سفر کنید تا سالم بمانید

شاید شما هم این را در فرهنگ عامه شنیده باشید که ریشه همه دردها در اعصاب است. به این معنا که اگر روحیه‌ای قوی و با نشاط داشته باشید، در جنگ با سخت‌ترین بیماری‌ها هم پیروز بیرون خواهید آمد. اما اگر انسانی افسرده، غمگین و بی‌حوصله باشید حتی اگر هیچ بیماری فیزیکی نداشته باشید؛ روح بیمار شما جسم‌تان را بیمار جلوه می‌دهد. احساس ضعف در عضلات، سر درد، حالت اضطراب و تهوع از عذاب آورترین حس‌ها هستند.

درعین حال سفر باعث می‌شود شما شاداب شده و شرایط روحی خوبی را تجربه کنید، البته این را هم تاکید می‌کنیم که یکی از عوامل تجربه سفری خوب، داشتن همسفر خوب است. این بدان معنا نیست که اگر همسفر نداشته باشید سفر خوبی هم نخواهید داشت؛ بلکه منظور این است که همسفر بد می‌تواند لذت سفر را به کام‌تان تلخ کند.

سفر و بیماری

تحقیقات نشان داده مردانی که میل به سفر ندارند و زندگی را به اصطلاح در کارشان خلاصه کرده‌اند تا 30 درصد بیشتر از همنوعان خود که اهل سفر و تفریح هستند، دچار بیماری‌های قلبی می‌شوند.

این موضوع در مورد خانم‌ها هم صادق است. زنانی که در سال کمتر از 2 بار به مسافرت می‌روند، دو برابر بیشتر از همجنسان خود که به رفتن به مسافرت اهمیت دادند، در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی قرار دارند.

 یکی دیگر از عوامل مهم تاثیر سفر بر سلامتی، دوری از محیط آلوده شهرهاست. همین که شما در جاده و در هوایی تمیز نفس می‌کشید حتما اکسیژن بیشتری به ریه‌ها تزریق می‌شود و بر کیفیت سلامت‌تان تاثیر می‌گذارد.

از دیگر عواملی که سفر را درمان هر دردی کرده، دوری چند روزه از سبک زندگی ماشینی است. شما در سفر این فرصت را می‌یابید که با آرامش صبحانه‌تان را میل کرده، برای پیاده‌روی وقت بگذارید و از اوقات فراغت‌تان لذت ببرید. زیرا حظ بصری بر تقویت اعصاب تاثیر بسزایی دارد. ضمن اینکه تجربه مناطق جدید، فرهنگ و آداب و رسوم جدید و جاذبه‌های تاریخی و گردشگری برای شما جذاب خواهد بود.

پیشنهاد بزنیم بیرون به شما

تا دیر نشده و در اولین فرصتی که می‌توانید از چرخه یکنواخت زندگی خارج شده و ساک سفر را بسته و برنامه ریزی کنید. قبل از آن یادتان باشد برای تجربه یک سفر خوب شناخت مقصد، جذابیت ها و نوع آب و هوا و رسومات آنجا از عوامل مهمی است تا چند روز به یادماندنی برای تان رقم بخورد.

سفر از شما، برنامه ریزی سفر و ضمانت حال خوب از ما!

Waves Waves Waves

دوست داری یه مقاله بنویسی

اگه فکر می‌کنی حرفی برای گفتن داری، می‌تونی یه مقاله کاربردی یا جذاب برای سایت بنویسی.