روایتی كوتاه از آخرین روز مراسم مذهبی قره كلیسا

به گزارش بزنیم بیرون ، زائران زیارت تادئوس مقدس پس از سه روز عبادت و نیایش با دلی آرام و پالوده از تفكرات این جهان مادی راه بازگشت در پیش گرفتند تا سال دیگری را باز در راهی مقدس و هدفی مقدس در این مكان مقدس دل به معبود خویش بسپارند.

شهر چالدران و روستای قره كلیسا امسال نیز با مراسم عبادی مذهبی زیارت تادئوس روزهای پایانی تیرماه را پذیرای گروه بیشماری از ارامنه اقصی نقاط ایران و جهان بود كه بمناسبت سالگرد شهادت تادئوس یكی از حواریون عیسی مسیح، برای انجام اعمال و مناسك مذهبی و تطهیر روح و روان و پیوند با خالق خویش از طریق پیمودن كیلومترها راه در این مكان مذهبی- مقدس گرد هم آمدند تا با راز و نیاز، قرائت های بندهائی از انجیل، سرودهای مذهبی، قربانی كردن و ... با خدای خود تجدید میثاق كنند.

حضور و برگزاری این مراسم برای ارامنه نه تنها از انگیزه های دینی و مذهبی برخوردار است بلكه تجدید دیدار و ملاقات با اقوام و دوستان و حضور در منطقه برای استراحتی چند روزه و از سویی توسعه گردشگری مذهبی از  كاركردهای فرهنگی- اجتماعی و اقتصادی این زیارت به شمار می آید كه در جامعه اسلامی ایران و مهم شمردن حقوق اقلیت های ادیان الهی می تواند نشان بارزی از وحدت بین مسلمین و سایر اقوام و ادیان باشد.

Waves Waves Waves

دوست داری یه مقاله بنویسی

اگه فکر می‌کنی حرفی برای گفتن داری، می‌تونی یه مقاله کاربردی یا جذاب برای سایت بنویسی.