نکات ضروری و توصیه های امنیتی برای هیچ هایک

انتخاب مسیر مناسب

یه مسیر پر رفت و امد رو برای هیچ هایکینگ انتخاب کنید و در نظر داشته باشید همیشه کوتاه ترین مسیر بهترین مسیر نیست. مسیری که در اون عبور مروری نباشه مطمئنا ماشینی هم در کار نخواهد بود تا شما رو سوار کنه .
 
 
نقشه

یه نقشه مناسب همراهتون باشه. نقشه ای که جزییات مسیر و جاده های مورد نظرتون رو کامل داشته باشه . پیشنهاد من یه نقشه افلاین روی تلفن هوشمندتونه که دیگه الان همشون مجهز به جی پی اس هم هستن .
 
 
انتخاب محل ایستادن

در یه نقطه خوب و مطمئن بایستید.جایی که راننده ها از فاصله دور بتونن شما رو ببینن و به راحتی توقف کنن. همچنین باید یه جایی رو هم برای پارک خودروها در نظر بگیرین . قبل از ورودی پارکینگ ها و همچنین پمپ بنزین ها و استراحتگاهها بهترین جا برای ایستادنه .
 
 
مثبت باشید و لبخند بزنین

روحیه خودتونو با خوندن، زمزمه کردن، لبخند زدن و خندیدن بالانگه دارید. اگه یه گروه هستید سعی کنید برقصین و همزمان دستهاتون به همدیگه بزنین. اینکار باعث میشه راننده ها بخندن و تمایل بیشتری برای سوار کردن شما پیدا کنن.
 
 
برقرای ارتباط چشمی با راننده

هیچ هایکینگ به معنای برقرای ارتباط با راننده به منظور قانع کردنش به توقفه و به ابن منظور بهترین کار اینه که کاری کنین که راننده چشماتونو ببینه،‌ عینک آفتابیتونو بردارین و اگه کلاه دارین لبه اونو بالاتر بزارین و به راننده هایی که میان لبخند بزنین.اگه یه طرف دیگه رو نیگاه کنین و یا سرتون رو پایین بندازین و فقط دستتون رو تکون بدین برای راننده خیلی آسونتر خواهد بود که بی خیال از کنار شما بگذره .
 
 
گفتگو با راننده
 صحبت کردن با راننده بهترین راه برای اینه که مسیر طولانی تری رو برین چون ممکنه اگه حوصله ش سر بره بخواد شما رو زودتر پیاده کنه . من حتی تجربه اینو داشتم که راننده به خاطر خوش صحبتی من (شما بخون پرحرفی)، منو تا مسیر نهایی خودم که مسیر خودش هم نبود رسونده. اگه بخوابین و یا فقط به یه نقطه ثابت نیگاه کنین راننده رو از سوار کردنتون پشیمون میکنین . سعی کنین یه لیست از سوالای خوب رو برای مکالمه اماده کنین مثلا اینکه چند وقته رانندگی می کنین و یا چی شد که اینو ماشینو رو خریدین وغیره . حتی اگه تو کشوری هستین که زبونشونو نمی دونین خیلی راحت با حرکات بدن می تونین ارتباط برقرار کنین که هم خنده داره و هم سرگرم کننده.
 
 
کنار اومدن با هوا

اگه یه روز گرمه سعی کنین یه جایی رو برای ایستادن پیدا کنین که سایه باشه و اگه هوا بارونی باشه راننده های بیشتری براتون توقف می کنن ولی سعی کنین حتما از چتر استفاده کنین چون هیچ راننده ای دوست نداره یه موش آبکشیده رو تو ماشینش راه بده.
 
 
نوع لباس

سعی کنین که لباسهای روشن و رنگی بپوشین تا برای هر راننده ای چشم نواز و انرژی بخش باشه .
 
 
سایر نکات

هیچ هایکینگ در شب غیر ممکن نیست ولی خیلی سخته طوری برنامه ریزی کنین که به شب نخورین.
 
داخل شهرها مشکل بشه هیچ هایکینگ کرد پس پیاده و یا با اتوبوسهای خط واحد خودتون رو به مدخل خروجی شهرها برسونین.
 
خیلیا میگن اسم مقصدتون رو رو یه کاغذ بنویسین و بگیرین دستتون ولی من کاملا مخالفم چرا که شانستون رو برای سوار شدن به ماشینهایی که تا نیمی از مسیر می تونن شما رو ببرن از دست میدین. همیشه عقیده دارم که ادم بهتره با یه ماشینی در حرکت به سمت مقصد باشه حتی اگه شده پنج کیلومتر.
 
من یه فرمول سه بیست دارم که همیشه صادق نیست ولی معمولا اینطوریه : اگه تو بیست دقیقه اول ماشین گیرتون اومد خیلی خوش شانسین و اگه تو بیست دقیقه دوم سوار شدین خوب یه زمان عادیه ولی بعد از بیست دقیقه دوم دیگه معلومه که اون روز، روز شانس شما نیست ولی ناامید نشین، من بعضی جاها تا سه ساعتم معطل شدم ولی بالاخره ماشین گیرم اومده البته این خیلی نادره و معمولا همه ی هیچ هایکرا زیر یه ساعت موفق میشن.
 
 
نکات ضروری برای یه هیچ هایکینگ امن برای خانوم ها

از جمله هیچ هایکینگ که برای خانمها خیلی آسونترم هست ولی رعایت نکات ذیل خاطره ای خوش و بدور از نگرانی براتون به جا می ذاره.
 
 
راننده تون رو انتخاب کنید:

با نگاه اول می تونید بفهمید که بعضی از راننده ها رفتار عجیبی باهاتون دارن،‌فقط احساستونو دنبال کنید و در رد کردن این جور افراد لحظه ای تردید به خودتون راه ندید.
 
 
لباس مناسب:‌

سعی کنید وقتی قصد هیچ هایکینگ دارین از پوشیدن شلوارک حتی تو تابستون خودداری کنید، به نظر من حتی بهتره دستاتونم با بلوز استین بلند بپوشونید. مطمئنا پوشیدن تاپ فکر خوبی برای روزایی که می خواین هیچ هایک کنین نیست. 
 
 
برای خودتون یه سری قوانین تعیین کنین:

به محض اینکه احساس کردین یه مشکلی هست بی خیال اون راننده بشین یا بگین شما رو در اولین فرصت پیاده کنه حتی اگه وسط ناکجاآباد بودین.همین طور اگه دیدید راننده داره خیلی دیوونه وار و سریع و با حرکات نمایشی رانندگی میکنه.
 
 
پیشگیری:

اجازه ندید راننده بحث رو به سمت مسایل انحرافی، مهمونی و یا قرار گزاشتن ببره و اگه دیدین داره اصرار می کنه بهش درباره نامزدتون و یا دوست پسرتون که قراره تو مسیر بهتون ملحق بشه، بگین. ممکنه بعضی راننده ها بخوان ببینن مزه دهنتون چیه، مثلا بپرسن تنهایی نمی ترسی سفر می کنی (با بکار بردن “دختر به این خوشگلی”) و یا مگه نمیدونی خیلی ادمای بدی پیدا میشن تو این دوره زمونه،‌البته ممکنه خیلی آدما از روی بدجنسی این سوالا رو نپرسن ولی یه جواب خوب برای این حرفا اینه که بگین درسته حرف شما ولی همیشه آدمای خوبی هم مثل شما پیدا میشن که به من کمک کنن.
 
حالا من تکنینک مخصوص خودمو که همیشه به خواهرم و همچنین به دوستام که خانوم بودن توصیه می کنم به شما هم میگم:
 
اولین چیزی که باید به راننده بگین اینه که از اینکه منو سوار کردین خیلی ممنونم چون یه عالمه آدمای مریض و دیوانه و خطرناک تو این جامعه هست و من شانس اوردم یه آدم مورد اعتماد و محترمی مثل شما منو سوار کرد. “بنگ” این تیر خلاص امنیتی شماست که وسط پیشانی راننده می خوره چون معمولا آدم دوست نداره کسی رو که بهش اعتماد کرده، ناامید کنه.
 
 
اینم چند تا تکنیک پیشگیرانه ی دیگه :‌

داشتن یه موبایل و دونستن تلفن های ضروری مثل شماره پلیس اون کشور و یا یه دوست تو اون نزدیکی.
 
نگه داشتن کوله تون روی زانو اگه خیلی بزرگ نیست تا بتونید در مواقع ضروری سریع از خودرو خارج بشین.
 
ارسال مشخصات ماشین و شماره پلاک به یه دوست از طریق پیام کوتاه و همین طور می تونید وانمود کنید که دارید با مادرتون حرف میزنید، بگید یه آقای مهربون با یه ماشین پارس قشنگ سفید شما رو سوار کرده و مثلا مادرتون میپرسه پلاکش چنده و شما شماره پلاکی رو که به خاطر سپردین تکرار کنید،‌اینطوری راننده فکر می کنه که تحت نظره.
 
اگه تو یه ماشین بیش از یه سرنشین مرد بود بهتره سوار نشین و همیشه سعی کنین رو صندلی جلو بشینین.
 
اگه تو یه منطقه مسکونی سوار ماشین شدید وانمود کنید که دارید با دوستاتون خداحافظی می کنید .
 
مطمئنا تعداد ادمای بد که ممکنه به فکر سوء استفاده باشن خیلی کمه و شما سفر هیچ هایکینگ امن و لذت بخشی رو خواهید داشت ولی دونستن این نکات و رعایتشون امنیت شما رو چند برابر می کنه.
Waves Waves Waves

دوست داری یه مقاله بنویسی

اگه فکر می‌کنی حرفی برای گفتن داری، می‌تونی یه مقاله کاربردی یا جذاب برای سایت بنویسی.