معرفی زیباترین جاذبه‌های گردشگری خاورمیانه + تصاویر

دریای مرده در مرز فلسطین، شورترین دریای جهان (اردن)

دریای مرده در غرب اردن و مرز فلسطین (کرانه باختری) و اسرائیل واقع شده است. در برخی منابع از آن با نام دریاچه نمک یاد شده‌ و به عنوان یکی از شورترین آب‌های جهان شناخته می‌شود و توسط تعدادی رودخانه تغذیه می‌شود. اما هیچ رودخانه‌ای از آن خارج نمی‌گردد. این دریا برای این دریای مرده نامیده می‌شود که هیچ جانور یا گیاهی به طور دائمی در آن زندگی نمی‌کند و در اثر وجود مقدار زیاد نمک و دیگر مواد سمی، موجودات زنده نمی‌توانند در این دریا باقی‌بمانند و به محض ورود به دریا می‌میرند.

دریای مرده، اردن، فلسطین، دریاچه نمک

دریای مرده، فلسطین، اردن، دریاچه نمک


گنبد سنگی، سبکی زیبا از معماری اسلامی (فلسطین)

گنبد سنگی (قبةالصخره) در حرم شریف، در قلب بیت المقدس واقع شده است. گنبد سنگی یکی از مقدس‌ترین مساجد جهان و یک مثال بسیار زیبا از معماری اسلامی است که در قرن 7 بنا گردیده است. ساختار هشت ضلعی با کاشی کاری‌های خیره کننده با الهام از سبک بیزانسی و گنبد طلایی باشکوه از ویژگی‌های این مسجد مقدس است که آن را از مساجد دیگر متمایز می‌سازد.

گنبد طلایی، گنبد سنگی، بیت المقدس

گنبد سنگی، گنبد طلایی، فلسطین، بیت المقدس


ارگ باستانی شهر اربیل (عراق)

 

ارگی باستانی است در شهر اربیل در شمال عراق که بر روی تپه‌ای با ارتفاع 30 متر بالاتر از بقیه شهرستان‌ها قرار گرفته و در امتداد منطقه‌ای بیضی شکل ۴۳۰ در ۳۴۰ متری که حدود ۱۰۲ هزار متر مربع را اشغال کرده است. ارگ اربیل به عنوان قدیمی‌ترین شهر مسکونی دنیا شناخته می‌شود و در روزهای پر رونق، این برج به سه دسته تقسیم می‌شده: سراها، تکیه‌ها و توپخانه‌ها

ارگ اربیل، خاورمیانه، اربیل، عراق

ارگ اربیل، اربیل، عراق، خاورمیانه، قلعه اربیل


غار جعیتا، زیباترین جاذبه گردشگری بیروت (لبنان)

غار جعیتا شامل دو غار سنگ آهک به هم پیوسته است که در دره نهر الکلب در لبنان واقع شده است. غار فوقانی، دارای طول 2130 متر است که با راه رفتن می‌توان از آن بازدید نمود. غار پایین‌تر، طولی برابر با 6200 متر دارد که با استفاده از یک قایق پارویی با عبور از رودخانه پیچ در پیچ قابل مشاهده است. غار جعیتا یکی از نمادهای ملی کشور لبنان و یکی از مهم‌ترین مراکز توریستی این کشور است و یکی از فینالیست‌های انتخاب به عنوان عجایب هفت گانه بوده است. همچنین رودخانه‌ زیر زمینی غار پایینی، آب آشامیدنی بیش از یک میلیون لبنانی را تأمین می‌کند.

غار جعیتا، لبنان، خاورمیانه، تورویست

غار جعیتا، لبنان، خاورمیانه، تورویست


معبد اُقصُر، نیایش‌گاهی باستانی (مصر)

معبد و نیایش‌گاهی باستانی در کشور مصر است که در کرانه شرقی رود نیل و در وسط شهر تاریخی اقصر واقع شده است. این معبد بزرگ‌ترین موزه در فضای باز جهان است که توسط دو تن از مشهورترین فراعنه مصر به نام‌های آمنهوتپ سوم و رامسس بزرگ برای آمون (خدای خدایان) ساخته شده است. قدمت تاریخی معبد اقصر به بیش از ۴۰۰۰ سال پیش باز می‌گردد و یکی از زیباترین مکان‌ها در خاورمیانه است که نگاهی اجمالی به گذشته غنی و فرهنگی مصر دارد.

اُقصُر، معبد اقصر، مصر، خاورمیانه

اُقصُر، معبد اقصر، خاورمیانه، مصر


مسجد نصیر الملک، مسجد رنگ‌ها (شیراز)

مسجد نصیر الملک از مساجد تاریخی شیراز است که در محله گود عربان خیابان لطفعلی خان‌زند واقع شده است. مسجد نصیرالملک جز بناهای دوران قاجار و اندکی تاثیر پذیرفته از معماری عثمانی است که در فاصله سال‌های 1293 تا 1305 ه.ق به دستور حسینعلی نصیرالملک که از اعیان و اشراف شیراز بود، ساخته شده است. این مسجد بین سال‌های 1293 تا 1305 ه.ق توسط محمد حسن معمار و محمدرضا کاشی پز معماران آن زمان ساخته شده و اثرگذارترین پایگاه در فرهنگ و مکتب اسلامی است. با ورود اسلام به ایران و هم‌چنین فارس، نقش مسجدها پر رنگ شده و کاربری مذهبی داشته است. (برای آشنایی با  مسجد نصیر الملک اینجا کلیک کنید)

مسجد نصیرالملک، شیراز، ایران، مسجد تاریخی

مسجد نصیرالملک، شیراز، ایران، مسجد تاریخی


پترا شهر اجنه (اردن)

  شهری تاریخی در کشور پادشاهی اردن است که پایتخت حکومت باستانی نَبَطی‌ها بود. نبطیان از عرب‌های شمال جزیره به شمار می‌آمده‌اند و شاید نزدیک‌ترین دولت‌های کهن به عرب حجاز نیز بوده‌اند. پترا شهری است که در کوه و در تخته سنگ‌هایی به رنگ گُل سرخ یا رنگ صورتی تراشیده شده ‌است. از این‌جاست که نام این شهر زیبا پترا نهاده شده‌ است که در زبان یونانی به معنی صخره می‌باشد. پترا یکی از معروف‌ترین شهر‌های باستان شناسی در جهان است و توسط بنیاد New7Wonders به عنوان یکی از عجایب هفت‌گانه جهان نام‌گذاری شد.

برای مشاهده تور مجازی پترا اینجا کلیک کنید.

معبد پترا، پترا، اردن، شهر تاریخی

معبد پترا، خاورمیانه، شهر تاریخی ، پترا، اردن


میدان نقش جهان،‌ شاهکار جاذبه‌های گردشگری ایران (اصفهان)

میدان امام یا نقش جهان، میدان مرکزی شهر اصفهان است که در قلب مجموعه تاریخی نقش جهان قرار دارد. این میدان در تاریخ ۸ بهمن ۱۳۱۳ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد و دومین اثر ثبت شده جهانی در ایران است که در اردیبهشت ۱۳۵۸ه.ش. به‌ عنوان میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است. این میدان در شرق گردشگاه چهارباغ در شهر اصفهان، میدان امام حسین(ع)، خیابان سپاه قرار دارد. تاریخ برپایی این بنای باشکوه در سالهای 1000 تا 1006 هجری و به دستور شاه عباس صفوی بوده است. میدان امام آمیزه‌ای از هنر، صنعت، مذهب و اقتصاد است. قرار گرفتن دو مسجد جامع (مسجد شاه) و مسجد شیخ لطف الله در کنار کاخ عالی‌قاپو، از سویی حدود دویست حجره دو طبقه در پیرامون میدان و سردر بازار بزرگ قیصریه گویای این مطلب است. چهار طرف میدان، چهار بازار قرار گرفته که به وسیله مغازه‌های داخل میدان، به میدان مربوط می‌شوند. (برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید)

 

میدان امام، میدان شاه، اصفهان، نقش جهان

میدان امام، میدان شاه، اصفهان، نقش جهان


مسجد شیخ زاید، سومین مسجد بزرگ دنیا (امارات)

شیخ زاید مسجدی در شهر ابوظبی کشور امارات است. نام این مسجد از شیخ زاید بن سلطان آل نهیان گرفته شده ‌است که بنیان‌گذار و نخستین رئیس کشور امارات بوده و در همین مسجد دفن شده ‌است. این مسجد در منطقه‌ای بزرگ میان دو پل «مصفح» و «مقطع» در مدخل جزیره أبوظبی قرار دارد. اگرچه ورود به مسجد برای نامسلمانان در امارات ممنوع است ولی این مسجد برای امکان بازدید گردشگران یک استثنا است. روزانه ده‌ها زن غربی از مسجد شیخ زاید آل نهیان ابوظبی به عنوان سومین مسجد بزرگ پس از حرمین شریفین، بازدید می‌کنند که با توجه به اینکه این مسجد به روی غیرمسلمانان باز است، آن‌ها هم به احترام مکان معنوی مسلمانان با پوشش‌های اسلامی یعنی یک عبای بلند مشکی و پوشش سر وارد این مسجد می‌شوند.

مسجد شیخ زاید، ابوظبی، امارت

مسجد شیخ زاید، ابوظبی، امارات، خاورمیانه


مجمع الجزایر سوکوترا، جزایری اعجاب انگیز (یمن)

مجمع الجزایر سوکوترا مجموعه‌ای از چهار جزیره کوچک متعلق به یمن است که بین شبه جزیره عربستان و شاخ آفریقا واقع شده است. زندگی گیاهی منحصر به فرد این جزیره قابل توجه است؛ از جمله درخت خون اژدها که فقط در خود این جزایر یافت می‌شوند. صخره‌های مرجانی بزرگ و عجیب غریب در کنار سواحل زیبا و دست نخورده به همراه آب شفاف، زیبایی این مجمع الجزایز را بیشتر می‌کند. نزدیک به ۴۳٬۰۰۰ نفر (برآورد سال ۲۰۰۴) در این جزایر زندگی می‌کنند که بیشتر سامی‌تبار هستند و به گویش سقطری سخن می‌گویند که به برخی از گویش‌های رایج در یمن نزدیک است.

مجمع الجزایر سوکوترا، یمن

مجمع الجزایر سوکوترا، یمن، خاورمیانه


 

Waves Waves Waves

دوست داری یه مقاله بنویسی

اگه فکر می‌کنی حرفی برای گفتن داری، می‌تونی یه مقاله کاربردی یا جذاب برای سایت بنویسی.

برچسب ها
شهرهای جذاب ترین طبیعت خاورمیانه شهرهای جذاب ترین شهرهای طبیعت شهرهای خاورمیانه جذاب ترین شهرهای شهرهای طبیعت جذاب ترین خاورمیانه طبیعت شهرهای طبیعت جذاب ترین طبیعت خاورمیانه خاورمیانه شهرهای خاورمیانه جذاب ترین خاورمیانه طبیعت شهرهای جذاب ترین طبیعت شهرهای جذاب ترین خاورمیانه شهرهای طبیعت جذاب ترین شهرهای طبیعت خاورمیانه شهرهای خاورمیانه جذاب ترین شهرهای خاورمیانه طبیعت جذاب ترین شهرهای طبیعت جذاب ترین شهرهای خاورمیانه جذاب ترین طبیعت خاورمیانه جذاب ترین طبیعت شهرهای جذاب ترین خاورمیانه شهرهای جذاب ترین خاورمیانه طبیعت طبیعت شهرهای جذاب ترین طبیعت شهرهای خاورمیانه طبیعت جذاب ترین شهرهای طبیعت جذاب ترین خاورمیانه طبیعت خاورمیانه شهرهای طبیعت خاورمیانه جذاب ترین خاورمیانه شهرهای جذاب ترین خاورمیانه شهرهای طبیعت خاورمیانه جذاب ترین شهرهای خاورمیانه جذاب ترین طبیعت خاورمیانه طبیعت شهرهای خاورمیانه طبیعت جذاب ترین شهرهای جذاب ترین طبیعت خاورمیانه شهرهای طبیعت خاورمیانه جذاب ترین شهرهای خاورمیانه جذاب ترین طبیعت شهرهای طبیعت جذاب ترین خاورمیانه شهرهای طبیعت خاورمیانه جذاب ترین شهرهای جذاب ترین خاورمیانه طبیعت جذاب ترین شهرهای طبیعت خاورمیانه جذاب ترین شهرهای خاورمیانه طبیعت جذاب ترین طبیعت خاورمیانه شهرهای جذاب ترین طبیعت شهرهای خاورمیانه طبیعت شهرهای جذاب ترین خاورمیانه طبیعت جذاب ترین شهرهای خاورمیانه طبیعت خاورمیانه شهرهای جذاب ترین طبیعت خاورمیانه جذاب ترین شهرهای خاورمیانه شهرهای جذاب ترین طبیعت خاورمیانه جذاب ترین شهرهای طبیعت خاورمیانه طبیعت شهرهای جذاب ترین خاورمیانه جذاب ترین طبیعت شهرهای خاورمیانه طبیعت جذاب ترین شهرهای