صبحانه در تهران کجا بخوریم؟

اردک آبی
 
رستوران بلو-داک یا اردکِ آبی، واقع در طبقه‌ی اول مجتمع تجاریِ تندیس، هر روز صبح به مشتری‌های خود صبحانه می‌دهد. سالن اردک آبی بزرگ است. ظرفیت میز و صندلی‌اش زیاد است، بنابراین معمولا در ساعات شلوغی و مخصوصا روزهای تعطیل، ازدحام و سر و صدای محیطی‌اش زیاد است. صبحانه‌ی اردک آبی به شکل بوفه و به صورت سلف-سرویس ارائه می‌شود. دو نوع بوفه‌ی سرد و گرم، از پنیر و کره و خامه و سرشیر و عسل و انواع مربا و سالاد میوه و کورن‌فلکس گرفته تا هلیم و عدسی و آش شله‌قلمکار و املت و نیم‌رو و پنکیک و فرنچ‌تست، با انواع و اقسام نان، آب‌میوه، چای و قهوه. در واقع هر آن‌چه شما خواسته‌اید. نگارنده با توجه به این که از شلوغی و سر و صدا فراری است، و عاشق فرنچ‌تست با شیره‌ی خرماست، صرف صبحانه در اردک آبی را در روزهای بارانی یا برفیِ وسط هفته به شما توصیه می‌کند. میزتان را بغل پنجره انتخاب کنید و از صبحانه و منظره‌ی مقابل‌تان لذت ببرید.
 
آدرس: میدان تجریش. مرکز خرید تندیس
 
 
 
موزه موسیقی
 
حواس‌تان باشد موزه موسیقی فقط روزهای پنج‌شنبه و جمعه صبحانه می‌دهد. اما حتما امتحانش کنید. فضای موزه موسیقی آن‌قدر آرام و زیبا و دل‌پذیر است که می‌ارزد یک روز جمعه، کمی زودتر از خواب بیدار شوید و در فضای سر-بازِ موزه، مخصوصا در هوای مطبوع اوایل پاییز تهران، زیر نور ملایم آفتاب صبحانه‌تان را صرف کنید و سیر و سرحال به باقی برنامه‌های روز تعطیل‌تان برسید. موزه موسیقی یک بوفه‌ی کوچک دارد، شامل پنیر و کره و عسل و خامه و مربا و مخلفات، به همراه ژامبون و سبزی‌خوردن و آب هویج و آب پرتقال و شیر و چای. اگر بخواهید، نیم‌رو و املت خوشمزه نیز خواهید داشت. از ما گفتن، تا هوا خوب است، خودتان را به یک وعده صبحانه‌ی موزه موسیقی دعوت کنید.
 
آدرس: میدان تجریش. خیابان شهید دربندی (مقصود بیگ). کوچه‌ی نمازی. پلاک 9
 
 
 
باغ موزه: کافه شمرون
 
باغ‌موزه هم بالاخره بعد از تعمیرات و تغییرات مختلف، بساط کافه‌اش را با مدیریت جدید، با عنوان کافه شمرون راه‌اندازی کرد. حیاط بزرگ و چشم‌نواز باغ‌موزه، با میز و صندلی‌های حصیری کنار استخر، وسط چمن‌ها و صدای پرنده‌ها و هوای پاییزه‌ی تهران، بدونِ صبحانه هم می‌چسبد، چه برسد به صبحانه‌ی کافه شمرون که به صورت سلف-سرویس و بوفه‌ای ارائه می‌شود. این بوفه هم مثل سایر بوفه‌ها شامل تمام خوراکی‌های صبحانه‌ای‌ است، به اضافه‌ی تعدادی غذاهای سبک و خوش‌مزه، که با انواع و اقسام سوسیس و ژامبون و قارچ و تخم‌مرغ و مخلفات دیگر درست شده است. کافه شمرون علاوه بر فضای باز، فضای سرپوشیده هم دارد و در تمام طول سال، تمام ایام هفته را به شما صبحانه خواهد داد.
 
 
 
آدرس: میدان تجریش. خیابان شهید دربندی (مقصود بیگ). خیابان دکتر حسابی. پلاک 10
 
 
 
کافه گالری (باغ فردوس – ایرانشهر)
 
کافه‌گالری‌ها، چه شعبه‌ی باغ فردوس‌شان و چه شعبه‌ی خانه هنرمندان، ساختمان ایرانشهر، هر روز بساط صبحانه‌شان مهیا است. صبحانه‌ی کافه گالری  سلف-سرویس نیست، اما منوی متنوعی دارد و هر گزینه‌ای را که انتخاب کنید، از صبحانه‌ی کلاسیک گرفته تا صبحانه‌ی انگلیسی، با یک سینی مفصل صبحانه مواجه خواهید شد. هر دوی این کافه‌ها هم فضای سر-باز دارند و هم فضای سر-بسته. تراس شعبه‌ی ایرانشهر، مشرف به فضای باز خانه هنرمندان است و از نو و آفتاب مناسبی برخوردار است. خیال‌تان راحت، بساط اینترنت هم به راه است.
 
آدرس کافه گالری باغ فردوس: خیابان ولیعصر. باغ فردوس
 
آدرس کافه گالری ایرانشهر: خیابان طالقانی. بعد از خیابان ایرانشهر. خیابان شهید موسوی شمالی. خانه هنرمندان
 
 
 
نایب
 
یکی از شعبه‌های رستوران نایب هم صبح‌ها صبحانه می‌دهد. اتفاقا صبحانه‌ی خوبی هم می‌دهد، اما نمی‌گویم کدام‌شان! چرا؟ چون طی یک تماس کوتاه تلفنی، یک برخورد عجیب و غریب داشتند و تصور کردند قرار است اسرار ناسا در موردشان فاش شود، این است که تاکید کردند ما هرگز با هیچ نشریه‌ای مصاحبه نمی‌کنیم. حالا ما هم که قرار نبود مصاحبه کنیم، صرفا قصد داشتیم که به عنوان یکی از پاتوق‌های صبحانه‌خوری در تهران معرفی‌شان کنیم، که دیگر نمی‌کنیم.
Waves Waves Waves

دوست داری یه مقاله بنویسی

اگه فکر می‌کنی حرفی برای گفتن داری، می‌تونی یه مقاله کاربردی یا جذاب برای سایت بنویسی.