درباره هاوانا بیشتر بدانیم

به گزارش بزنیم بیرون ، این شهر محل کرسی دولت کوبا، پایگاه مرکزی وزارت خانه‌های مختلف، دفتر مرکزی تجارات و مرکز استقرار سفرای بیش از ۹۰ کشور جهان است. شهردار کنونی این شهر عضو حزب کومونیست کوباست.
شهر هاوانا در قرن شانزدهم توسط استعمارگران اسپانیایی تأسیس شد و به علت موقعیت استراتژیکی که داشت به نقطعه اتصال بین جهان نو (قاره آمریکا) و جهان قدیم (اروپا) تبدیل شد که از آن برای انتقال محصولات پرارزش آمریکا به اروپا استفاده می‌شد.
 فیلیپ دوم پادشاه اسپانیا در سال ۱۵۹۲ این منطقه را شهر اعلام کرد. دیواری به قدرت و بزرگی دیوار قلعه به دور منطقه شهری کشیده شد. در سال ۱۸۹۸ یک کشتی آمریکایی در بندرگاه این شهر عرق شد که موجب آغاز جنگ بین اسپانیا و ایالات متحده شد.
بافت شهری: این شهر عمدتاً به طرف جنوب و غرب گسترش می‌یابد زیرا از طرف شمال محدود به دریا شده است. رودخانه آلمندارس که از جنوب به شمال جریان دارد و به تنگه فلوریدا می‌ریزد از میانه این شهر می‌گذرد. امروزه می‌توان هاوانا را سه شهر در یک شهر خواند که شامل شهر قدیمی هاوانا، منطقه ودادو و مناطق حومه جدید می‌باشد.
 
در سال ۲۰۰۹ هاناوا در رده سوم شهرهای پردرآمد کوبا قرار داشت. هر ساله بیش از یک میلیون گردشگر از این شهر دیدن به عمل می‌آوردند. آمارهای رسمی نشان از این دارد که در سال ۲۰۱۰، نزدیک به ۱٫۱۷۵ میلیون گردشگر بین‌المللی از هاوانا بازدید کرده است که از سال ۲۰۰۵ بیست درصد رشد پیدا کرده است.
مرکز تاریخی شهر در سال ۱۹۸۲ از طرف سازمان یونسکو به عنوان یک میراث به ثبت رسید. این شهر از لحاظ تاریخی، فرهنگی، معماری و ابنیه تاریخی زبانزد است.
هاوانا لقب بزرگترین شهر آمریکای لاتین با بیشترین جمعیت طبقه متوسط را کسب کرد در حالیکه در همان حال فساد و تبه کاری توسط گنگسترها در جامعه در حال رشد بود. در این شهر هاوانا درآمد بیشتری نسبت به شهر لاس وگاس در ایالت نوادای آمریکا داشت. در سال ۱۹۵۸، ۳۰۰ هزار گردشگر آمریکایی از هاوانا دیدار کردند.
پس از سال‌ها ممنوعیت حکومت کومونیستی کوبا به فکر استفاده از عواید حاصله از صنعت گردشگری افتاد و به سرمایه گذاران خارجی اجازه احداث هتل‌های جدید و توسعه گردشگری در کشور را داد. هاوانای قدیمی به جهت استفاده در مقاصد گردشگری از نو ساخته شد. چندین خیابان و میدان بازسازی شد اما هاوانا قدیمی شهر بسیار بزرگی است در نتیجه بازسازی‌ها به کمتر از ۱۰ درصد آن محدود شد.
در روز چهاردم آگوست سال ۲۰۱۵ میلادی سفارت آمریکا در هاوانا که بیش از نیم قرن تعطیل شده بود، توسط جان کری وزیر امور خارجه وقت آمریکا با بالا رفتن پرچم این کشور بر ساختمان سفارت بازگشایی شده و فعالیت‌های سیاسی با واشنگتن از سر گرفته شد.
اتوبوس های عمومی هاوانا به دو بخش Metrobús و همچنین Omnibus Metropolitanos تقسیم می شوند.
Metrobús در محدوده داخلی شهر با حداکثر فاصله 20 کیلومتر اقدام به جا به جایی مسافران می کند؛ مترو باس هاوانا از 17 خط اصلی تشکیل شده است که ایستگاه های آن در فاصله 800 تا هزار متری قرار دارد؛ سرفاصله حرکت اتوبوس در مترو باس های هاوانا به صورت متوسط 10 دقیقه است؛ گفتنی است عمده اتوبوس های مورد استفاده در خطوط مترو باس هاوانا از کشورهای چین، روسیه و بلاروس تامین شده است.
Omnibus Metropolitanos به عنوان سیستم حمل و نقل عمومی تغذیه کننده متروباس شناخته می شود که حلقه اتصال نقاط پیرامونی شهر با مرکز شهر به شمار می رود. حداکثر طول خطوط مینی باس های هاوانا 40 کیلومتر است و به عنوان یکی از بزرگ ترین سیستم های حمل و نقلی کشور کوبا به شمار می رود.
 

Waves Waves Waves

دوست داری یه مقاله بنویسی

اگه فکر می‌کنی حرفی برای گفتن داری، می‌تونی یه مقاله کاربردی یا جذاب برای سایت بنویسی.