در تهران چی رو از کجا بخریم؟

به گزارش بزنیم بیرون ،  لاله‌زار یکی از خیابان‌های قدیمی تهران است که زمانی نماد نوگرایی در پایتخت بود، تا جایی که شانزه لیزه تهران لقب گرفت. بسیاری از تئاترها، رستوران‌ها، سینماها و فروشگاه‌های بزرگ و معروف تهران در این خیابان قرار داشتند. حال اگرچه دیگر آن اسم و رسم را ندارد ولی اگر لوازم و تجهیزات برقی نیاز دارید مانند لوازم چراغانی و ریسه یا کلید و پریز و حتی لوستر مورد نیازتان را می‌توانید از این خیابان تهیه کنید.
تقاطع مولوی و خیام به نام میدان محمدیه یا همان اعدام سابق، بورس شیشه است.
چهار راه مولوی محل عرضه انواع برنج، حبوب و قند و شکر است.
البته در خیابان پامنار نیز می‌توانید برنج دلخواه خود را تهیه کنید. در این خیابان علاوه بر برنج کالاهای دیگری مانند یونولیت و حفاظ وسایل سیم پیچی و الکتروموتور عرضه می‌شود.
غذای ماکیان یا دام‌های خود را می‌توانید از خیابان آزادی تهیه کنید.
برای تهیه کاغذ و مقوا، خیابان ظهیرالاسلام در نزدیکی میدان بهارستان محل مناسبی است.
عصر ارتباطات است و همه چیز به سوی الکتریکی شدن پیش می‌رود ولی باز هم نامه و کارت تبریک لطف دیگری دارد. با رفتن به خیابان جمهوری میدان مخبرالدوله این ادعا را اثبات کنید.
یکی از مهم‌‌ترین مکان‌های منزل، آشپزخانه است. برای تهیه کابینت و هود مناسب می‌توانید به خیابان سهروردی شمالی بروید.
برای تهیه کاشی و سرامیک و سرویس‌های بهداشتی آن به خیابان‌های شیراز در محدوده ونک، فردوسی جنوبی یا بنی‌هاشم سری بزنید.
خیابان مولوی یکی از بزرگ‌ترین بازارهای تهران است.
دیروز گفتیم که این خیابان مرکز عرضه انواع پارچه پرده‌ای است، اما سایر انواع پارچه هم در بخشی از این خیابان به وفور عرضه می‌شود.
بخش دیگری از آن مرکز فروش انواع میوه است، گوشه‌ای از آن به بازار انواع پرندگان و حیوانات خانگی اختصاص دارد و گوشه‌ای دیگر به عرضه انواع سیگار، ظرف‌های رویی و آلومینیومی. انواع سازه‌های حلبی مانند کانال و دریچه کولر و بخاری هم در این خیابان فروخته می‌شود.
ظروف یکبار مصرف، انواع آجیل و خشکبار و گوشت مرغ، گوسفند و گاو از دیگر کالاهایی است که منطقه خیابان مولوی را بورس آنها می‌دانند.
فروشندگان وسایل خانگی از قبیل یخچال و فریزر، تلویزیون، بخاری، کولر، اجاق گاز و... سال‌ها است که در سه‌راه امین‌حضور متمرکز شده‌اند.
هر چند پاساژهایی در خیابان حافظ (تقاطع آن با جمهوری) و نیز بخشی از خیابان شریعتی در محدوده قلهک چند سالی است به بورس این قبیل کالاها تبدیل شده‌اند.
لوازم یدکی و قطعات یخچال را می‌توانید از خیابان هدایت خریداری کنید.
قطعات یدکی اتومبیل را در خیابان اکباتان و خیابات ملت یا خیابان امیرکبیر و به ویژه کوچه مشهور ناظم‌الاطباء می‌توانید تهیه کنید.
در کوچه نسبتا باریک ناظم‌الاطباء که حدفاصل خیابان‌های امیرکبیر و اکباتان و موازی با خیابان سعدی است، صدها مغازه به فروش لوازم یدکی انواع خودرو اختصاص دارند.
صافکاران و نقاشان خودرو در همه شهر پراکنده‌اند، اما در منطقه بنی‌هاشم و شمال مجیدیه تمرکز بیشتری دارند.
بازار بین‌الحرمین در بازار بزرگ تهران مرکز فروش انواع لوازم‌التحریر برای دانش‌آموزان و دانشجویان است، هر چند در خیابان انقلاب و روبه‌روی دانشگاه تهران در میان انبوه کتاب‌فروش‌ها، چندین مغازه نیز به عرضه لوازم‌التحریر اختصاص دارند.
البته در سال‌های اخیر بسیاری از ناشران کتاب در خیابان کریمخان زند به ویژه در محدوده پل این خیابان، کتاب‌فروشی دایر کرده‌اند.اما اگر به کتاب‌های قدیمی و نسخه‌های خطی علاقه دارید هم باید به خیابان جمهوری بین میدان‌های مخبرالدوله و بهارستان مراجعه کنید.کوچه‌های مهران و برلن که از مراکز عمده‌فروش لباس‌های زنانه و پارچه‌ هستند، بورس عرضه لوازم آرایشی بانوان هم محسوب می‌شوند.
خیابان‌هــــای طالقانـــی و نجات‌اللهی برای شما‌ که اهل صنایع دستی هستید محل مناسبی است تا نیازهایتان را برآورده کنید. به طور حتم طلا و جواهرات مطابق سلیقه‌تان را در خیابان‌‌های کریمخان زند و جمهوری و بازار زرگرها پیدا خواهید کرد و اگر به نقره علاقه دارید در بازار بزرگ تهران به جست‌وجویش بروید.
بورس انواع سکه‌های طلا در خیابان فردوسی و بازار بزرگ تهران است.
قسمتی از خیابان خالداسلامبولی محل عرضه انواع عطر و ادکلن است و در خیابان ناصرخسرو می‌توانید لوازم عکاسی و قطعات یدکی دوربینتان را تهیه کنید و اگر مانتوهای مدروز با قیمت‌های مناسب می‌خواهید خیابان جمهوری و هفت‌تیر محل‌های خوبی برای جست‌وجو هستند و اگر اهل تنقلات و شیرینی سنتی هستید، خیابان شریعتی بالاتر از قلهک مملو از این مغازه‌های خوشمزه است و البته در خیابان ناصرخسرو و منوچهری و مروی هم مغازه‌هایی هستند پر از شکلات و خوراکی‌های خارجی.
محدوده پل سیدخندان و خیابان سهروردی شمالی بورس موکت است.موتورسیکلت و دوچرخه که وسیله‌های مورد علاقه نوجوانان و جوانان است را می‌توانید از خیابان ری و میدان گمرک تهیه کنید و محل عرضه انواع ماشین‌های اداری و فتوکپی خیابان ایرانشهر است.
هواکش و تهویه در خیابان سعدی و ابتدای خیابان هدایت و تقاطع خیابان انقلاب و مفتح یا همان دروازه دولت عرضه می‌شوند.و بالاخره، در خیابان 15 خرداد می‌توانید در هر اندازه‌ای نایلون و نایلکس مورد نیازتان را بیابید.

Waves Waves Waves

دوست داری یه مقاله بنویسی

اگه فکر می‌کنی حرفی برای گفتن داری، می‌تونی یه مقاله کاربردی یا جذاب برای سایت بنویسی.