سومین هتل صخره‌ای جهان در کندوان تبریز

به گزارش بزنیم بیرون ،

 

سومین هتل صخره‌ای جهان در کندوان تبریز

امروزه نمی‌توان تنها دلیل سفر را جاذبه‌های طبیعی و آثار باستانی دانست چرا که بسیاری از مردم تمایل به بازدید از جاذبه‌های انسان‌ساخت و فرهنگی دارند. گاه یک هتل می‌تواند به‌ تنهایی یک جاذبه‌ی گردشگری تلقی شود و گردشگران آن را به‌عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کنند. بسیاری از هتل‌ها و بوتیک هتل‌ها از این نوع هستند.

در 62 کیلومتری شهر تبریز و 22 کیلومتری شهر اسکو، روستایی صخره‌ای به نام کندوان قرار دارد که بر اثر مواد مذاب حاصل از فعل و انفعالات آتشفشان کوه‌های سهند و به مرور زمان بوجود آمده است. خانه‌‌ی ساکنین این روستا در دل صخره‌ها ساخته شده است و برخی از محققین معتقدند احداث این خانه‌ها مربوط به قرن هفتم هجری است و برخی دیگر آن را مربوط به دوران پیش از اسلام می‌دانند.

جاذبه‌های طبیعی با معماری صخره‌ای در مناطق دیگر جهان نیز وجود دارد اما این نوع از بافت و معماری که در روستای کندوان دیده می‌شود تنها در دره گورمه ترکیه قابل مشاهده است.

 این روستا به‌دلیل سبک خاص معماری خود در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است. آب و هوای این منطقه کوهستانی و ییلاقی است و در فصل گرم سال دارای هوایی مطلوب است. بنابراین، فصول گرم سال می‌تواند بهترین زمان سفر به این نقطه‌ی گردشگری باشد.

 

 

اولین بوتیک هتل صخره‌ای ایران و سومین هتل صخره‌ای جهان با سبک خاص معماری خود در دل این روستا قرار دارد و همه ساله مورد توجه تعداد زیادی از گردشگران داخلی و خارجی می‌باشد. این هتل یکی از 5 بوتیک هتل برتر ایران است که امسال از سوی نشریه Financial Tribune معرفی شده است. همچنین این هتل براساس نظرات کاربران وب‌سایت جهانی Tripadvisor تا تاریخ 6 آگوست 2018 به‌عنوان برترین مرکز اقامتی استان آذربایجان شرقی معرفی شده است.

هتل صخره‌ای لاله کندوان، دارای 40 کرانه یا همان اتاق سنگی طبیعی به شکل کله قند است. هر کدام از واحد‌های این هتل با تعدادی پله از یکدیگر جدا شده‌اند که نزدیک‌ترین واحد 40 پله و دورترین آن‌ها 170 پله دارد و نکته‌ی قابل توجه آن است که هیچ‌گونه آسانسور و بالابری در این هتل وجود ندارد و مسافران قبل از اقامت باید به این امر توجه داشته باشند. همچنین این امکان برای مسافران وجود دارد که در اتاق‌های صخره‌ای خاص و متفاوت و دارای جکوزی اقامت داشته باشند.

 

 

 

از جمله امکانات دیگر این هتل می‌توان به مواردی همچون لابی، کافی‌شاپ و رستوران، سفره‌خانه سنتی، اینترنت و ... اشاره کرد و از همه مهم‌تر این هتل مجهز به آب لوله‌کشی است که از آب معدنی کندوان نشات می‌گیرد و جز بهترین آب معدنی‌های ایران می‌باشد.

برگزاری مراسم و آیین‌های مختلف فرهنگی از جمله مراسم شب یلدا، جشن آغاز سال نو و... در این هتل به‌گونه‌ای خاص و همراه با موسیقی زنده و آتش بازی و ... می‌تواند از نکات مثبت این هتل باشد و نقشی موثر در حفظ فرهنگ ایرانی و معرفی آن به سایر جوامع ایفا کند.

 

Waves Waves Waves

دوست داری یه مقاله بنویسی

اگه فکر می‌کنی حرفی برای گفتن داری، می‌تونی یه مقاله کاربردی یا جذاب برای سایت بنویسی.