درباره ریودوژانیرو بیشتر بدانیم

به گزارش بزنیم بیرون ،  طبق پژوهشی که در سال 2009 انجام شده این شهر رتبه اول را در میان کشورهای پیرامون برزیل در درصد کاتولیک های موجود در شهر که بیش از 51 درصد می باشند را داراست ، البته پروتستان های این شهر حدود 23 درصد ، افراد بی دین حدود 13.5 درصد و یهودی های ساکن در این شهر بیش از 22 هزار نفر می باشند .
ریودوژانیرو که از سال 1763 میلادی پایتخت برزیل بود برای پذیرفتن یک جمعیت که به طور فزاینده ای تعدادشان افزایش می یافت از امکانات کافی برخوردار نبود. در عین حال به دلیل موقعیت جغرافیایی آن به عنوان یک بندر این شهر در مقابل حمله خارجی آسیب پذیر بود.
این شهر در تاریخ ۱ ژوئیه ۲۰۱۲ به عنوان یکی از مناظر فرهنگی میراث جهانی یونسکو با نام «ریو د ژانیرو: منظر کاریوکا در بین کوه و دریا» به ثبت رسیده است. ریو در پرچم برزیل نیز به نمایش در آمده است. ستاره‌های پرچم، نشان‌دهنده‌ی آسمان ریو در شب ۱۵ نوامبر ۱۸۸۹، زمان اعلام رسمی تشکیل جمهوری برزیل است.
 
این شهر توریستی در کنار کوه‌های انبوه از جنگل و سواحل و خلیج‌های اقیانوس اطلس قرار گرفته ‌است. شهر ریو دوژانیرو، میزبان بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ نیز بوده است.
حمل و نقل عمومی: شهر ریودوژانیرو دارای سیستم حمل‌ونقل مترو و قطار شهری زمینی است؛، متروی این شهر دارای ۴۱ کیلومتر طول و ۳۵ ایستگاه می‌باشد که در سال ۱۹۷۹ به بهره‌برداری رسیده است. همچنین قطار شهری دارای ۲۵۲ کیلومتر طول و ۱۰۰ ایستگاه است.
 

Waves Waves Waves

دوست داری یه مقاله بنویسی

اگه فکر می‌کنی حرفی برای گفتن داری، می‌تونی یه مقاله کاربردی یا جذاب برای سایت بنویسی.