رستوران نمک در شیراز

به گزارش بزنیم بیرون ،

رستوران نمک در شیراز- خیابان عفیف آباد با طراحی ویژه و منحصر به فردی به زیربنای ١٥٠ متر مربع در دو طبقه واقع شده است.

طراحی پروژه با تحقیقاتی بر روی نوع مناسب نمك های محلی و تركیبات ان با صمغ های طبیعی شروع شد و در ادامه طراحی دیواره ها و سقف و پلكان جهت ایجاد نگاهی مدرن به غارهای نمكی انجام شد

نمك به عنوان قوی ترین و ایمن ترین عنصر طبیعی با خاصیت گند زدایی جهت طراحی یك رستوران با اهداف معماری سبز مورد توجه گروه طراحی امتیاز قرار گرفت. نمك طبیعی با انتشار یون های cl۲ و o۲ هوای پیرامون خود را تصفیه نموده و هوای الوده شهری را به نحوی فیلتر مینماید.

گروه طراحی امتیاز با توجه به قرار گیری معادن نمك طبیعی و دریاچه ها در نزدیكی پروژه كه از انها نمك تهیه میشود ، بر آن شد كه كل رستوران را از اشكال مختلف نمك چون پودر ، سنگ و لایه های فشرده نمكی بسازد.

طراحی پروژه با تحقیقاتی بر روی نوع مناسب نمك های محلی و تركیبات ان با صمغ های طبیعی شروع شد و در ادامه طراحی دیواره ها و سقف و پلكان جهت ایجاد نگاهی مدرن به غارهای نمكی انجام شد.در طراحی دیواره های داخلی و خارجی پروژه ایجاد حس پیوستگی فضایی و ایجاد فضایی مدرن و در عین حال نزدیك به طبیعت مد نظر بوده است.

دیواره ها و سكو های نشیمن با الهام از لایه بندی غارهای نمكی و به صورت مدرن طراحی شدند به نحوی كه پاسخگوی مراجعین رستوران و عملكرد های خاص آن چون اشپزخانه و كانتر فروش باشد.

طراحی پلكان علاوه بر تمامی نكات اجرایی می بایست در امتداد دیواره های شكل دهنده فضا باشد و امتداد فضای طبقه پایین را با حركتی پیچشی به طبقه بالا منتقل كند.

كف پله ها و صندلی ها و دستگیره درب ورودی از ذوب قوطی های نوشابه المینیومی جمع آوری شده از رستوران های پیرامون پروژه ، ریخته گری شدند.

قوطی های نوشابه بازیافتی نیاز به دمای ذوب پایین تری داشتند و مصرف انرژی را در عملیات ریخته گری كاهش می داد. كلیه میز ها از سنگ نمك طبیعی و توسط گروه طراحی امتیاز ، طراحی و ساخته شدند.

همچنین صندلی ها به صورت اختصاصی برای پروژه طراحی و با المینیوم ریخته گری شدند.همه اتصالات شیشه ها و دستگیره درب ورودی نیز برای این پروژه طراحی و ریخته گری شده است.

مشخصات پروژه:

نام پروژه: رستوران نمک
زیر بنای كل پروژه: ١٥٠ متر مربع
تعداد طبقات: ۲ طبقه
محل پروژه: شیراز- خیابان عفیف آباد
طراح: مهندس علیرضا امتیاز
گروه طراحی: گروه طراحی امتیاز
کارفرما: فرهاد فخر پور

Waves Waves Waves

دوست داری یه مقاله بنویسی

اگه فکر می‌کنی حرفی برای گفتن داری، می‌تونی یه مقاله کاربردی یا جذاب برای سایت بنویسی.