راهکارهای پیشگیری از حمله حیوانات وحشی در کمپینگ و آفرود ها

به گزارش بزنیم بیرون ، دویدن بطرف درخت میتواند حیوانات شکارچی مثل خرس را تحریک به تعقیب شما کند. یادتان باشد آنها در دویدن خیلی سریعتر از شما میدوند. تنها زمانی از درخت بالا بروید که شما خیلی نزدیک به درخت هستید و خرس و حیوانات بسیار دور از آن هستند. یادتان باشد که خرسها خیلی بهتر از شما از درخت بالا میروند.

محل پخت و پز و غذا خوردن و ذخیره غذا حداقل باید 100 متر از محل چادرها دور باشد.
ار غذاهای بسته بندی شده استفاده کنید و طوری عمل کنید که غذا پسماند و دور ریز  نداشته باشد. غذاها را (غذای انسان و حیوانات خانگی) را بسته بندی و در جای امن نگه دارید و از دفن کردن آن خوداری کنید 
برای اجتناب از ریخت خرده های غذا از توری های ریزبافت استفاده کنید. پساب شستشوی ظروف را حداقل 100 متر دورتر از چادرها بریزید.  بوی غذا میتواند حیوانات و خرس را جلب کند. کیسه خواب و چادر خود را کاملا عاری از مواد غذایی نگهداری کنید. 
عطر و ادکلن و خمیر دندان و صابونا و لسیونها  و غذا ها را وقتی از آنها استفاده نمیکنید در جایی دور  مخفی کنید. بوی آنها میتواند خرس را بطرف خود جلب کند.
کمپ خود را در جایی باز برپا کنید. از چادر زدن در بوته زارهای پر انبوه، کنار گیاهان میوه دار (تمشک، زرشک و ...)، آبگیرهای آلوده (محل تخم ریزی  و یا دفع حاجت حیوانات)  یا لاشه حیوانات مرده خودداری کنید. برای امنیت بیشتر حتما داخل چادر بخوابید.
چراغ قوه فلاش و اسپری ضد خرس را آماده و در دسترس نگهدارید.
بعد از پخت و پز و غذا خوردن، تمیز کردن ماهی یا هر کار دیگر دستها را خوب بشویید. بو را به حداقل برسانید.
هرگز با لباسی که هنگام پخت و پز بر تن داشته اید نخوابید.
کارهایی که شما و گروهتان باید انجام دهید از قبل هماهنگ کنید و تمرین کنید.
اگر خرس وارد کمپ و محل پخت پز شما شد دنبال غذا است. برای ایمنی با هم باشید. اگر  داد و بی داد و پرتاب اشیا کارساز نبود فورا منطقه را ترک کنید و برای انتقال لوازم خود از عوامل ذی صلاح کمک بخواهید. 
اگر خرس برای غذا خوردن وارد کمپ شما شد و به شما حمله کرد با هرچه دم دست دارید از خود دفاع کنید و با آن بجنگید.
حیوانات و خرسی که برای جستجوی غذا وارد کمپها میشود احتمال زیاد به آدمها و تغذیه از پسماند غذاهای آنها عادت کرده اند و در تامین غذای خود از محل و از آدمها سماجت و خشونت بیشتری بخرج خواهند داد.
 
برای حفاظت از خود و دیگران با تمیز نگه داشتن محل کمپ خود از تهیه غذا و تغذیه حیوانات از غذاهای انسانی و آشغالها جلوگیری کنید.
غذاها را در جاهایی سفت و سخت نگهداری کنید.. کنسروها و فلاکسها و سردکن ها جای مناسبی برای حفاظت غذا از خرسها نیستند. 
شبها هنگام قدم زدن در محوطه کمپ، اسپری و چراغ قوه فلاش را آماده داشته باشید و مراقب اطراف خود  باشید.
به افرادی که کمپ را تمیز نگه نمیدارند هشدارهای لازم را بدهید.
قبل از ترک محل کمپ تمام آشغالها و غذاها را جمع آوری کنید و با خود ببرید.
تمام غذاهای انسانی و حیوانات خانگی میتواند منبع غذایی برای خرس باشد نباید آنها را ترک کنید و به منبع تغذیه خرس تبدیل کنید.
 
با تشکر از آقای سامان محمدی جهت ترجمه متن فوق
تصحیح و ویرایش از دکتر حمید مساعدیان
Waves Waves Waves

دوست داری یه مقاله بنویسی

اگه فکر می‌کنی حرفی برای گفتن داری، می‌تونی یه مقاله کاربردی یا جذاب برای سایت بنویسی.