موزه گوهرشاد حرم مطهر رضوی رونمایی شد

به گزارش بزنیم بیرون ، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدجلال حسینی، معاون تبلیغات و ارتباطات آستان‌قدس‌رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در حاشیه رونمایی از این موزه اظهار کرد: در مسجد جامع گوهرشاد حدود 60  اثر مورد بازدید علاقه‌مندان قرار گرفت و در موزه مرکزی آستان‌قدس رضوی نیز بیش از 100 اثر دیگر نیز آماده شد که این اقدام با همکاری معاونت فرهنگی شهرداری مشهد انجام شد.

 
وی ادامه داد: ما به دنبال آن هستیم که موزه آستان‌قدس رضوی به عنوان یک مرکز فرهنگی زنده، ماموریت جدید خود که همان انتقال پیام روز میراث کهن و ارزش‌مند ایرانی و اسلامی برای زائرین و مجاورین است، محقق کند.
 
حسینی خاطرنشان کرد: 21 تیرماه، هشتاد و یکمین سالگرد نهضت ملی مردم غیرتمند ایران اسلامی در دفاع از سبک زندگی دینی، اسلامی و عفیفانه است که نمایان‌گر عزت و دین‌مداری این مردم شریف است که با مقاوت دینی خود در مقابل کشف حجاب رضاخانی بار دیگر پایداری، استقامت و وفاداری خود را به ارزش‌های دینی، اسلامی و قرآنی اثبات کردند.
 
معاون تبلیغات و ارتباطات آستان‌قدس‌رضوی با بیان اینکه امروز مسجد جامع گوهرشاد نماد این مقاومت دینی، عزت‌مند و غیرت‌مند مردم شریف ایران است و می‌تواند به یک ظرفیت بی‌بدیل و بی نظیر برای ایجاد یک گفتمان مبتنی بر تعیین سبک زندگی عفیفانه تبدیل شود، تصریح کرد: در این راستاست که می‌توانیم با تبیین مولفه‌ها و شاخص‌های سبک زندگی دینی و اسلامی جهات گوناگون حملات و توطئه‌های تهاجم فرهنگی مستبکرین علیه سبک زندگی اسلامی و دینی را بررسی کنیم.
 
وی اظهار کرد: آستان مقدس رضوی به عنوان کانون تاثیرگزار جهت تبیین معارف اسلام ناب و تعالیم ائمه‌اطهار(ع)، ماموریت اصلی و رسالات خود را ترویج، تعمیق و تبیین سبک زندگی اسلامی، دینی و عفیفانه قرار داده‌است تا با اختصاص برنامه‌ها و فعالیت‌های ویژه در هفته حجاب و عفاف تلاش کرد با بهره‌گیری از ظرفیت حضور زائرین و مجاورین در بارگاه رضوی به بازخوانی ابعاد قیام دینی مردم مشهد در مسجد گوهرشاد بپردازد.
 
حسینی عنوان کرد: این موزه همچنین با آشنایی، بصیرت‌افزایی و معرفت بخشی به مخاطبین خود، تبیین و ترویج سبک زندگی عفیفانه را به عنوان یک راهبرد محتوایی محور اصلی فعالیت‌های تبلیغی خود قرار داد.
 
معاون تبلیغات و ارتباطات آستان‌قدس‌رضوی گفت: ایجاد نمایشگاه‌های به روایت تصویر در مسجد جامعه گوهرشاد که مورد استقبال زائرین و مجاورین قرار گرفت.
 
وی ادامه داد: بیش از 65 برنامه آموزشی، پژوهشی، تبیینی و ترویجی با موضوع عفاف و حجاب و با محوریت قیام مسجد گوهرشاد طراحی شد که مهم‌ترین این برنامه‌ها ایجاد پایگاه‌ حجاب و عفاف در کتابخانه دیجیتال و نیز برگزاری صدها جلسه و نشست پرسش و پاسخ، اختصاص تبیین معارف دینی در رواق‌ها و صحن‌های حرم مطهر رضوی به موضوع حجاب و عفاف نیز از دیگر برنامه‌های ما است.
 
حسینی افزود: در آینده نیز آستان قدس‌رضوی تدوین دایره‌المعارف حجاب و عفاف، تولید فیلم کوتاه و نیز مستند فاخر از قیام مسجد گوهرشاد و برگزاری جشنواره داستان‌نویسی با موضوع حجاب وعفاف و... موضوع سبک زندگی عفیفانه را به عنوان یکی از محورهای اصلی راهبردی و محتوایی در برنامه‌های فرهنگی خود قرار داده‌است.
 
به گزارش ایسنا، نمایش اسناد مربوطه به کشف حجاب و مسائل فرهنگی، ارائه تصاویر آثار هنری تولید شده، روایت تصویری، معرفی علمای برجسته در ارتباط با این واقعه و به تصویر کشیدن خاطرات جمع‌آوری شده از واقعه گوهرشاد از محورها و موضوعاتی است که در موزه گوهرشاد آستان‌ قدس رضوی به چشم می‌خورد.
Waves Waves Waves

دوست داری یه مقاله بنویسی

اگه فکر می‌کنی حرفی برای گفتن داری، می‌تونی یه مقاله کاربردی یا جذاب برای سایت بنویسی.