نگاهی به امکانات لوکس‌ترین قطار دنیا در کشور ژاپن

به گزارش بزنیم بیرون ، از لوکس ترین قطار جهان و به دلیل بالا بودن میزان تقاضا برای سفر با قطارهای لوکس و باامکانات در کشور ژاپن و همچنین به خاطر محدود بودن فضای داخلی این وسایل نقلیه، مسافران گاهی مجبور می‌شوند تا برای خرید بلیط در قرعه‌کشی شرکت کنند و اگر بخت یارشان بود، بلیط لوکس‌ترین و مدرن‌ترین قطار جهان را خریداری کنند.

مسافرانی که در ایستگاه هاکاتا در شهر فوکائوکا در انتظار قطار مسافربری ۷ستاره ایستاده‌اند، این را می‌دانند که قرار است پا در دنیای دیگری بگذارند و سفری را تجربه کنند که تاکنون نمونه‌اش را ندیده‌اند.

قطار کروز سون استارز دارای ۱۴سوئیت است. طراحی تمامی اتاق‌ها تلفیقی از فرهنگ غربی و شرقی است.

طراحی داخلی این قطار ۷ستاره کاملا چوبی است و به سبک کلاسیک ساخته شده است و دورانِ تاریخی دیگری را برای بیننده تداعی می‌کند.

طراح ۷۰ساله قطار کروز سون استارز موسوم به (ایجی میتوکا) در رابطه با این قطار گفته: (همه قسمت‌های لوکس‌ترین قطار جهان منحصربه‌فرد و بی‌نظیر است؛ از صندلی‌ها گرفته تا نورپردازی، مبلمان و نقاشی‌های مندالا (که ترکیبی از دایره‌هایی حاوی پیکره‌های خدایان و اشکال هندسی هستند) با الهام از فرهنگ‌های شرق و غرب جهان ساخته شده‌اند و چشم‌اندازی را پدید آورده‌اند که تا پیش از این هرگز شاهد نبوده‌اید)

از سینک‌های دست‌ساز و ظریف‌کاری شده تا نقاشی‌های مینیاتوری که میتوکا خودش ترسیم کرده است را می‌توانید در سراسر راهروها و دالان‌های این قطار مشاهده کنید.

در هیچ طرحی زیاده‌روی نشده است و اصلِ چشم‌نواز بودن در همه جای این وسیله نقلیه حفظ شده است.

در کوپه‌های قطار، پنل‌هایی چوبی و سنتی کشور ژاپن موسوم به «کومیکو» با نور پس‌زمینه ترکیب شده تا طرح‌های شبکه‌ای و پنجره‌مانند بهتر و بیشتر دیده شوند.

نقش ستاره‌ای را می‌توان در سراسر قطار دید: از کاشی‌هی طلایی سقف تا لامپ‌های رومیزی و شیشه‌های رنگی

اولین باری که Mitooka تصمیم به طراحی لوکس‌ترین قطار جهان گرفت، از اورینت اکسپرس الهام گرفت. اما او می‌خواست چیزی طراحی کند که حسی از نوستالوژی را برای مسافران کهن‌سال ژاپن تداعی کند و بنابراین به طراحی کلاسیک و سنتی ژاپن روی آورد.

به گفته‌ی طراح این قطار، مردم ژاپن همیشه تصور می‌کردند که بهترین سفرها به کشورهای اروپایی و آمریکایی است. به این خاطر که می‌توانند فرهنگی متفاوت را تجربه کنند و از بهترین غذاهای این کشورها لذت ببرند.

اما برای افرادی که در دهه‌های ۵۰، ۶۰یا ۷۰زندگی خود هستند بهترین و لذت‌بخش‌ترین سفر، چشیدن طعم غذاهای ژاپنی در یک فضای مبتنی بر سنت و فرهنگ ژاپن است. همین مساله، سبب طراحی این قطار شیک و باکلاس شد.

نگاهی به امکانات لوکس‌ترین قطار مسافربری جهان در کشور ژاپن

این قطار بعضا از هتل‌های مدرن نیز لوکس‌تر است زیرا در طول اقامت در آن می‌توانید از انواع چشم‌انداز زیبایی طبیعت همانند رودخانه‌ها، جنگل‌ها  و … دیدن کنید و این امکان در هیچ هتلی در جهان مهیا نیست.

 

Waves Waves Waves

دوست داری یه مقاله بنویسی

اگه فکر می‌کنی حرفی برای گفتن داری، می‌تونی یه مقاله کاربردی یا جذاب برای سایت بنویسی.