رونق گردشگری حلال در کشورهای غیرمسلمان

به گزارش بزنيم بيرون ، گردشگري حلال با تبليغات کمپاني‌هاي بين‌المللي از سراسر جهان، ديگر در انحصار کشورهاي مسلمان نيست.

چند شرکت گردشگري در کشورهايي از جمله انگليس، وب‌سايت‌هايي را طراحي کرده‌اند تا مسافران‌ُشان را با گردشگري‌ حلال آشنا کنند. تورهاي گردشگري حلال در اصل براي رفاه حال مسافران مسلماناني است که نمي‌خواهند از گوشت خوک و مشروبات الکلي استفاده کنند.

در وب‌سايت جديدي که از سوي يک آژانس انگليسي راه‌اندازي شده‌، مکان‌ها و مغازه‌هايي که خدمات حلال ارائه مي‌کنند به گردشگران معرفي مي‌شود. تمرکز اين وب‌سايت روي فرودگاه‌ها و مراکز بين‌المللي توريستي‌، سوپرمارکت‌ها و تخفيفات ويژه گردشگران مسلمان است.

از طريق اين سامانه همچنين مسافران مي‌توانند آدرس نزديک‌ترين مسجد به محل اقامت‌شان را دريافت کنند. بسته‌هاي توري که براي مسافران مسلمان تدارک ديده شده‌، خطوط هوايي را معرفي مي‌کند که در آن‌ها مشروبات الکلي و گوشت حرام سرو نمي‌شود‌، صداي اذان پخش مي‌شود‌، کتاب قرآن در اختيار مسافران قرار مي‌گيرد و صندلي‌هاي خانم‌ها و آقايان در آن قابل جدا شدن است.

طبق گزارشات آژانسي عربستاني، درآمد حاصل از گردشگري حلال در سال گذشته رکوردي 60 ميليارد دلاري برجاي گذاشت. پيش‌بيني مي‌شود با توجه به سهم روزافزون کشورهاي حوزه خليج فارس و عربستان از گردشگري حلال، پيش‌بيني مي‌شود سهم اين بخش از صنعت گردشگري تا 30 درصد افزايش پيدا کند.

طبق گزارشات اخير‌، صنعت گردشگري خاورميانه سالانه رشدي 20 درصدي دارد که بيشتر اين سهم از آن عربستان و امارات است. گردشگران عربستاني در سال، شش ميليارد و 700 ميليون دلار در کشورهاي ديگر خرج مي‌کنند. رتبه دوم اين جدول با چهار ميليارد و 900 ميليون دلار از آن مسافران اماراتي است. سعودي‌ها به طور ميانگين در هر سفر خود يک ميليون و 700 هزار دلار خرج مي‌کنند.

به گزارش عرب‌نيوز، ترکيه‌، مالزي‌، دبي‌، اردن‌ و تونس از کشورهايي هستند که مشتاقانه منتظر جذب گردشگران مسلمان هستند.

Waves Waves Waves

دوست داری یه مقاله بنویسی

اگه فکر می‌کنی حرفی برای گفتن داری، می‌تونی یه مقاله کاربردی یا جذاب برای سایت بنویسی.