این وسایل را در چمدان خود قرار ندهید!

این وسایل را در چمدان خود قرار ندهید!

بستن چمدان و جمع کردن وسایل ضروری از مهم‌ترین بخش‌های هر سفر است که نیاز به آگاهی، تمرکز و زمان کافی دارد تا به دقت انجام شود. همه ما اغلب به دنبال تهیه یک لیست از وسایل مورد نیاز برای سفر خود هستیم اما بهتر است کمی هم درمورد وسایلی که برای سفر غیرضروری هستند و بهتر است در چمدان خود قرار ندهیم، بدانیم.

ما در ادامه قصد داریم، شما را با تعدادی از وسایل غیرضروری سفر آشنا کنیم تا بتوانید به جای آن‌ها وسایل مهم‌تر و کاربردی‌تر‌ی را در چمدان خود قرار دهید.

لباس و کفش اضافه

معمولا لباس‌های ما بیش‌ترین بخش چمدان‌ را اشغال می‌کنند. بنابراین، بهتر است با توجه بیشتری دست به انتخاب بزنید و تنها لباس‌هایی را بردارید که با آن‌ها احساس راحتی می‌کنید. بدانید که نیازی به برداشتن لباس‌های رسمی نیست. چرا که لباس‌های رسمی هم فضای بیشتری اشغال می‌کنند و هم ممکن است در چمدان شما چروک و بد فرم شوند. پس فقط در صورتی که قرار است در مقصد سفر خود به یک مهمانی رسمی یا جلسه کاری بروید، این نوع از لباس‌ها را با خود به همراه داشته باشید.

می‌گویند پا قلب دوم انسان است، پس انتخاب کفش مناسب و راحت که بتوانید بدون احساس خستگی ساعت‌ها با آن راه رفته و از سفر خود لذت ببرید، از مهم‌ترین نکات بستن چمدان است. نیازی نیست چند مدل کفش به همراه داشته باشید و تنها دو کفش سبک، راحت و با رنگی که به سایر لباس‌های‌تان بیاید، کافی است. درصورتی که مطمئن هستید در طول سفر به یک کفش رسمی نیاز خواهید داشت، می‌توانید آن را نیز به همراه داشته باشید.

سشوار و اتو

سشوار و اتو دو وسیله سنگین هستند که فضای زیادی از چمدان را اشغال می‌کنند. پیش از قرار دادن این دو وسیله در چمدان خود بهتر است بدانید آن‌ها در بسیاری از هتل‌ها وجود دارند. همچنین، می‌توانید در صورت لزوم از بخش خشکشویی هتل یا شهر مقصد خود استفاده کنید.

یک پیشنهاد دیگر برای عدم نیاز به اتو آن است که لباس‌هایی را انتخاب کنید که نیازی به اتوکشی نداشته باشند. همچنین، آن‌ها را منظم و با دقت در چمدان قرار دهید تا در طول مسیر بد فرم نشوند. با این روش کمتر به اتو احتیاج پیدا می‌کنید.

وسایل با ارزش و گران قیمت

به همراه داشتن وسایل گران قیمت مانند جواهرات که قرار نیست در طول سفر برایتان کاربردی داشته باشند، تنها یک ترس و استرس از گم شدن و سرقت در دل شما ایجاد خواهد کرد. پس تا حد امکان از حمل اینگونه وسایل در چمدان خود خودداری کنید تا هم با خیالی آسوده سفر کرده باشید و هم بار اضافه‌ای نداشته باشید.

لوازم آرایشی و بهداشتی

بسیاری از وسایل بهداشتی همچون شامپو، صابون، خمیردندان و مسواک در هتل‌ها وجود دارند. علاوه بر آن به راحتی می‌توانید وسایل مورد نیاز خود را از فروشگاه‌های مقصد تهیه کنید تا چمدان‌تان سبک‌تر باشد. از میان لوازم آرایشی و بهداشتی تنها مواردی را بردارید که مطمئن هستید در طول مسیر و سفر به آن‌ها نیاز خواهید داشت.

کتاب و مجله

امروزه با پیشرفت تکنولوژی امکان یافتن اغلب مطالب، کتاب‌ها و مجلات به صورت اینترنتی فراهم شده است. پس بهتر است، کتاب و مجله‌ای را که قصد دارید در طول سفر مطالعه کنید، بر روی تلفن همراه یا سایر وسایل الکترونیکی خود داشته و اینگونه چمدان خود را سبک‌تر کنید.

Waves Waves Waves

دوست داری یه مقاله بنویسی

اگه فکر می‌کنی حرفی برای گفتن داری، می‌تونی یه مقاله کاربردی یا جذاب برای سایت بنویسی.