جنگل پیمایی در جنگل دالخانی و سد میجران

دالخانی که با آب و هوای بی نظیرش و طبیعت بکرش از دل انگیزترین و دیدنی ترین جنگل ها است که به دلیل همجواری با جنگل های 600 هزارمتر مربع رامسر ، دالخانی نام گرفته است.جنگل هایی که در مسیر جاده ادامه دارند و بعد از دالخانی شما را به ییلاق جنت رودبار و گرسماسر ،اکراسر ،گلین و … می رسانند. دالخانی جنگلی نیمه کوهستانی است که ارتفاع آن به حدود 800 متر می رسد و انتخابی مناسب برای طبیعت گردان و کوهنوردان است.مه غلیظ ار مهمترین ویژگی ها و زیبا یی های دالخانی است که در کنار سرسبزی زیبا و طبیعت بکرش ،گردشگران بی شماری را به سوی خود می کشاند. برای رسیدن به آن از خروجی شهر رامسر شروع کنید و بعد از طی مسیری حدود هفت کیلومتر در مسیر آسفالته رامسر به تنکابن، به سه راهی جنت رودبار برسید. جنگل دالخانی ۲۳ کیلومتر جلوتر در کنار جاده قرار دارد.

روزشمار برنامه:

روز اول و دوم : سه شنبه 21/8/1392 ساعت  18  از اصفهان حرکت کردیم و بعد از گذشتن از شهرهای میمه، دلیجان ( یک توقف خیلی کوتاه)، سلفچگان، ساوه و قزوین وارد آزادراه قزوین-رشت شده و بعد از شهر رودسرو رامسر به سمت تنکابن حرکت کردیم و به مسیر خود ادامه دادیم تا به سه راهی جنت-رودبار رسیدیم.وارد مسیر جنت رودبار شدیم و به حرکت خود ادامه دادیم تا به روستای گالش محله رسیدیم.

در آن­جا از ماشین پیاده شدیم و راس ساعت 8 صبح بعد از خوردن صبحانه و نرمش صبحگاهی پیمایش خود را در امتداد رودخانه آغاز کردیم و پس از چند کیلومتری در امتداد یک رودخانه کوچک به دل جنگل زدیم.سپس در جهت غرب و در امتداد یک جویبار کوچکتر ارتفاع گرفتیم تا به سر یال برسیم و در امتداد یال این قدر ارتفاع گرفتیم تا به جاده جنت رودبار برسیم جنگلهای مسیر بسیار زیباست و به ویژه حجم زیاد قارچها به نسبت جنگلهای دیگر جالب می­باشد.کوچکترین اشتباه در ناوبری این مسیر ممکن است شما را دچار شیب ها و دره های سخت کند.

تقریبا تمام فصول سال برای دیدن و پیمایش جنگلهای دالیخانی مناسب است. با وجودیکه ماه آبان بود، هوا بسیار دلنشین و مطبوع بود. نه سرد و نه گرم، نه خشک و نه شرجی. به هر حال، به مسیر خود ادامه دادیم تا مجددا به جاده جنت-رودبار رسیدیدم. هنوز تاریک روشن هوا بود که در کنار پارک جنگلی کوچکی که در آن­جا ماشین به انتظار ما بود، رسیدیم. قصد برپایی چادر داشتیم که بارش باران شروع شد. لذا از آلاچیقهای کوچک اما دلنشین و باصفای آن­جا برای شب­مانی استفاده کردیم.

خلاصه حرکت:

ارتفاع آغازین : 83 متر

ارتفاع شب مانی : 1073 متر

طول مسیر : حدود 15 کیلومتر

آنتن دهی موبایل : در بسیاری از مناطق آنتن بود

مشخصات مسیر پیمایش شده و عوارض مربوطه در دسترس می­باشد (با سپاس از احسان امین جواهری) :

روز سوم : پنج شنبه مورخ 23/8/1392 بعد از پوشیدن لباس ضد باران و پامچو سوار ماشین شدیم و به سمت ورودیه جاده جنت رودبار مجددا حرکت کردیم. سه کیلومتر جلوتر به جاده خاکی امامزاده ابراهیم بنشکی رسیدیم. از ماشین جدا شده و بعد از حدود یک ساعت جاده پیمایی وارد مسیر جنگلی شدیم تا به سمت دریاچه میجران حرکن کنیم. در اواسط راه به دلیل بارش­های باران شب گذشته، امکان عبور از رودخانه میسر نبود  و خطرناک بود. به همین دلیل مسیر پیمایش شده را برگشتیم و با ماشین به سمت ابتدای جاده جنت رودبار حرکت کردیم. در حدود 10 کیلومتر مانده به سه راهی جاده جنت-رودبار، جاده آسفالته سد میجران قرار دارد.

بلافاصله نمای دریاچه در پیش چشمان شما ظاهر خواهد شد.در روستای تالش سرا و ورود به جاده دیگری میتوانید به سمت تاج سد بروید اما ادامه مسیر مستقیم شما را به روستای کوچک کلچیکی میرساند.ما از این روستا جنگل پیمایی خود را در مسیر یک جاده خاکی زیبا و در جهت شمال غرب آغاز کردیم و پس از زمان کوتاهی به رودخانه نسارود که آب سد میجران را تامین میکند رسیدیم.از پل نسارود عبور کرده و در جهت آب رودخانه به سمت دریاچه بازگشتیم و نهایتا پس از عبور از رودخانه و بالا رفتن از تپه به روستا بازگشتیم. تقریبا تمام فصول سال برای دیدن و پیمایش در این منطقه مناسب است. بعد از گشت و گزار در منطقه به سمت رامسر برگشتیم و شب را در سواحل دریای خزر چادر زدیم و صبح روز بعد به سمت اصفهان حرکت کردیم.

طول مسیر پیمایش شده در حاشیه دریاچه :حدود 5 کیلومتر جاده پیمایی و جنگل پیمایی ساده

Waves Waves Waves

دوست داری یه مقاله بنویسی

اگه فکر می‌کنی حرفی برای گفتن داری، می‌تونی یه مقاله کاربردی یا جذاب برای سایت بنویسی.