معرفی جاذبه های طبیعی بلوچستان

به گزارش بزنیم بیرون ، در كناره‌های این دریا به خصوص در قسمت جنوبی شهرستان چابهار، صخره‌های بزرگی در اثر پیش‌روی آب دریای عمان و فرسایش سنگ های رسوبی به وجود آمده كه خلل و فرج ناشی از فرسایش آب در آن‌ها، چشم‌اندازهای بسیار زیبایی را ایجاد كرده است. از این قسمت به خصوص در هنگام غروب آفتاب می‌توان به عنوان یكی از زیباترین سواحل ایران یاد كرد.

در سرزمین هزاررنگ سیستان و بلوچستان در کنار آتشفشان‌های نیمه فعال تفتان و بزمان، می‌توان منحصر به فردترین اشکال ژئوتوریستی گل‌فشان‌های طبیعی و تپه‌های هرمی ماسه‌ای لوت و حرکت این تپه ها را مشاهده کرد. همچنین، در استان سیستان و بلوچستان می‌توان در کناره‌های دریاچه‌ی باهوکلات به دیدن زندگی تمساح های ایرانی نشست و در کناره های دریاچه هامون بسیاری از گونه‌های نادر در خطر انقراض حیوانی و گیاهی را مشاهده نمود.

در سرزمین سوزان سیستان و بلوچستان می‌توان روزها شاهد کاروان‌های شتر در کناره‌های کویر لوت بود و شب‌ها زیبایی ستاره‌های آسمان را در سکوت کویر لمس کرد. در سرزمین سیستان و بلوچستان می توان در بزرگ‌ترین چاله‌ی داخلی ایران شترسواری یا پیاده روی کرد و در اوج گرما به دره‌ی سرسبز و خرم سرباز پناه برد که دنیایی از طراوت و تازگی است. در بیش تر قسمت‌های این دره وسیع می‌توان گیاهان كهور، زرشک، زالزالک، گز، نسترن و توسكا دید و لذت برد.

در استان سیستان و بلوچستان می توان یک جا به کوهستان، جنگل، ساحل و کویر رفت و از همه‌ی زیبایی‌های آن‌ها بهره برد. تالاب‌ها، دریاچه‌ها، چشمه‌های آب معدنی، رودخانه‌های پرشمار، گل فشان‌های طبیعی، حیات وحش کویر و پوشش گیاهی کم‌نظیر؛ به همراه ده‌ها عارضه و چشم‌انداز طبیعی دیگر ، دست به دست هم داده و یکی از کم یاب ترین نواحی طبیعی جهان را با عنوان استان سیستان و بلوچستان پدیدآورده است.

Waves Waves Waves

دوست داری یه مقاله بنویسی

اگه فکر می‌کنی حرفی برای گفتن داری، می‌تونی یه مقاله کاربردی یا جذاب برای سایت بنویسی.