نکاتی برای خرید پوشش های مختلف لباس کوهنوردی

به گزارش بزنیم بیرون ، پوشاک طبیعت گردی در فصول گرم و معتدل با پوشاک کوهنوردی در فصول سرد و دشوار متفاوت است . برای طبیعت گردی در فصول گرم و معتدل نیاز به پوشاکی از جنس خنک و سبک با طراحی مناسب برای نوع فعالیت خود دارید . جنس آنها هرچه که هست باید سبک باشد ، موجبات کندی در سرعت تعریق پوست را فراهم سازد ، تنگ نباشد .
تمام قسمت مربوطه را پوشش دهد ، به عنوان مثال اگر پیراهن است ترجیحا" آستین بلند باشد و اگر شلوار است تا مچ پا را پوشش دهد . پوشاک طبیعت گردی از لایه ها ، رنگها ، جنسها و کارایی های متنوعی تشکیل شده اند . از خصوصیات پوشاک طبیعت گردی می توان به وزن کم ، انعطاف ، خاصیت تنفسی ، خشک شدن سریع هنگام خیس شدن ، طراحی خوب ، راحتی در هنگام استفاده و استحکام بالا اشاره کرد .
در ضمن قیمت لباسهای خوب طبیعت گردی بسیار گران است. طبیعت گرد برای هر شرایطی باید لباس مناسبی را در اختیار داشته باشد که در اینجا به معرفی برخی از آنها می پردازیم .
در کوهنوردی سه لایه مهم برای پوشش داریم که به ترتیب:
لایه اول؛ بیس لایر که با بافتهای ریز و از جنس استرچ میباشد و گرما رو بهتر حفظ میکنه و همینطور تنفس بالایی داره
لایه دوم؛ پلار یا پولار که جنسش مثل حوله میمونه و باعث میشه گرما در لابلای حوله ای مانند حفظ بشه و تنفس بالایی هم داره که سبب میشه بخار بدن رو از لایه اول بگیره و بده به لایه سوم
لایه سوم؛ گورتکس که منفذ های به مراتب ریزتر از ملکول قطرات آب( فک کنم۷۰۰ مرتبه ریزتر)  که باعث میشه بخار بدن بتونه از اون منفذها عبور کنه ولی قطرات آب نمیتونن
حالا در مورد خرید، یک دست بیس لایر مناسب بالای ۴۰۰ تومنه
شلوار و بلوز پلار خوب بالای ۴۰۰ تومنه (اینو استثناعن از تاناکورا هم میتونی جفتی با ۵۰ تومن بخری)
گورتکس زیر ۷۰۰ تومن اصلن گورتکس نیست
Waves Waves Waves

دوست داری یه مقاله بنویسی

اگه فکر می‌کنی حرفی برای گفتن داری، می‌تونی یه مقاله کاربردی یا جذاب برای سایت بنویسی.