بیماری های شایع در سفر و راه های ساده درمان

به گزارش بزنیم بیرون ، برخی بیماری ها هستند که معمولا در هنگام سفر گریبان مان را می گیرند و سفر را به کام مان تلخ می کنند. البته می توان با کمی دقت، پیشگیری کرد. اگر هم در مرحله پیشگیری موفق نبودید ما راه های درمان ساده ای را برای تان بازگو می کنیم.

تهوع

 اولین و شایع ترین بیماری که معمولا در طول سفر افراد را مبتلا می کند، تهوع و استفراغ است. خیلی از ما در مسافت های طولانی در خودرو دچار تهوع و استفراغ می شویم. برای پیشگیری از این مورد حتما قرص متوکلوپرامید را قبل از آغاز سفر مصرف کنید. البته توجه به رده سنی مصرف کننده و تداخل دارویی بسیار مهم است. ضمن اینکه زنجبیل راهکار خوبی برای ممانعت از احساس تهوع است. پس در فلاکس چایی که همراه دارید حتما زنجبیل دم کنید و در طول سفر میل کنید. ضمنا یادتان باشد توقف در مسیر و کمی پیاده روی می تواند در کاهش این حالت بسیار موثر باشد.

سرگیجه و درد گوش

معمولا به دلیل تغییر در ارتفاع و یا حرکت مداوم خودرو ممکن است احساس عدم تعادل، سنگینی سر یا گوش درد داشته باشید. جویدن ادامس یا مکیدن آبنبات می تواند در این  رابطه کمک کننده باشد و مانع بروز این حالت ها شود. باز هم تاکید می کنیم توقف در طول مسیر در عین حال که مانع از خستگی راننده می شود می تواند در پیشگیری از بروز حالت های این چنینی مفید باشد.

اسهال و استفراغ

این حالت اغلب در کودکان بیشتر دیده می شود. اسهال و استفراغ یا به دلیل مشکلات عفونی پیش می آید و یا به دلیل بی ملاحظه خوردن تنقلات و خوراکی ها در طول سفر. اگر اسهال و استفراغ به دلیل عدم شستن به موقع و کافی دست ها یا خوراکی ها باشد که باید هرچه سریعتر به پزشک مراجعه کنید. اما اگر به دلیل خوردن بی محابای تنقلات است کافی است کمی عرق نعنا خورد و چند ساعتی به معده تان استراحت دهید.

مسمومیت غذایی

اینکه در طول سفر چه بخوریم واز کجا تهیه کنیم اهمیت زیادی دارد. شاید خوردن یک غذای سبک و ساده خانگی کم خطر تر از میل کردن غذا در یک رستوران شیک در بین راه باشد. چون احتمال بروز مسمومیت غذایی خصوصا در فصول گرم سال زیاداست.

 

یبوست

یکی دیگر از رایج ترین بیماری ها در طول سفر است که اغلب به دلیل کم تحرکی-چون ساعات مداومی را در اتومبیل نشسته اید- یا مصرف کم آب و فیبر در طول سفر رخ می دهد، یبوست است. پس آب زیاد بنوشید و از خوردن میوه و سبزیجات سالم در طول مسافرت تان غافل نشوید.

گرمازدگی

توجه داشته باشید که گرمازدگی فقط موقع سفر در فصول گرم سال یا به مناطق گرمسیر رخ نمی دهد بلکه به دلیل شدت فعالیت در طول مسافرت در بهار هم با توجه به از دست دادن اب زیاد در بدن، ممکن است دچار گرمازدگی شوید. به هر روی اگر احساس خستگی توام با تهوع و استفراغ، سردرد، گیجی، گرفتگی عضلات و یا اخلال در هوشیاری داشتید بدانید باید مقدار زیادی آب خنک و مایعات بنوشید. از خوردن غذاهای چرب و دیرهضم و نیز ایستادن زیاد زیر نور آفتاب پرهیز کنید. خوردن لیموترش با غذای تان را فراموش نکنید.

 

 

Waves Waves Waves

دوست داری یه مقاله بنویسی

اگه فکر می‌کنی حرفی برای گفتن داری، می‌تونی یه مقاله کاربردی یا جذاب برای سایت بنویسی.