برترین موزه های 2014

موزه هنر پیرز و وینوود در میامی واقع در ایالت فلوریدای آمریکا
در جدید ترین نمایش هنری میامی قسمت مرکزی شهر را با  ساحل در موزه جدید هنر پیرز در میامی پیوند داده است. ستونهایی از برگهای گیاهان جنگلی از عاج و بالکنها شبیه میله های سبز رشد کرده اند. آبهای جاری آبی رنگ ساحل مجاور ، و مردمی که دور چمن سبز جمع شده اند، زیبایی خاصی دارد. به داخل که قدم می گذارید نمایشگاه هیو لاک (Hew Locke) از رگه های آب مانند را می بینید که از سقف آویزان شده اند، انگار که رو به دریا ایستاده اید، سپس به سمت آی ویوی ( Ai  Weiwei) که مجسمه سازی است که از طبیعت الهام می گیرد می روید.
از دیگر موزه های برجسته میامی می توان به موزه  دیوارهای وینوود( Wynwood  ) اشاره کرد که بهترین نقاشی های هنرمندان سراسر دنیا در ان جمع اوری شده است.
 


موزه خط ستاره قرمز در شهر انت ورپ واقع در بلژیک
خط ستاره قرمز به ردیفی از ستارگان گفته می شود که دو سوی اقیانوس اطلس – از اروپا به آمریکای شمالی – را به یکدیگر متصل می کند. یک موسسه بلژیکی ، داستان مهاجرانی را که این خط قرمز را طی کرده اند را به تصویر کشیده است و در این موزه به نمایش گذاشته است. این موزه در ساحل رودخانه اسچلت (Scheldt)در در یک شرکت با سابقه با نام خطستاره قرمز قرار گرفته است، برج و انبار کالای ان به عنوان منطقه خروج حدود 2 میلیون مهاجر از سرتاسر اروپا به سمت آمریکا ( یعنی جزیره الیس که در ان سوی  خط ستاره قرمز قرار دارد) در طول سالهای 1873 تا 1934 بوده است. مردم مجبور بودند با گفتن داستانهایی مقامات محلی را متقاعد کنند تا اجازه خروج انها به سمت آمریکای شمالی را بدهند، بسیاری از والدین هم فرزندانشان را مجبور می کردند تا به مهاجران اروپایی بپیوندند، بخش از تصاویر این نمایشگاه به این داستانها اختصاص دارد.


موزه دالی در ستن پیترزبورگ واقع در فلوریدا
مردم محلی این گنبد را که سه سال است که از عمر آن می گذرد و از سطوح هندسی بر روی تامپا بای (Tampa Bay) تشکیل شده است را معما می نامند. موزه دالی که شکلی پیاز مانند را دارد، ذهن و چشم را درگیر می سازد، و هنرمندش را می ستاید. تا 27 آوریل در این موزه مجموعه ای از کارهای پیتسبرگ در موزه اندی وارول (Andy Warhol) را به نمایش می گذارد، و دو تا از سرگرم کننده ترین هنر ها را در خنکترین مکان فلوریدا گرد هم می آورد. آثار موزه وارول شامل نقاشی، تست نمایش روی صحنه، طراحی، فیلم و 50 عکس را شامل می شود. این نمایشگاه تاثیر تسلط اسپانیایی را بر هنر پاپ آمریکایی را نشان می دهد.


موزه شهر اقیانوسی در بیاریتز واقع در فرانسه
شبیه خطوط امواج با سقف مقعر معلق، که توسط استیون ها طراحی شده است و سال گذشته به مناسبت تجلیل از بوم شناسی محیط زیست افتتاح شد. از طریق این نمایشگاه می توان به اعماق اقیانوس نگاه کرد و فهمید که چگونه امواج شکل می گیرند. کلاه های قطبی انهم دیدنی است. شهر اقیانوس یک مرکز تفریحی برای خانواده هایی است که میخواهند ان سوی سواحل سنگی فرانسه را همراه موجها ببینند مناسب است و البته با موجها می توانید به عقب برگردید ، البته با درکی بهتر . از کافه های ان هم میتوانند لذت ببرند همراه با سه وعده ناهار  همراه با نان و نوشیدنی عالی.


موزه بیگناه در شهر استانبول ترکیه
چه اتفاقی می افتد اگر نویسنده ای در رمانش از عاشقی که برای پر کردن خلأ عشقش که شروع به جمع آوری اشیائ مختلف می کند، بنویسد؟ اورهان پاموک که برنده جایزه نوبل است ، موزه بیگناه را  بعد از رمانش به همین نام ، درست کرده است. قبل از بازدید از موزه، کمی درباره شخصیت اصلی داستان که کمال نام دارد بشنوید، او اجناس ترک را برای یادآوری عشق از دست رفته اش جمع آوری می کند. در موزه به صدای راهنمایی که از طریق بلندگو پخش می شود گوش کنید تا تاثیر اندوهناک ان بر شنونده را تجربه کنید، والبته  بیننده را نیز تحریک می کند. این موزه در سال 1970 در استانبول ترکیه ساخته شد.  مجموعه ای تخیلی – واقعی از یک عشق حقیقی ترکی است و درباره پیوند فرهنگی میان شرق و غرب سخن می گوید. سپس کمی در اطراف موزه ، در محوطه میان ایستگاه مترو و میدان تاکسیم، قدم بزنید  تا صدای پاموک را بهتر بشنوید .


موزه پلهای کریستال هنر امریکایی، 21 هتل موزه ، و موزه کیف اسی (Esse)، در آرکانزاس آمریکا
چند سالی است که در شهر کوچک بنتونوایل  در ایالت ارکانزاس یکی از بهترین و جدیدترین موزه های هنری باز شده است. این موزه با سرمایه گذاری  آلیس والتون ایجاد شده است. موزه پلهای کریستال و هنر آمریکایی، هنر را در اطراف نهرهای کوچک دوست داشتنی به نمایش می گذارد. دوست داران هنر از نقاط دور برای دیدن به اینجا می آیند. امسال ، پلهای کریستال یک المان معماری جدید به موزه اضافه کرده است که آن را از خانه ای  در نیوجرسی که در معرض خطر سیل بود، خریده است.
در این شهر کوچک بیست و یکمین هتل موزه با مجسمه های قرن بیست و یک ، نقاشیها، هنرهای چند رسانه ای هم وجود دارد.
در تابستان گذشته هم در محدوده موزه پلهای کریستال موزه کیف اسی بازشده است که کیفهای زنانه را به نمایش گذاشته است و همچنین شما در این موزه می توانید کیفهایی افسانه ای را بخرید.

Waves Waves Waves

دوست داری یه مقاله بنویسی

اگه فکر می‌کنی حرفی برای گفتن داری، می‌تونی یه مقاله کاربردی یا جذاب برای سایت بنویسی.

برچسب ها
موزه های جهان برترین تاریخی موزه های جهان موزه های برترین موزه های تاریخی جهان موزه های موزه های برترین جهان تاریخی برترین موزه های برترین جهان برترین تاریخی تاریخی موزه های تاریخی جهان تاریخی برترین موزه های جهان برترین موزه های جهان تاریخی موزه های برترین جهان موزه های برترین تاریخی موزه های تاریخی جهان موزه های تاریخی برترین جهان موزه های برترین جهان موزه های تاریخی جهان برترین تاریخی جهان برترین موزه های جهان تاریخی موزه های جهان تاریخی برترین برترین موزه های جهان برترین موزه های تاریخی برترین جهان موزه های برترین جهان تاریخی برترین تاریخی موزه های برترین تاریخی جهان تاریخی موزه های جهان تاریخی موزه های برترین تاریخی جهان موزه های تاریخی جهان برترین تاریخی برترین موزه های تاریخی برترین جهان موزه های جهان برترین تاریخی موزه های برترین تاریخی جهان موزه های تاریخی جهان برترین موزه های برترین جهان تاریخی موزه های برترین تاریخی جهان موزه های جهان تاریخی برترین جهان موزه های برترین تاریخی جهان موزه های تاریخی برترین جهان برترین تاریخی موزه های جهان برترین موزه های تاریخی برترین موزه های جهان تاریخی برترین جهان موزه های تاریخی برترین تاریخی موزه های جهان برترین تاریخی جهان موزه های تاریخی موزه های جهان برترین تاریخی جهان موزه های برترین تاریخی برترین موزه های جهان تاریخی جهان برترین موزه های تاریخی برترین جهان موزه های