سفرنامه روستای سنگچال و ییلاق فیلبند

ساعت 5:30 دقیقه  صبح با یک مینی بوس به سمت جاده هراز حرکت کردیم بعد از 25 کیلومتری جاده هراز به سمت  روستای سنگچال طی مسیر کردیم ابتدا از جاده کوهستانی با سربالایی تند را طی کردیم تا به منطقه جنگلی رسیدیم  حدود 25 کیلومتری این جاده را طی کردیم و از چند روستا گذشتیم و بالاخره در روستای سنگچال کنار مرکز مخابرات توقف کردیم و محل اسکان ویلای یکی از دوستان گروه ما بوده است .

بعد از جابجایی وسایل برنامه صبح پنجشنبه کوهنوردی در قسمت شمالی روستای سنگچال بوده است .از خیابان اصلی در قسمت شمال غرب بعد از دو راهی سربالایی به سمت شرق را ادامه دادیم در بلندای جاده روستای سنگچال و همچنین جاده پیچ در پیچ منتهی به روستای فیلبند با زیبایی خیره کننده جلوه کر می باشد  و در فاصله بسیار دور در منهی علیه ارتفاعات در قسمت جنوب شرقی ما روستای ییلاقی فیلبند نمایان می باشد .

جاده فیلبند بعد از روستای سنگچال

مسیر را ادامه دادیم تا به یک مرتع بزرگ رسیدیم که گوسفندان مشغول چرا بودند و یکی از چیزهایی که در مسیر وجود داشت علاوه بر سبزیهای کوهی ،قارچ های زیادی روییده بودند که برای خورشت شب به مقدار زیاد کندیم .

سپس وارد جنگل شدیم و مسیر شمالی را حدود سه ساعت پیاده روی به مرز روستای شیاده رسیدیم که از دور این روستای زیبا نمایان بود سپس مسیر طی شده را برگشتیم و به سنگچال رسیدیم و در خانه دوستمان اقامت کردیم و برنامه صبح فردا کوه پیمایی در قسمت جنوبی سنگچال می باشد  از قسمت جنوبی وارد جنگل شدیم و رفت و برگشت حدود چهار ساعتی در این قسمت کوه پیمایی کردیم و بعد از صرف نهار مسیر خانه را پی گرفتیم .

جاده سنگچال به فیلبند

نمایی دور از روستای فیلبند

سنگچال

Waves Waves Waves

دوست داری یه مقاله بنویسی

اگه فکر می‌کنی حرفی برای گفتن داری، می‌تونی یه مقاله کاربردی یا جذاب برای سایت بنویسی.