غذاهای ساده و اقتصادی مخصوص مسافرت

به گزارش بزنیم بیرون ، این روزها شرایط اقتصادی جامعه ایجاب می کند تا در هر زمینه ای صرفه جویی کرد. بنابراین به جای اینکه روی سفر رفتن به عنوان یک هزینه جانبی در زندگی خط قرمز بکشید، بهتر است با مدیریت هزینه ها، هم یک سفر خوب را تجربه کنید تا تجدید روحیه ای مناسب برای ادامه کار و تلاش روزمره باشد و هم پول زیادی خرج نکنید. از مهم ترین بخش های هزینه کرد در سفر، تهیه غذاست. در ادامه با چند نمونه از غذاهای خوشمزه و کم هزینه آشنا می شوید تا دیگر بهانه ای برای حذف سفر از برنامه زندگی تان به دلیل هزینه ها نداشته باشید. لازم به ذکر است که در همه ساندویچ های زیر می توان از نان سنتی هم استفاده کرد.

ساندویچ پنیر

طعم دلچسب لقمه های نان و پنیر به عنوان غذایی سبک و پرانرژی یکی از نوستالژی های بچگی ما دهه شصتی هست که می توان با مدرن کردن آن شکل و شمایلی مورد پسند بچه های دهه نود به آن داد. کافی است یک نان ساندویچی که نرم باشد را انتخاب کنید در ون آن را با پنیر خامه ای، گردو اسیاب شده، خیار و چند برگ پونه پرکنید. مطمئن باشید بوی سرمست کننده آن هر فرد سیری را هم سر اشتها می آورد.

ساندویچ کالباس

یادتان باشد که ژامبون همیشه گرانتر از کالباس است در حالی که تفاوت چندانی در طعم ندارد. پس بهتر است فقط به کارخانه تولید کننده و تاریخ تولید آن تاکید داشته باشیم نه اینکه حتما ژامبون برای درست کردن ساندویچ ها تهیه کنیم. چندتا گوجه و خیار شور و اگر علاقمندید کمی هم سس مایونز و کاهو در کنار کالباس های ورقه شده دریک نان باگت فرانسوی حسابی شما را سیر می کند.

ساندویچ پوره

سیب زمینی ها را بپزید و رنده کنید، با پیاز داغ که داخل مقدار بسیار اندکی کره تفت داده اید، مخلوط کنید. کمی زردچوبه و ادویه کاری اضافه کنید. پوره شما آماده است. آن را داخل نان گذاشته کمی ترشی هم روی سطح سیب زمینی ها بگذارید. یادتان باشد باید ترشی را که در ساندویچ می ریزید حتما مراقب باشید از سرکه آن چیزی در ساندویچ نریزید چون باعث خیس شدن نان ساندویچی و افت کیفیت غذای تان می شود.

ساندویچ مرغ

مقدار کمی سینه مرغ را باادویه لازم و پیاز آب پز کنید. سپس با حوصله آنراکاملا ریش ریش کنید تا حجم آن زیاد تر شود. کمی پنیر گودا به مرغ هایی که هنوز گرم هستند اضافه کنید و داخل نان ساندویچی بگذارید. می توان بجای پنیر گودا از سس مایونز هم استفاده کرد و اگر می خواهید اصلابه فکر چاقی و لاغری نباشید می توانید مرغ های ریش ریش شده را سرخ کنید به آن پنیر پیتزا و قارچ اضافه کرده و داخل نان ساندویچی بریزید. با خیار شور و گوجه نوش جان کنید. البته یادتان باشد این ساندویچ جزو سیاندویچ های گرم است و باید خیلی زود خورده شود.

ساندویچ سبزیجات

هویج و لوبیا را ریز کرده بپزید. کمی آبلیمو و نمک و فلفل سیاه برای طعم بهتر به آن اضافه کنید. مواد آماده شده و را با کمی ذرت مخلوط کنید به همراه کاهو داخل نان ساندویچی ریخته و میل کنید. این ساندویچ مخصوصا آنهایی است که به تناسب اندامشان اهمیت می دهند. ترشی اب لیمو در کنار شیرینی هویج و تردی کاهو طعم لذتبخشی برای تان به ارمغان می آورد.

ساندویچ سیب زمینی و تخم مرغ

 به تعداد افراد سیب زمینی متوسط روبه کوچک انتخاب کنید و به تعداد نصف آن تخم مرغ. همه را شسته و بپزید. سیب زمینی ها و تخم مرغ ها را پوست کنده رنده کنید و تا داغ است به آن کره اضافه کرده و با کمی نمک و فلفل سیاه ورز دهید. مواد آماده شده را لای نان گذاشته و با خیار شور و گوجه میل کنید.

ساندویچ بندری

به تعداد افراد سیب زمینی کوچک انتخاب کرده و به اندازه نصف آن سوسیی آلمانی. سیب زمینی ها را آب پز کرده و خرد می کنید و سوسیس ها را هم خرد کرده و در مقدار خیلی کمی روغن تفت دهید. سپس پیاز داغ گرفته و در ادامه کمی رب گوجه فرنگی را در همان ظرف پیاز داغ به همراه ادویه های تند تفت دهید و سیب زمینی های خورد شده و پخته را اضافه کنید و تفت دهید. در پایان سوسیس ها را اضافه کنید. یادتان باشد پیاز داغ های تان نباید در ابتدا خیلی سرخ شود تا در ادامه نسوزد. حال درون نان ساندویچی مواد را ریخته با گوجه و خیارشور میل کنید. البته دو نکته رافراموش نکنید اول اینکه میزان نمک غذای تان را با توجه به وجود رب گوجه و خیارشور تنظیم کنید و دوم اینکه این ساندویچ مقرون به صرفه جزو غذاهای گرم است و برای طولانی مدت نمی توان آنرا نگه داری کرد.

ساندویچ کوکو ها

کوکوی سیب زمینی یا سبزی را با حداقل روغن درست کرده و در نان ساندویچی با خیار شور و گوجه میل کنید.

ساندویچ گوشت کوبیده

اگر بعد از خوردن یک آبگوشت جانانه راهی سفر هستید و از گوشت کوبیده این غذای لذیذ هم اضافه باقی مانده است، می توانید یک کوکوی خوشمزه با آن درست کنید و به عنوان غذای سفر با خود همراه ببرید. فقط یادتان باشد حبوبات گوشت کوبیده تان باید خیلی خوب له شده باشد. سیزیجات معطر و تخم مرغ را به همراه کمی ادویه به گوشت کوبیده اضافه کرده و مانند کوکو مواد را سرخ کنید. بعد از اماده شدن روغن اضافه ان را با قراردادن در توری یا کاغذ خشک کن بگیرید و در نان ساندویچی با سبزی خوردن میل کنید.

Waves Waves Waves

دوست داری یه مقاله بنویسی

اگه فکر می‌کنی حرفی برای گفتن داری، می‌تونی یه مقاله کاربردی یا جذاب برای سایت بنویسی.