طبیعت گردی باید و نبایدها

به گزارش بزنیم بیرون ،در ادامه به بیان مواردی برای سفر در طبیعت می پردازیم:

1)    سبک بار سفر کنید :

اولین و مهمترین توصیه سبک بودن کوله سفر شما است.پر واضح است، هرچه سبک‌تر سفر کنید، انرژی کمتری در حمل و نقل مصرف خواهید کرد، دوم اینکه، باعث می‌شود، بتوانید از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید. سوم اینکه، بار کردن و همراه داشتن وسایل کمتر و غیر ضروری حس خود کم بینی و ضعف اقتصادی جامعه میزبان را کمتر تحریک می‌کند.

2)    لباس ساده و مناسب بر تن کنید :

لباسهای ساده، زود خشک شو، آستین بلند و به رنگهای متداول در طبیعت به تن کنید. ساده بودن بهترین راه برای ارتباط با مردم محلی می باشد.

لباس‌هایتان را مناسب فصلی که در آن سفر می‌کنید، انتخاب کنید. جوراب اضافی همیشه همراه خود داشته باشید. با این وجود، لباس زیاد با خود حمل نکنید.

3)    با خرید به اقتصاد مردم محلی کمک کنید:

با گذاشتن فضای خالی در کوله‌تان و خرید از مردم محلی در هنگام برگشت ، برای دوستان خود هدیه تهیه کنید تا هم از اقتصاد محلی حمایت کرده  هم خاطره سفر را از یاد نبرید.

4)    در مورد مقصدتان مطالعه کنید :

نکته بسیار مهم دیگر این است که مطالعات خود را درباره هدف و مقصد، قبل از شروع سفر، کامل کنید. نکات مهم را یادداشت کرده و همراه خود داشته باشید. تلاش کنید به روزترین اطلاعات را بدست آورید.

برای یاد گرفتن عبارات کاربردی مردم محلی چون؛ دورود و سلام، تشکر، خداحافظی و ... از کتابهای مرتبط در این خصوص استفاده کنید.

5)    نظم در بسته بندی وسایل سفر:

از روکش و ملحفه سبک استفاده کنید. یک کیسه پارچه‌ی برای جدا کردن لباسهای تمیزو کثیف خود در کوله بگذارید.

6)    بهره گیری از الکتریسیته:

باتری‌های قابل شارژ در صورت داشتن وسایل الکتریکی همراه داشته باشید.در صورت نیاز و ضرورت استفاده از الکتریسیته در مقصد، تلاش کنید حداقل بهره برداری را داشته باشید.

7)    نکات بهداشتی را رعایت نمایید :

حتما، مواد دفع کننده حشرات، ضد آفتاب تهیه شده از مواد طبیعی، کیف کمکهای اولیه، عینک آفتابی، لیوان، چاقوی جیبی چند کاره که معمولا به همراه قاشق و چنگال است، مسواک، چراغ قوه، کلاه آفتابی، و ژل ضدعفونی کننده برای استفاده بعد از دستشویی همراه داشته باشید.

 

در صورت عدم وجود آب تصفیه شده بخصوص در مناطقی که مالاریا شایع است، یک کتری برقی کوچک همراه داشته باشید. (البته هر آبی را مصرف نکنید و به اعلائم هشدار دهنده توجه کنید)

 

8)    گوشتان را به صدای طبیعت بسپارید:

به جای برداشتن دستگاه‌های صوتی پخش کننده و استفاده از هدفون به صداهای دلنشین طبیعتی که از آن دیدن می کنید، گوش کنید و تلاش کنید با مردم محلی حرف بزنید.

9)    به مردم محلی هدیه بدهید:

چنانچه آشنایانی در مقصد دارید و یا قرار است راهنمای محلی استخدام کنید، بهتر است برای آنها عکس و یا هدیه کوچکی از محل زندگی خود ببرید.

10)     یادداشت فراموش نشود:

همیشه یک مداد و دفتر یادداشت کوچک به جای لپ تاپ و... همراه داشته باشید.

11)     منظم و خوش قول باشید:

یک ساعت ارزان و زنگ دار به همراه داشته باشید تا به موقع بیدار شده و سر قرارهای خود حاضر شوید.

12)     مراقب مدارک خود باشید:

فتوکپی از مدارک سفر خود به همراه داشته باشید تا در صورت مفقود شدن اصل آنها این مدارک بتوانند به شما کمک کنند.

13)     به فکر محیط زیست و طبیعت باشیم :

توجه کنید که فضای کافی برای برگرداندن زباله‌های خود به خصوص پلاستیک‌ها و باتری‌ها داشته باشید، زیرا مناطق اکوتوریستی معمولا جایی برای بازیافت این مواد ندارند.

نکته آخر اینکه بهتر است کوله خود را خودتان حمل کنید و استفاده از مردم محلی برای این کار پسندیده نیست.

Waves Waves Waves

دوست داری یه مقاله بنویسی

اگه فکر می‌کنی حرفی برای گفتن داری، می‌تونی یه مقاله کاربردی یا جذاب برای سایت بنویسی.