مدیریت سفر در روزهای بارانی

شاید شما هم این ضرب المثل را بارها شنیده باشید که به افراد بدون ثبات اخلاقی و رفتاری می‌گویند «فلانی مانند هوای بهاری می‌ماند نه به سایه‌اش می‌توان اعتماد کرد نه به آفتابش». واقعا هم هوای بهار با همه لطافت و زیبایی که دارد هر لحظه ممکن است شما را غافلگیر کند. بهار، خصوصا در کشور ما با اقلیم چهار فصل، آنقدر زیبا و لطیف است که کمتر کسی می‌تواند از این همه زیبایی غافل شود و در این روزهای خوش آب و هوا که نه سرمایش استخوان سوز است و نه گرمایش سوزان؛ عزم سفر نکند.

در این میان مهم‌ترین نکته آن است که مدیریت سفر در هوای بارانی را بدانیم تا اگر هوا ناگهان ابری شد و کمی بعد رگبار بهاری سفرمان را تحت الشعاع قرار داد، همه برنامه‌های گردشگری‌مان بر هم نخورد و مجبور نشویم خود را در اتاق حبس کنیم.

باران را غافلگیر کنید

  • برای سفر در فصل بهار(خصوصا در نیمه نخست این فصل) حتما به تعداد همسفران، چتر به همراه داشته باشید.

  • یادتان باشد کاورهای بارانی نیز می‌تواند گره گشای خوبی باشد.

  • حتما قبل از رفتن به سفر با آرامش مراکز خرید، موزه‌ها و سایت‌های تفریحی سرپوشیده مقصد را شناسایی کنید که در صورت بارش‌ یک جای سرپوشیده برای تفریح داشته باشید و از ماندن در اتاق نجات یابید.

  • شهرها و روستاهای اطراف مقصد گردشگری‌تان را بررسی کنید. این پتانسیل کمک می‌کند تا اگر باران در محل استقرار شما برنامه‌ها را برهم زد با طی مسافت کوتاهی به یک مقصد گردشگری دیگر بروید که در آن از باران خبری نیست.

  • معمولا در شهرهای ایران بازارهای سنتی همگی سرپوشیده هستند و از زیبایی منحصر به فردی برخوردارند، پس بازارگردی را هم فراموش نکنید.

  • حتما برای احتیاط، لوازم بازی مناسب محیط سرپوشیده مانند شطرنج، منچ و... همراه خود داشته باشید. بدین ترتیب اگر مجبور شدید در اتاق بمانید؛ حوصله‌تان سر نمی‌رود.

  • از همه مهم‌تر اینکه برف پاک کن خودرو و باک آب برف پاک کن خود را برای سفر در یک روز بارانی آماده کنید که هنگام رانندگی خاطرتان آسوده باشد.

نکته آخر برای سفر در روز بارانی

در آخر هم بدانید عکس‌هایی که در روزهای بارانی گرفته می‌شوند، بسیار خاطره‌انگیزتر و زیباتر از دیگر عکس‌ها خواهند شد، پس دل را به باران بسپارید و نقش خاطره بر دیوار زمان بزنید.

Waves Waves Waves

دوست داری یه مقاله بنویسی

اگه فکر می‌کنی حرفی برای گفتن داری، می‌تونی یه مقاله کاربردی یا جذاب برای سایت بنویسی.