رساندید. هنوز هم باید از آن مراقبت کنید! مراقب باشید که روی قله، کوله را در جای مطمئن قرار دهید تا ناگهان به این طرف و آن طرف نرود.

در آخر بهتر است برای حفظ و نگهداری بهتر کوله پشتی، به موارد زیر نیز توجه کنید:

  • هیچگاه با کفش روی کوله پشتی نروید.

  • آن را در آب نگذارید و روی زمین و سنگ نکشید.

  • کوله را بیش از حد گنجایش پر نکنید.

  • چیزهای آبدار، مرطوب و آلوده کننده را در میان لوازم خشک یا آنچه که تمیز بودنشان برایتان اهمیت دارد، قرار ندهید.( مثلا گوجه فرنگی را میان پیراهن و پولیور یا پنیر را در وسط حوله! )

Waves Waves Waves

دوست داری یه مقاله بنویسی

اگه فکر می‌کنی حرفی برای گفتن داری، می‌تونی یه مقاله کاربردی یا جذاب برای سایت بنویسی.