رد پای تاریخی قاجار و اشکانیان در چند کیلومتری جنوب تهران!

به گزارش بزنیم بیرون ، زمانیکه پا به شهر اسلامشهر می‌گذارید، شاید در وهله اول به ذهنتان خطور نکند که در این شهر آرام چه جاذبه‌های گردشگری وجود دارد. از طرفی دیگر می‌توان به سوغاتی‌های اسلامشهر اشاره کرد. صنایع دستی از قبیل حجم‌های چوبی، شیشه‌گری دستی، سنگ و منبت‌کاری در مغازه و بازار این شهر به چشم می‌خورد و نمی گذارد مسافران دست خالی برگردند.
 

رد پای تاریخی قاجار و اشکانیان در چند کیلومتری جنوب تهران! + تصاویر


جالب‌تر از همه اینکه رد پای دوران قاجاریه در امامزاده محمد (ع) این شهر دیده می‌شود. امامزاده‌ای که بنای آن از دوران قاجاریه به یادگار  مانده و از نظر فرم و ساختار معماری آن بسیار ساده است. به طوری که عمده مصالح به کار گرفته در بنای آن خشت است. این بنا طی سالهای اخیر مرمت شده است. بنای امامزاده محمد (ع) همانند دیگر بناهای مذهبی و تاریخی شهرستان اسلامشهر، در داخل گورستان واقع شده است.

رد پای تاریخی قاجار و اشکانیان در چند کیلومتری جنوب تهران! + تصاویر


در این بین تپه‌ای تاریخی قرار دارد که می‌توانید در آنجا چیزهای عجیب و غریبی دید. تپه «واوان» مربوط به دوره اشکانیان است و در شهرستان اسلامشهر، شهرک واوان واقع شده است. این اثر در تاریخ ۱۶ آذر ۱۳۷۶ با شمارهٔ ثبت ۱۹۵۵ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

این تپه در کنار «شهرک واوان» قرار دارد. طبق مطالعات انجام شده تپه واوان جزو غار تهران بود. دروازه غار تهران به این تپه منتهی می‌شد. آنچه در این تپه کشف شده، بنایی است که 14 اتاق منظم دارد.

رد پای تاریخی قاجار و اشکانیان در چند کیلومتری جنوب تهران! + تصاویر


شاید تا به حال بسیاری از مردم از قدمت این بنای تاریخی آگاه نبودند. در این منطقه، یخچال قدیمی «ترشنبه» هم به چشم می‌خورد. این اثر در تاریخ ۲ بهمن ۱۳۸۲ با شمارهٔ ثبت ۱۰۸۰۷ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

ساختمانی مخروطی شکل که از دور نمایان است و با درب کوچک خود جلب توجه می کند. وجود چنین بنایی در نزدیکی پایتخت، تعجب آور و شگفت انگیز است.

رد پای تاریخی قاجار و اشکانیان در چند کیلومتری جنوب تهران! + تصاویر


شهرستان اسلامشهر با مساحت ۱۹۵ کیلومتر یکی از شهرستان‌های استان تهران است و در جنوب شهرستان تهران قرار دارد. مرکز آن شهر اسلامشهر است. این شهرستان از شرق و جنوب به ری، از غرب به رباط کریم و از شمال غرب به شهریار محدودمی‌شود.

 

Waves Waves Waves

دوست داری یه مقاله بنویسی

اگه فکر می‌کنی حرفی برای گفتن داری، می‌تونی یه مقاله کاربردی یا جذاب برای سایت بنویسی.

برچسب ها
تپه تاریخی واوان اسلامشهر تپه تاریخی تپه واوان تپه اسلامشهر تاریخی تپه تپه واوان تاریخی اسلامشهر واوان تپه واوان تاریخی واوان اسلامشهر اسلامشهر تپه اسلامشهر تاریخی اسلامشهر واوان تپه تاریخی واوان تپه تاریخی اسلامشهر تپه واوان تاریخی تپه واوان اسلامشهر تپه اسلامشهر تاریخی تپه اسلامشهر واوان تاریخی تپه واوان تاریخی تپه اسلامشهر تاریخی واوان اسلامشهر تاریخی واوان تپه تاریخی اسلامشهر تپه تاریخی اسلامشهر واوان واوان تپه تاریخی واوان تپه اسلامشهر واوان تاریخی تپه واوان تاریخی اسلامشهر واوان اسلامشهر تپه واوان اسلامشهر تاریخی اسلامشهر تپه تاریخی اسلامشهر تپه واوان اسلامشهر تاریخی تپه اسلامشهر تاریخی واوان اسلامشهر واوان تپه اسلامشهر واوان تاریخی تپه تاریخی واوان اسلامشهر تپه واوان اسلامشهر تاریخی تپه اسلامشهر تاریخی واوان تپه واوان تاریخی اسلامشهر تپه واوان اسلامشهر تاریخی تپه تاریخی اسلامشهر واوان تاریخی تپه واوان اسلامشهر تاریخی تپه اسلامشهر واوان تاریخی واوان اسلامشهر تپه تاریخی واوان تپه اسلامشهر واوان تپه تاریخی اسلامشهر واوان تاریخی تپه اسلامشهر واوان اسلامشهر تپه تاریخی واوان اسلامشهر تاریخی تپه اسلامشهر تپه تاریخی واوان اسلامشهر تاریخی تپه واوان اسلامشهر واوان تپه تاریخی اسلامشهر تاریخی واوان تپه اسلامشهر واوان تاریخی تپه