اگر دنبال سفر به دور دنیا هستید این مطلب رو از دست ندید

به گزارش بزنیم بیرون ،  هر کدوم از ما اگر واقعا عاشق اینیم که همیشه در سفر باشیم، باید درآمد داشته باشه. به نظر من، هممون با یه کم دقیق شدن رو ابعاد مختلف توانایی هامون می تونیم پول در بیاریم. 

 مثلا من به عنوان کسی که رشته دانشگاهیم معماری بوده، روی نرم افزارهای معماری مسلطم. اگر توانایی های خودم تو این حوزه به صورت هدفمند تقویت کنم، می تونم کلی پروژه ی دور کاری بگیرم و با دسترسی به یک لپ تاپ و گاهی اینترنت کارمو انجام بدم و پول هم دربیارم. حالا تصور کنید که من توانایی های دیگه ای هم مثل SEO هم دارم که با استفاده از اونم می شه دورکاری کرد. 
تازه، کلی چیزای دیگه هم هست.
البته این نکته هم هست که وقتی ما تو سفر هستیم، احتمالا نمی تونیم به اندازه ی عادی پول در بیاریم، پس باید پول پس انداز کنیم.
 
 به نظرم یه ایده ی خوب اینه که یه دوره کار کنیم و پول پس انداز کنیم و یه دوره ی طولانی بریم سفر. البته باز دورکاری یه چیز دیگست (بعدا درباره ی دور کاری بیشتر حرف می زنیم). 
تازه من یه آدم با سابقه ی خیلی زیاد نیستم، کسایی که کلی لینک و تجربه و تخصص های مختلف دارن که هیچی دیگه، فقط کافیه اجازه ندن چیزی محدودشون کنه.
 
من به عنوان یک کسی که دوست داره در آینده در سفر زندگی کنه، نباید وابستگی های زیادی داشته باشم. نباید چیزای زیادی باشن که منو یه جا نگه دارن. پس یه روش خوب به ذهنم رسید. معمولا همه ی ما کلی وسیله دور خودمون جمع کردیم و ساده زیستی رو فراموش کردیم. من هم مثل همه کلی وسیله دارم که سالی یه بار هم ازشون استفاده نمی کنم. تصمیم دارم همه ی اینا رو از خودم دور کنم.

چطور؟
یه سری از این وسایل هستن که اگر ازشون استفاده بشه خیلی خوب کار می کنن، پس اونارو برای فروش تو سایت ها یا اپلیکیشن هایی مثل دیوار و شیپور می ذارم و می فروشم (این پول رو می تونید به پس انداز سفرتون اضافه کنید). بقیه ی وسایل رو هم یا می اندازم بره یا می دم به کسی که بخواد. اینجوری هم به پس انداز سفرم اضافه می شه و هم حجم وسایلم خیلی کم می شه و راحت تر می تونم مدیریتشون کنم.
 
اگر شما خونه ی مستقل دارید حتما می دونید که هزینه ی خونه داشتن تو ایران چقدر زیاده، پس بهتر نیست از این هزینه برای سفر رفتن استفاده کنیم؟ 
 
پیشنهاد من اینه که اونایی که خونه اجاره ای دارن، اگر براشون مقدوره خونشونو پس بدن و یه جای خیلی کوچیک تر بگیرن. به نظر من واسه یکی که همیشه در سفره، یه خونه ی 30 یا 40 متری هم کافیه. 
 
ممکنه بگید که بقیه وسایلی که  کمتر ظروری هستن رو کجا بذاریم. 
 
خوب، یه کاری که جواب می ده اینه که وسایل دیگه ای رو که فعلا به خاطر سبک زندگیتون بهشون نیاز ندارید (بعدا ممکنه بهشون نیاز پیدا کنید) توی یه انبار نقلیه تمیز بزارید. شک نکنید هزینه ی اجاره یا خرید یه خونه ی 40 متری+  یه انباری نقلیِ خیلی کم تر از هزینه ی یه خونه ی درست و حسابیه.
 
 راستی اگر به پول بیشتری نیاز دارید می تونید اون انباری و حتی خونه رو تو یه شهر کوچیک تر بگیرید، چون خرید یا اجاره خونه تو شهرای کوچیک، خیلی ارزون تر از تهران و شهرای بزرگ در میاد. نهایتا هم اون پولی که ذخیره می شه رو به بودجه سفرتون اضافه کنید.
 می دونید،
شما فعلا قراره بیشتر از این که خونه باشید سفر کنید. 
اگر تو کمپ، هاستل و... راحتین، پس حتما یه خونه ی مستقل 40 متری (که خیلی با سلیقه دیزاین شده) کاملا راضیتون می کنه.
 
می رسیم به بحث اینکه با چه وسایل حمل و نقلی سفر کنیم.خوب باید یه روشی رو انتخاب کنید که توش راحت باشید و وقت کافی برای خوابیدن داشته باشید. 
 
ببینید انتخاب روش حمل و نقل به کلی چیز مختلف بستگی داره.مثلا زمان، هزینه، سبک سفر، محدودیت های مسیر و... مثلأ من اگر وقتم کم باشه هیچ نمی کنم و شب با اتوبوس راه می افتم که یه روزم کلا تو هیچ نگذره.
بعد به اونجا که رسیدم ممکنه چند تا مسیرم که می شد هیچ زد هیچ بزنم.
 
یه نکته:
در کل به نظرم بهتره خودتون رو درگیر مد نکنید. مثلا الان مد شده همه هیچ می کنن بدون این که فک کنن آیا هیچهایک به سفرشون کمک می کنه یا نه. یا اصلا آدم اینکار هستن یا نه. ببین ممکنه من و یا تو هر کدوممون توی یه سبک سفری فوق العاده عمل کنیم، پس بهتره بریم سمت همون
 
اگر شب با اتوبوس حرکت کنید، می تونید تو اتوبوس بخوابید. حتی اگر خوابتون نمی بره یه داروی خواب آور می تونه کمک کنه. یه دونه قرص خواب آور خیلی ضعیف ضررش از این که با خستگی و بی خوابی یه روز کامل رو بگذرونید کمتره. 
 
راه های طولانی رو هم می تونید با قطار و هواپیما برید. البته من به خاطر هزینه ی زیادش،کمتر با هواپیما سفر می کنم. ولی بعضی وقتا وقتی یه سفر سخت و طولانی تموم می شه، ممکنه به خودم یه بلیت هواپیمای چارتری ارزون جایزه بدم. می دونید، مهم اینه که لذت ببرید.
 
البته بعضی وقتا مسافتای خیلی طولانی رو هیچ می زنم یا حتی پیاده می رم و عشق می کنم. ولی خودمو به یه سبک محدود نمی کنم. 
 
تو فکر مسافرت با دوچرخه، ماشین کاروان، قایق، موتورسیکلت و... به علاوه ی یه سبک ترکیبی با استفاده از همه ی این وسایل هم هستم. البته به وقتش.
 
 
اگر از پس بعد مالیش بر می اید می تونید با ترکیبی از یه ماشین دو دیفرانسیل (بعدا بیشتر توضیح می دم)، یه موتورسیکلت یا دوچرخه و یه قایق سبک و کوچیک هر مسیری رو پیمایش کنید. 
 
البته باید توجه کرد که استفاده از وسایل موتوری برای محیط زیست مضر هست و سر صداش هم باعث می شه افراد دیگه ای که تو منطقه طبیعی کمپ کردن اذیت بشن.
 
Waves Waves Waves

دوست داری یه مقاله بنویسی

اگه فکر می‌کنی حرفی برای گفتن داری، می‌تونی یه مقاله کاربردی یا جذاب برای سایت بنویسی.